Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární
  • Komedie

Recenze (38)

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Je dobře, že se Planetě opic věnuje taková péče, protože si jí určitě zaslouží. Trilogie o Cesarovi byla za mě skvělá, proto mě mile překvapilo, že u Království nedošlo k žádnému poklesu na kvalitě, ba naopak. Hlavní hrdina sice není tak charizmatický jako Caesar, ale máme tu jinak dobře napsané postavy, hlavně zajímavého záporáka, malebné post-apo exteriéry, opičí "urbex", nastavení zrcadla člověku ohledně náboženství a povedené finální zasazení do kontextu  a odhalení, o čem tato nová série(?) asi vlastně bude. Zkrátka, z kina jsem odcházel velmi spokojen.

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Nemůžu se rozhodnout jestli se mi to líbilo nebo ne. Stylem a motivací postav je japonská godzilla zajímavější, ale toto původní podání godzilly samotné, jakožto ztělesnění zla, mi není tak sympatické jako její “západní” pojetí částečně “hodného” ještěra, chránícího lidstvo před ostatními kajču.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Skvělá pocta milovníkům světa Falloutu a hráčům RPGček obecně. Jen jsem měl zpočátku trochu problém pochopit, proč ten výborný anti-woke styl kazí takovou okatou propagací feminismu (silné ženy a chlapi naopak ňoumové). Pak mi došlo, že je to nejspíš ukázka zdegenerované post-apo společnosti:).

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Upřímně, čekal jsem od toho větší průser, protože tohle je opravdu hodně těžký námět na zfilmování. Docela mě překvapilo, že až na drobné úpravy se i celkem drželi knižní předlohy. Je tu mnoho trapných scén a prvků, které si mohli odpustit, protože v tak vážném tématu působily jako pěst na oko, ale i pár dobře udělaných silných momentů. Problém tří těles je ale jen předehra k Temnému lesu, kterému budou muset věnovat o dost větší péči, jestli nechtějí, aby se jim to rozpadlo pod rukama.

plakát

Napoleon (2023) 

Bez návaznosti poslepované random střípky ze života schopného válečného stratéga a zároveň směšného bluepilled ňoumy:)

plakát

1492: Dobytí ráje (1992) 

Asi po třiceti letech jsem si připomněl tenhle Ridleyho první historický spektákl a musím říct, že už se na něm trochu podepsal zub času. Pěkne vykresluje kontrast mezi společností Evropy na konci středověku, ovládané šílenými pámbíčkáři a po mamonu a zdrojích prahnoucí šlechtou, a pohodovými domorodci Nového světa. Musím pochválit i některé povedené rekvizity jako Kolumbovo plachetnice (stýská se mi po době poctivé filmařiny bez CGI). Příběh je ale jinak docela slabý a stopáž neúměrně dlouhá. Co ale film pozvedá na o několik levelů vyšší úroveň, a co ani trochu nezestárlo, je hudba. Vangelis tehdy k tomuto filmu složil za mě nejlepší soundrack všech dob. Čest jeho památce.

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Toho naivního prosťáčka zahrál Leonardo dobře, ale příště mu někdo řekněte, že to, že hraje ve “westernu” neznamená, že se musí tvářit jako Clint Eastwood.

plakát

Vánoční příběh (2022) odpad!

Oslava nevěry a kukačkovství nesmí chybět ani ve vykrádačce Lásky nebeské. Nic jiného už ale od české tvorby ani nečekáme.

plakát

Život na naší planetě (2023) (seriál) 

Když už jsem chtěl Netflix odhlásit, dropl tam takovouhle bombu:) Morgan Freeman nás poutavě provází historií planety Země a kromě povedených CGI záběrů z pravěku jsou zde i skutečné záběry ze současnosti pro porovnání. Pohled na pravěk je pojatý holisticky, takže to není jen o flexení jak věrně jdou dnes vyrenderovat dinosauři, ale je zde i kladen důraz na vysvětlování, jaké následky měly různé evoluční nebo geologické události na planetu, takže se divák i mnohému naučí. Kvalitou bych se nebál srovnat s dokumenty s Davidem Attemboroughem.