Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (2 053)

plakát

Yellowstone (2018) (seriál) 

Nekompromisní seriálový mix legendárního "Dallasu" a trilogie "The Godfather", jehož největší předností je precizní scénář a dechberoucí exteriéry. Tak zhruba nějak takto lze v jedné krátké větě popsat seriál slovutného Taylora Sheridana s názvem Yellowstone, který se vyjma výše zmíněných atributů může rovněž pochlubit i vtahujícími postavami, jejichž vývoj skrze jednotlivé série je dokonalou ukázkou citlivého a zkušeného přístupu k látce. Nesmím zde samozřejmě opomenout zemité herecké výkony, které celý tento výjev posouvají o pořádný kus dopředu. Celým tímto úžasným rančerským koktejlem se pak jako červená nit táhne vypointovaný příběh, u něhož jsem v jeho nejvypjatějších momentech zapomínal snad i dýchat. Právě díky tomu jsem všech pět sérií nakoukal ani ne za týden, jelikož jsem se prostě nedokázal odtrhnout od obrazovky. Jistě, někteří by se mnou v tomto bodě mohli nesouhlasit, protože ve většině dílů se "nic důležitého neděje" a všechno podstatné se stane až na konci každé série, nicméně mám dojem, že tohle ani nebyl primární záměr projektu. Jde tu zejména o romantizované vykreslení rančerského života plného koní, rodea a pastvin táhnoucích se až za obzor – zkrátka o americký sen v plné polní za doprovodu chytlavé country muziky. V tomto seriál vysekává velkou poklonu tomuto stylu života, což v kombinaci s již výše zmíněným třaskavým příběhem rančerského impéria činí z tohoto seriálu jednoznačný klenot, který Vám mohu bez sebemenších skrupulí jen a jen doporučit. Vážně to totiž stojí za to. Výborná práce! (SkyShowtime) „The Brand Isn't Something You Earn, It's Something You Live Up To.“

plakát

The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024) 

Na tento snímek jsem se velmi těšil, jelikož Guy Ritchie patří k režisérům s nejpestřejším filmovým záběrem. Bohužel, po zhlédnutí The Ministry of Undgentlemanly Warfare musím smutně konstatovat, že Ritchie tentokráte zůstává daleko za veškerým očekáváním. To je dáno především nuzným scénářem, který po většinu poměrně dlouhé stopáže pouze lacině šustí papírem, což má za následek vskutku nelichotivé množství hluchých či zbytečných scén. Dalším hřebíčkem do rakve zoufalého průměru je pak nezajímavá akční stránka, u níž jsem se musel vážně ještě jednou ujistit, že tohle opravdu točil Guy Ritchie – člověk, pod jehož rukama vždy vznikaly skvostné akční sekvence. Ve finále tedy tento projekt nespasí ani sympatické herecké výkony či fakt, že je to celé inspirované nezměrným hrdinstvím malé skupiny agentů za Druhé světové války. Je tedy vážně velká škoda, že výsledný produkt je jen jedna velká smutně průměrná promarněná šance. „If Hitler isn't playing by the Rules, then neither shall we?“

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Jakožto člověk herní předlohou nepolíbený zde musím smeknout před tvůrci, jelikož i přes tento svůj "handicap" jsem neměl sebemenší problém vžít se do tohoto postapokalyptického světa se všemi jeho zvyklostmi a plejádou pestrých postav. Celý tým kolem Jonathana Nolana tedy odvádí skvělou práci, jejímiž plody je seriál s neodolatelnou příchutí lidské zkázy, skrze níž nás provází neuvěřitelně absurdní humor. V tomto bodě je pak rovněž záhodno zmínit Waltona Gogginse, který si v podstatě celý tento projekt krade sám pro sebe, přičemž i jeho flashbacková linie mě bavila snad nejvíce. Ve finále jsme tedy dostali vtahující seriálovou podívanou, která má v (doufejme) dalších řadách velkou šanci všechny tyto správně zvolené a nastavené ingredience ještě o pořádný kus povýšit. A já už se toho vážně nemohu dočkat. Skvělá práce! (Prime Video) „I May End Up Looking Like You, But I’ll Never Be Like You.“

