Poslední recenze (7)
Bod obnovy (2023)
Na tendence českého filmu pecka. Formální práce s žánrem moderního sci-fi je v Bodu obnovy na výborné úrovni, dle mého názoru dosud v českých podmínkách neviděná. Co se týče příběhu a postav, tam jsem čekal něco trochu víc inovativnějšího, než typickou zápletku kriminálky/sociálního dramatu pro boomery běžící na ČT. 4*/5.
Ztraceni v Mnichově (2015)
Český sen meets Dabing street. Skvělý zaháčkování skrze plotwist aka "Je to jenom film" - který překvapivě není udělaný kýčovitě a prvoplánově ale naopak působí lehce, vtipně a posouvá snímek do nových významových rovin v rámci čecháčský sebelítosti. Takhle se má vyrovnávat s naším traumetem z moderní historie - ne točením debíních Masaryků a Šarlatánů. Plus filmařskej humor - Loved it.
Myši patří do nebe (2021)
Řemeslně a atmosféricky velice povedený animák se stylem Pana Lišáka. Scénář občas pokulhává v dávkování - například v části po dostání se do nebe je spousta irrelevantních informací, které s dějem moc nesouvisí, jako ta čistička. Na můj styl by mohlo být občas míň infantilní (vím, je to dětský film ale ze svých dětských let vím, že animáky nemusí být nutně jen pro děti) - např. myška, co se bojí, to by mému osmiletému já přišlo možná trochu trapný - ale třeba bych v tu dobu už byl moc stará cílovka. Nicméně toto film dohání svoji nejsilnější stránkou a to je jeho schopnost pracovat s tématem smrti, v rámci dětského diváka. Téma je podáno dospěle, upřímně a zároveň nepůsobí traumaticky ale jako něco přirozeného, s čím se budeme muset setkat jednoho dne všichni. Za to má ode mě velký palec nahoru a přiznávám, že jsem na konci brečel jako želva.