Recenze (2 504)
Svatá (2024) (TV film)
Není to věrný přepis příběhu Věry Sosnarové, spíš taková parafráze, která se v několika místech liší. Je to dobře zrežírované, kamera taky funguje, herci jsou většinou dobrý, i když ne všichni mi úplně typově sedí, hlavně dcera a novinářka. Bohdalka luxusní. Dvě věci mi přijdou, že šly udělat lip : jednak, ze pravda je jasná už poměrně brzy. Což je skoda, s tím se dalo hrát dýl. A potom trochu useklý konec. Jinak ale v rámci tvorby ČT vysoký nadprumer.
Kyslík (2021)
Milé překvapeni. Zajímavý film se spoustou twistů. Asi bych v tom dokázal najít nějaké ty mezery v logice, ale nechci. Narazil jsem na to náhodou na Netflixu, nečekal jsem nic a dostal kvalitní zábavu s pekne zpracovánou vizuální stránkou a hned několika povedenými scenaristickymi nápady.
Gentlemani (2024) (seriál)
Film jsem viděl a bavil mne. Měl tempo, humor, nápady, příběh. Tady je to na muj vkus moc natahovane a po nějaké chvíli si člověk uvědomí, ze tohle už od Ritchieho viděl mnohokrát.
Arabela se vrací aneb Rumburak králem Říše pohádek (1993) (seriál)
Kdyby to byla samostatná série, asi bych byl shovívavější. Nejsilnější dojem z toho celého je trapnost. To se stalo v 90. letech hodně dílům.
Auschwitz (2011)
Nechci do toho Němcům mluvit, ale čekal bych teda něco lepšího. Někdo níže o autorovi napsal označení "neumětel" a s tím se mohu jedině shodnout. Kombinace režisérova proslovu, ankety s omladinou a špatně natočeného vyhlazování vytváří smrtící koktejl nudy a studu. Myslím, že pokud někoho téma zajímá, může si najít filmy výrazně přesněji zobrazující realitu, jako je Šedá zóna, Saulův syn, Útěk ze Sobiboru a celou řadu dalších.
Kokuhaku (2010)
Přiznávám rovnou, že jsem viděl jen velmi, velmi zkrácenou verzi. Celkově mi to přišlo dost překomplikované a počtem magorů na čtvereční metr i přehnané. Podobně celá ta linie s HIV. Ale možná tenhle názor ještě přehodnotím.
Tiché místo (2018)
Napad asi dobrý, provedení nudné. Nebavilo me to. Plus to ma logické díry, ale to mi vlastně bylo jedno.
Zrzavá veverka (1993)
Dlouho to vypadá na divný, mysteriózní a netypický zajímavý film. No, a nakonec se z toho vyklube píčovina bez ničeho navíc.
Psanci (2021)
Z polo-televizní netflixovské tvorby to určitě patří mezi nejpodařenější kousky. A opět se ukazuje, jak dobrá a zajímavá umí španělská kinematografie být. Příběh je docela jednoduchý, středostavovský kluk, outsider, konečně najde své místo na světě. Bohužel v partě mladistvých kriminálníků, v rámci níž se navíc zakouká do svůdné cikánky. Má to spoustu nenápadných rovin, které souvisí hlavně s tím, na jaké skupiny a podle jakého klíče se tvoří společenské skupiny a jaká pravidla pro ně v reálu platí. Navíc to má velice povedený soundtrack.
Evropa tančila valčík (1989)
Historické filmy a seriály mám rád. Stejně tak mám rád, když se poctivě snaží držet reálií. Oboje Vávrův film splňuje. Bohužel už se mu nedaří najít přesah, oživit ty postavy do zajímavého příběhu. Dokážu odpustit, že nejsou prachy na super davový scény, kostýmy, kompars, triky... prostě, že z toho je spíš takový TV film. Ale že ani tak zajímavé období, jako je cca 1910-1914, pro tvůrce nevygeneruje nic lepšího, než slaboučké a nepříliš interesantní postavy Bartošky a Zory Jandové, to je mi teda líto.