Recenze (35)
Světová invaze (2011)
Parádní ... skoro všechno. Nebýt těch bohabojných keců kolem, tak mohl dostat daleko víc :) Navíc by byla v jednoduchosti síla.
Dívka s perlou (2003)
Podívat se na obraz a vidět co všechno stálo za jeho vznikem. Přesně takovou možnost nám přípravil řešisér a scénarista Peter Webber ve filmu Girl with a Pearl Earring.
500 dní se Summer (2009)
Po létu přichází na řadu podzim a po podzimu zase zima. Více než příjemné zracování celého filmu. Přeskakování po časové ose, výlety do představ postavy a mnohé dálší zajímavé prvky konečně prolomily tu nekonečnou řadu Shakespearových romancí o ideální lásce. Hudba je ve filmu velkým tahounem atmosféry, příjemné dokreslení a zvíraznění scény. Herecké obsazení více než vydařené - Zooey Deschanel s Joseph Gordon-Levitt sehráli výbornou dvojici :)
Žoldák: Legie zkázy (1998)
Ty mozky jedny zelené!
Zátoka (2009)
S delfíny nikterak emočně spjatý nejsem, ale drezuru a pokusy na zvířatech obecně nechvaluji ať už se jedná právě o delfíny v seeworldech nebo jiná zvířata v cirkusech. Koloběh potravy je všeobecně zajímavý. Podle dokumentu, v Tokiu někteří lidé neví, že se delfíni zabíjí i pro jídlo stejně tak jako u nás někteří neví, že králík domácí byl ještě nedávno klasickým nedělním obědem a jak je při tom roztomilý když si pěkně vesele hopsá. O způsobu rybolovu a přímo usmrcování ryb větší velikosti moc nevím, ale jak by jste to chtěli jinak dělat než harpunou? Skočit za ním do vody s nožem? "Proč je všechny nepustí? Tato otázka mi ležela v hlavě několik dní." - Řekl Ric O'Barry. Jo, když jdou jehňátka na porážku, taky to není veselý pohled, ale maso je dobré. A je to tady - maso z delfínů. Kontaminované rtutí z půmyslu. Je přinejmenším divné, že američtí aktivisté na tento fakt upozorňují, když přáně oni odmítly ratifikovat Kjótský protokol, který omezuje splodiny z průmyslu a právě Amerika je TOP 1 v jejich produkci.
Univerzální voják III: Znovuzrození (2009)
Prosefionální voják dostane do víknu baterku namísto přilby s nightvision a svítilnou. Budiž, rozpočet to asi nedovolil, nebo se nám režie snažila naznačit, že jde o téměř trilerovou scénu. A jak už to u horších akčních filmů bývá snaží se onu akční atmosféru navodit alespoň hudbou, když už to nevyšlo před kamerou - bohužel, ani zde to neslavilo příliš úspěchu. Now I remeber what I wana to tell ya. Wait a second ... BUM !! celkem nekompromisní :-D
2012 (2009)
Film 2012 (2009) - Emmerich se tentokráte vyznamenal. Patriocismu ubral volume o 50% a celkově ději zase přidal o 50% na svižnosti. První 2/3 filmu jsou jako BUM CHIKI BUM BUM a zbytek je již pouze ve znamení BLA BLA BLA HAPPY END.
Sexy Pistols (2006)
Ale ty ženy ...
Avatar (2009)
Veškerý humbuk kolem filmu jsem se skepsí přehlížel a i když jsem se vydal na předpremiéru v Ostravě, nikterak přehnané naděje a očekáníní se u mě nekonaly. Velké plus však byla skutečnost, že papírově odpovídal a parádně zapadal do mých žánrových kolejí a následné shlédnutí jej z nich rozhodně nesmetlo. Po jednoduchém a účinném seznámení s hlavní postavou se strhla již jen svižná mela, od které jsem ani po takřa 3 hodinách sledování filmu nechtěl odejít. Příběh je velice poutavý, ne velice, prostě JE poutavý, dynamický, plný energie bez sebemenšího zaváhání. Pokud každý takový kousek se má v hlavě tvůrce rodit 20 let a scénář psát 6 let - rád si počkám. Co dodat, snad jen, že se Jake znovunarodil 24.8.2154. (byl jsem na klasické projekci v originálním znění, s dabingen nechci mít nic společného)
Trainspotting (1996)
Viděl jsem ten film poprvé až letos a musím říct, že vůbec za tu dobu vůbec nezestárl. Parádní, nápaditý, velice svižný příběh. Kurňa naprostá paráda. Chvilkama mě u filmu i mrazilo. Skotská filmografie mě čím dál tím víc utvrzuje ve své kvalitě. Herci jsou naprosto dokonalí ve svých rolích a režii není snad co vytknout.