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Začátek (doufejme) nové trilogie nemohl dle mého názoru odstartovat lépe. A to i přesto, že bylo na první pohled zřejmé, že nová kapitola z tohoto světa nebude dosahovat takových kvalit jako předchozí tři snímky, které byly ve všech ohledech dokonalou esencí precizně odvedené práce. Je ale nabíledni poznamenat, že tvůrci Kingdom of the Planet of the Apes nedělají zavedené značce vůbec žádnou ostudu. Téměř od samotného začátku jste totiž doslova ohromeni úžasně propracovaným světem, u něhož z každého filmového políčka čiší drtivý fakt, že si příroda bere vše postupně zpátky. Jsme zde tedy svědky místy až epochálních záběrů na rozpadající se fragmenty dávné lidské civilizace, které působivě kontrastují s inteligentními lidoopy a jejich jednodušším způsobem života. Právě v otázce vizuálních triků je tento počin nejsilnější, jelikož nic tak dýchajícího svým vlastním životem a zašlými vzpomínkami na vrchol lidstva jsem snad neviděl od doby, kdy jsem si zahrál hru "The Last of Us Part II". Jediná potíž tedy tkví ve scénáři, který je právě díky dlouhým expozicím a představování světa poněkud upozaděn. Ve finále se tedy nějakého významnějšího posunutí děje dočkáme zhruba až v poslední části, kdy se ale začne velmi spěchat, aby všechny linky dospěly ke kýženému rozuzlení. Avšak i přes tento neduh se stále jedná o úžasnou dobrodružnou podívanou, která vypráví nový vtahující příběh z tohoto legendárního univerza. A já vážně doufám, že režisér Wes Ball dostane šanci tento příběh dovyprávět v dalších filmech. Skvělá práce! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „Apes Hunt Humans. That is WRONG!“

plakát

Abigail (2024) 

Nenáročná taškařice, která si na nic nehraje a doručuje přesně to co slíbila v kampani. Snímek Abigail je vážně se neberoucí oddechovou podívanou, v níž komediální aspekt značně převyšuje ten hororový. Ve finále se tedy budete bavit nad absurdně krvavými scénami a scénářem překvapivě umně balancujícím na hraně sebeparodie. Pokud tedy hledáte bláznivě ujetou filmovou jednohubku na volný večer, Abigail Vám v rámci svých možností vskutku poslouží. Dobrá práce!

plakát

Krotitelé duchů: Říše ledu (2024) 

Tak tohle hodně bolelo. Sice ne tak moc jako v té odporné verzi z roku 2016, nicméně i tak jsem byl velmi nepříjemně překvapený celkovou rozklížeností a vykořeněností. Snímek Ghostbusters – Frozen Empire totiž do tohoto legendárního kánonu nepřináší vůbec nic nového – tvůrci po většinu zbytečně dlouhé stopáže pouze odkazují na časem prověřené dva díly. Najdeme zde tedy přehršel nostalgického pomrkávání směrem k divákovi, což by sice tolik nevadilo (Původní sestava!), avšak zde se místo jakékoliv budování postav a posouvání příběhu někam dál vsadilo jen na tyto prvoplánové berličky. Celý projekt se tak topí ve své vlastní šťávě, která se po chvíli začne zajídat i sebevětšímu fanouškovi. Ve finále jsme tedy dostali krásně vypadající, ale naprosto zbytečný snímek, jehož bolestně nevyužitý potenciál možná tuto slavnou značku na několik dalších let zcela pohřbil. A to je vzhledem k docela vydařenému restartu v roce 2021, kdy většina fanoušků začala věřit v lepší zítřky série, vážně drtivá zpráva. „I've got a ghost to bust!“

plakát

Late Night with the Devil (2023) 

A pak že to nejde! Konečně se našel někdo skutečně talentovaný, kdo pozvedl ze zatuchlého bahna umírající žánr díky nekonvenčnímu přístupu k látce. Late Night with the Devil je totiž vtahujícím děsivým záznamem s krásnou dobovou patinou, který vyjma skvěle budované atmosféry funguje i díky hereckým výkonům v čele s Davidem Dastmalchianem. Tvůrci nás pak ve společnosti těchto atributů vedou jistou rukou do šokujícího finále, které působivě vzdává poctu skutečným hororovým klasikám. Pokud se tedy tomuto žánru bude věnovat více talentovaných lidí se zápalem jako zde, tak pak nás vážně čekají nadějné hororové zítřky. Skvělá práce!

