Recenze (389)
Armáda temnot (1992)
Pro mě osobně jedna z nejlepších komedií, která co do nechutnosti sice nemá na Jacksonovy vrcholné splattery, ale vtipem za nimi rozhodně nezaostává. Z trilogie Evil Dead ale asi nejslabší...
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Nááááááádherný příběh. Skvostné. Dokonalé. Nepopsatelné. Klenot jako z jiného světa. Takový film už jen těžko někdo natočí... Chci ještě jednou. A pak ještě...
Mazací hlava (1977)
Já vážně nevím, co smysluplného k tomuhle dodat. Ohánět se horou superlativů či negativů prostě nemá význam, protože na téhle planetě nemůže existovat člověk, který by Eraserhead pochopil a dokázal říct, co tím chtěl autor povědět a tudíž nemůže existovat někdo, s kým by se na toto téma vedla polemika.. Nevím, jestli mám dát * nebo *****, nevím jestli se mi to líbilo nebo ne...nevím už zkrátka vůbec nic. Uf, tohle sousto už si nedám :)
Insomnie (2002)
Je skvělé pozorovat, že i v dnešní době se originalitě meze nekladou. Výjimečná detektivka, která vybočuje z řady neuvěřitelně tísnivou a depresivní atmosférou, která vám spolehlivě přiškrtí trenýrky a nechá ve vás dlouhý chuťový pofilmový ocas. Skvělá Swanková, excelentní Williams a dokonalý "věčně ospalý buldok" Pacino. Pro mě osobně vedle "Se7en" nejlepší dosud natočená detektivka.
Červený drak (2002)
Ani dost "jehňátkovské" ani dost "hannibalovité"... Kompromis nemůže dopadnout jinak než průměrnou šedou odpolední jednohubkou...
Slez ze stromu (2001)
Jiskru a svěžest Malkoviche sice nemá, ale z pseudointelektuálně-úchylné scénářové roviny zase tolik neodbočuje. K mé nemalé radosti :) Škoda jen té zlomené režisérské nohy, ale herci se na druhou stranu snaží výsledek aspoň trochu vyvážit. A daří se, daří...
Waterloo po česku (2002)
(0% + 40% + 20% + 0% + 40%) / 5 = 20%
Lilo & Stitch (2002)
Disneyovská revoluce v tom nejlepším slova smyslu a radikální kombajnování si cesty i do řad starších diváků. Nyní už plky o tom, že se v kině budou bavit i rodiče, nabývají opravdu reálných rozměrů a distancují se od klasických reklamních hypovacích kampaní. I když nechybí učebnicové poučení o rodinných hodnotách, zbraně a násilí je tu na každém rohu. Co nás čeká dále? Kreslení Vetřelci?
Musím tě svést (2002)
Nebylo to tak špatné, jak mi ostatní podsouvali, dokonce jsem se několikrát velice příjemně bavil, ale z rozvleklého tempa a celkové neucelenosti trčí skutečnost, že by scénář k odpovídající stopáži potřeboval ještě trochu dozrát. Chybí silnější momenty a pořádně stavěné dialogy, repliky vycházející z úst jednotlivých postav působí trochu jak z knížky o modelových dialozích a kromě Jana Krause se nedá v případě nikoho ze zúčastněných mluvit o herectví. I tak se však jedná o to lepší, co se v lůně české kinematografie narodilo a pochvaly pronesené na adresu Andrey Sedláčkové nejsou jen plky z úcty a odvahy točit v Čechách takové filmy, ale hodnocení za povedený produkt.
Pavoučí teror (2002)
Je to komedie? Je to horror? Znamenitý žánrový crossover, který vzdává hold všem béčkovým fobijním monster-horrorům posledních let a který se bohudík nestylizuje do podoby vážného horroru, ale dokáže si (nejen) ze sebe udělat řádnou legraci. Nenáročná závava jako dělaná na deštivý páteční večer nikomu necpe, jakou že to má úžasnou myšlenku a neuvěřitelné herecké obsazení včetně výkonů. Zkrátka jen podsouvá tuny dogitálních pavouků, spoustu zbraní a vyděšených lidiček...nevím jak vám, ale mně to takhle občas vyhovuje.