Oblíbení režiséři (10)
Srdcovka. Objevila jsem ho vcelku nedávno, tak rok zpátky, ale zjistila jsem, že jeho dílo aka Mononoke hime, což byla má milovaná pohádka už od dětství, jsem znala. Od té doby už jsem viděla spousty dalších a jsem z nich pokaždé unešena. I ty slabší snímky pořád stojí za to. Viděno 10/23 - ale u všech ostatních neviděných se mi je nepodařilo sehnat a ani nepodaří, pokud nepojedu do muzea Ghibli a nebudu umět japonsky :D Z dostupných mi chybí jen film Lupin III. (1979), seriál Lupin III. (1971) a seriál Future boy Conan (1978).
Tak takhle plodného a zároveň kvalitního režiséra snad nenajdete. V podstatě od roku 1977 každý rok zrežíruje jeden film (někdy i dva). Ovšem zjistila jsem, že v jeho filmografii jsem poněkud pozadu. Viděno 7/46.
Jedinečný Burton! Většina jeho filmů je skvělá, najdou se i slabší kousky, ale díky skvostům jako Big fish, Edward Scissorhands nebo Corpse Bride to nevadí. Viděno 21/24 (P.S. Vypadá to, že ale nikdy nebudu mít možnost vidět The Island of Doctor Agor a Hansel and Gretel, protože tyto filmy snad nikde nejsou.) čili chybí mi jen Planet of Apes vidět.
Co k němu říct? Na jeho první snímek Sixteen candles (první, co jsem já viděla ale zároveň jeho režíjní debut) jsem narazila nedávno - začátkem ledna 2013, a začala jsem sjíždět jeho filmy. Teď se zařadil do mé topky, protože nejenže je skvělý režisér, ale taky vynikající scénárista. Těžko vybrat nejlepší z jeho snímků, ale tak The Breakfast club nebo Uncle Buck se mi asi líbily nejvíce. Zatímco nejslabší je podle mě Curly Sue a She's having a baby. Viděno 8/8 aka Done!!!
Tak prostě klasa, tu není co dodávat. V podstatě všechny jeho filmy se vyskytují v červených číslech a to mluví samo za sebe. Viděno 8/19.
Parádní režisér, který vynikal v komediích jako Limonádový Joe, Čtyři vraždy stačí drahoušku, Šest medvědů s Cibulkou, Marečku podejte mi pero, Ať žijí duchové, Adéla ještě nevečeřela.... Viděno 8/23.
Je tu především díky vynikajícím zpracováním Hrabalových děl - Postřižiny, Ostře sledované vlaky, Slavnosti sněženek, Skřivánci na niti - ale i jiných snímků jako Na samotě u lesa, Vesničko má středisková či Rozmarné léto. Viděno 8/27.
Jemu vděčíme za takové skvosty jako To neznáte Hadimršku, Mravnost nade vše, Škola základ života, Eva tropí hlouposti, Roztomilý člověk, Císařův pekař/Pekařův císař, Princezna se zlatou hvězdou a spousty dalších a jestě dalších. Viděno 9/97. (ehm trošku hodně filmů :D)
Proč jinak bych ho tu měla, než kvůli Transformers. Ale ani takový The Island není vůbec špatný. Viděno 7/10.