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Vážně jsem si nemyslel, že zasazení legendárního monstra do doby těsně po Druhé světové válce bude dělat dobrotu, nicméně po zhlédnutí jsem vážně rád, že jsem se mýlil. Godzilla –1.0 je totiž dokonalou ukázkou toho, že i s poměrně malým rozpočtem, avšak s o to větším nadšením pro věc lze dokázat velké skutky. Celý snímek právě díky tomu vypadá mnohem lépe a komorněji než veškeré předchozí hollywoodské pokusy, přičemž je zde díky tomu téměř z každého filmového políčka cítit ta tvůrčí radost a zápal. Ovšem nechápejte mě špatně – i přes onu komornost si tvůrci doslova vychutnávají veškeré epické akční scény, které vypadají výtečně i skromnějšímu rozpočtu navzdory. Ve finále Vám tedy nebudou vadit ani typicky vyhrocenější japonské herecké výkony, či třeba některé pasáže, v nichž se jenom divoce diskutuje. Tohle je zkrátka jeden z těch nenápadnějších počinů, který ale oněm velkým produkcím ukazuje, jak k tomuto milovanému japonskému kulturnímu dědictví jaksepatří přistupovat. Pokud tedy (k mému velkému údivu) stále váháte, zda si tuto laskominu pustit, už nemusíte - opravdu to stojí za to. Skvělá práce!

plakát

Kaskadér (2024) 

Dokonale výbušná (doslova) pocta kaskadérskému řemeslu, které by vážně, ale už vážně KONEČNĚ mělo mít vlastní kategorii v rámci Akademie. Tím vším a ještě mnohým víc je nejnovější snímek talentovaného Davida Leitche honosící se jménem The Fall Guy, který mě ve svých nejlepších momentech dokázal zcela strhnout. Jistě, v tomto bodě je přímo nabíledni poznamenat, že scénář je pouze lacině poslepovaný sled dávno provařených klišé, nicméně o to tady v první řadě určitě nejde. Tady totiž hrají prim kaskadéři a jejich akční balet, na nějž díky pohledu do zákulisí natáčení sci-fi spektáklu nahlížíme zcela novou optikou. Máme zde tedy možnost vidět, jak náročný a mnohdy i bolestivý proces to vlastně je. Toto všechno pak velmi přirozeně obestírá příběh o kaskadérovi a jeho milované (Výtečná chemie mezi Ryanem Goslingem a Emily Blunt!), jehož precizní timing neuvěřitelné akce a přesně mířených gagů míří přímo na divákovu komoru. Co tedy dodat na závěr? I když má The Fall Guy poněkud delší stopáž, tak i přesto Vás tvůrci nechají jen málokdy vydechnout. Na tomto úžasném jevišti se zkrátka pořád něco děje – mnohdy jsem měl chuť film prostě zastavit a kochat se všemi těmi filmařskými proprietami, přičemž se už teď, pár desítek minut po návratu z kina, nemohu dočkat, až ho uvidím znovu. Je vážně s podivem, za jak krátkou dobu se David Leitch vyšvihl a ukázal světu kaskadérskou řeholi bez příkras. Doufám, že v této nastavené kvalitě, tempu a divácké osvětě bude i nadále pokračovat, jelikož dle mého názoru je více než důležité, aby i kaskadéři měli možnost odnést si toho kýženého zlatého plešouna za svou nebezpečnou práci domů. Bez nich bychom totiž nedostali drtivou většinu našich tolik oblíbených filmů. Takže ještě jednou – díky moc! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „I had no choice. I had to do some Jason Bourne shit!“

plakát

Stovky bobrů (2022) 

Tak tohle se vážně nevidí každý den! Hundreds of Beavers v sobě totiž kombinuje to nejlepší z němé éry grotesek a animovaných pohádek s Road Runnerem. Je to vysoce osobitá taškařice, jejíž tempo a styl vyprávění nesedne každému, avšak pokud jste naladěni na stejně potrhlou vlnu jako tvůrci, snímek se Vám odmění neuvěřitelnou kadencí gagů, šílených situací a jedním naivním sympatickým zálesákem, jehož cesta za jeho milou velmi připomíná jednotlivé levely ve videohrách. Jedinou vadou na kráse tohoto díla tedy zůstává olbřímí stopáž, která bohužel nabídne několik hluchých a zbytečných scén. Celému projektu by určitě prospěla menší odtučňovací kůra, na níž by se dala vystřihnout možná i půlhodina. Nicméně i navzdory tomu se stále jedná o bláznivě vtahující veselohru, jejíž pozitivní energie tryská téměř z každého filmového políčka. Pokud tedy máte náladu na neortodoxní podívanou, u níž se po většinu času budete lámat smíchy, Hundreds of Beavers jsou přesně tou pravou volbou. Skvělá práce!