Recenze (328)
Když Otar odešel (2003)
Velmi povedený, spíše festivalový snímek.Silný příběh tří žen jedné rodiny, kde jediný muž Otar odešel, pomalu plyne ,aby nás na samém konci krásně překvapil a trochu s námi zacloumal. Tedy se mnou alespoň ano a to v momentě, kdy by se dalo změnit pouze jedno slovo v názvu. Jaké? Podívejte se a budete vědět.......Vyprávění mi trochu připomínalo mého oblíbeného K.Kieslowskiho.
Hodný chlapec (2004) (TV film)
Moje babička říká: "Malý děti - malý starosti, velký děti - VELKÝ starosti." A tohle byla tedy pořádná nálož.....
Tahle země není pro starý (2007)
Konec filmu a já seděla jak přimrzlá. Vedle mne někdo vtipně povídá - "No jasně bude druhej díl." - Odcházela jsem trochu v rozpacích. Nakonec jsem na tu "Coenovskou hru" přistoupila. Bez použití hudby navodit takovou atmosféru, že jsem se bála skoro pohnout, to tedy klobouk dolu. Nemyslím ,že lidé dělají v životě chyby. Jsou jen rozhodnutí dobrá a rozhodnutí špatná. Zodpovědnost je ovšem pouze na nás samých a někdy za ně platíme i cenu nejvyšší. Stárnoucí šerif pochopí: "Vývoj nejde zastavit." No prostě je to tak "Tahle země není pro starý...." a já bych dodala ,že někdy mám sama pocit ,že to nemusí být jen pro starý....
Údolí včel (1967)
Markéta Lazarová zůstává i nadále pro mne číslem jedna, ale Údolí včel si i tak zasluhuje plný počet *. Jde o krásný a opět nádherně "vláčilovsky" pojatý historický příběh. Říkám si, co Armin za svůj fanatismus schovával. Snažil se umlčet "bzukot včel" ve své hlavě?? I on pochyboval. Žil spíše v pravdě Ondřej? Pro mne ano. Zkoušek (překážek a bolestí) je v životě tolik a když nějakou nezvládneme, přijde znovu a v daleko větší intenzitě. Tak proč se sám trestat za neúspěch? Slyším stále mnichovu větu:" Pane odpusť jim. Život je potrestá sám."
Láska In Memoriam (2007) (TV film)
To je vtipný jak se názory liší. Tak byla to parodie a nebo ne? A není to vlastně jedno? Možná záleží v jakém duševním stavu se právě nalézáte a jaký nadhled vám zrovna bude bližší. Já se řadím k těm co si myslí, že ten dlouhovlasý Matonoha hraje "debilně" schválně, stejně jako ta Laurinová ,že je to schválně "debilní" příběh, příšerný zpěv a texty písní ,všechno je tak ujetý a tak přehnaný ,že to opravdu Pozzi nemyslel vážně. V tom žánru, kam jsem si to zařadila já, je to dobrý počin.
Vertical Limit (2000)
Původně jsem chtěla dát i vyšší hodnocení, ale když si tu čtu rozhořčení vás, co s lezením máte zkušenosti, uvažuji skoro o odpadu. I já viděla ve filmu spoustu nesmyslů, ale to jsem ještě netušila, že nesmysl je to celé. Nesnáším, když tvůrce počítá s tím, že většina lidí je "blbejch" a nepozná nic!
Malý Nosáček (2003)
Velmi milá animovaná pohádka. Sice čarodějnice nahání hrůzu, ale těší mě ,že i v dnešní době dokáže vzniknout mezi těmi všemi superagenty téměř klasika.
Útěk do divočiny (2007)
Rozumím a tu odvahu udělat to i trochu závidím...............Po týdnu jsem vymazala z komentáře slovo souhlasím.
Solaris (2002)
Nečetla jsem předlohu, neviděla Solaris od Tarkovského. Hodně toho tady je napsáno a tak snad jen...... Už v první minutě mě film vtáhl a do konce nepustil. Krása jak po vizuální (v jednoduchosti je síla), tak i po hudební stránce a i to lehké milostné podbarvení .......
Hezké chvilky bez záruky (2006)
No zase jsem jednou neposlechla svou intuici. Už v 9 minutě jsem tušila, že to nedám. Přesto jsem seděla a zírala na tu hysterii dalších 20 minut. Záchvat Báry Hrzánové už byl na mne moc. Dálkové ovládání udělalo cvak......