Recenze (173)
Rozsudek smrti (2007)
Výborný film, drsná zápletka - chvílemi mi přijde, že policistka sama vraždícímu Nickovi fandí - jinak si neumím vysvětlit, proč po jeho útěku z nemocnice na něj policie prostě nečeká doma. Také "tatínek", který s klidem prohlásí, že Nick může jeho syna zabít, protože se "nepovedl", je fakt super.
Amélie z Montmartru (2001)
Omlouvám se všem, kterým se tento film líbil - ne, nebyl špatný, jen mě prostě vadí, když se někdo neumí "vymáčknout", a furt se ne a ne "rozhoupat". Film je vtipný, svěží, ale mlčící Amélie (ve mě probouzí vzpomínky na sestru Inu z Nemocnice na kraji města) mě prostě nedovolí dát plný počet hvězdiček.
Buldoci a třešně (1981)
Od začátku jsem se nudil a čekal, co se stane, a přišel konec filmu. Jednoznačně tráta času!
Dívka, která kopla do vosího hnízda (2009)
Třetí díl trilogie zase trochu zvedl úroveň, ale na úroveň úvodní části filmu se nedostal. I když bylo zajímavé sledovat, která ze dvou skupin nakonec zvítězí, jednalo se spíše o klasickou detektivku, kde divák nemůže ani přemýšlet či spekulovat o tom, jak to dopadne, protože karty jsou rozdané hned od začátku.
Dívka, která si hrála s ohněm (2009)
Tomu, kdo chce vidět celou trilogii filmů, bych doporučil, aby tento prostřední díl přeskočil a vystačil si s popiskem k filmu a krátkých sestřihem v úvodu třetího dílu. Jinak se bude 2 hodiny nudit a přemýšlet, jak je možné, že se někdo, koho zasáhnou tři rány z pistole, vyhrabe z hrobu, kde by se každý normální člověk udusil. Navíc tento díl, na rozdíl od prvního, postrádá jakékoliv tajemno, není to ani detektivka a chybí napětí (když nepočítám přestřelky) - člověk přemýšlí, proč to má vidět, a neví, proč by měl chtít vědět, kdo a proč vraždí.
Muži, kteří nenávidí ženy (2009)
První a nejlepší část trilogie. Americká předělávka z roku 2011 je na stejné úrovni, avšak u této originální verze mi trochu dělalo potíže se vyznat ve švédských jménech. Slušná a originální zápletka - škoda jen, že pokračování série neudrželo tak vysokou laťku.
V pasti (2005)
Naprosto dokonalá zápletka, pár herců a hra na kočku a na myš - role se překvapivě mění, napětí roste. Opravdu skvost.
Záblesky chladné neděle (2012)
Ne že by to byl nějaký zázrak, ale film mile překvapil - celou dobu vlastně nevíte, kdo je "zlý", kdo "hodný", kdo je "normální" a kdo "úchyl". Takže se nenudíte. Žádné složité scénáře a triky, po delší době film, který staví na (kvalitním) scénáři. Ale ten trailer je fakt hrozný.
Přes palubu (1987)
Goldie Hawn je v roli rozmazlené fifleny (na začátku filmu) tak skvěle hnusná a protivná, že to stojí za to vidět. Ostatní zbytek filmu je snadno předvídatelný - chvilku je to vtipné, chvilku veselé. Ale je to příjemná oddychovka, i když jsem čekal, že Anny (totiž Joanna) svému pravému manželovi něco vtipného před odchodem provede.
Láska s výstrahou (2002)
Klasický scénář - napřed ho nenávidí, pak pro něj pracuje, pak chce odejít, on si najde jinou, ona zjistí, že ho miluje, a tak napne všechny své síly, aby ho dostala. Ale i přes to vše je to poměrně vtipný film, jen od něj nemůžete nic moc čekat.