Oblíbené filmy (10)
Úsvit mrtvých (1978)
George A. Romero skvěle zúročil své zkušenosti z Noci oživlých mrtvol a u tohoto snímku dosáhl svého tvůrčího vrcholu. Atmosféra je nenahraditelná, práce s postavami výborná a já bych to mohl sledovat stále dokola. Opravdová hororová klasika.
Temná hvězda (1974)
John Carpenter už na začátku kariéry píše svou vlastní vesmírnou bibli - a píše ji s humorem, hrůzou i okouzlením. A není sporu, že toto podceňované sci-fi je opravdovou perlou žánru. A já si tohoto snímku neskutečně cením.
Malý obchod hrůz (1960)
„Bude tam nápis ,Gravis Mushnick' ve francouzštině.“ Tento snímek mi připomíná jedno vzdálené a neskutečně kouzelné období, kdy se v regálech Levných knih ještě vyskytovalo obrovské množství zajímavých snímků na DVD, a tak člověk mohl objevovat zvláštní a málo známá zákoutí světové kinematografie. A právě od té doby zbožňuji tvorbu Rogera Cormana.
Žít a zemřít v L.A. (1985)
Rázné. Stejně jako se legendární znělka Wang Chung při úvodních titulcích pomalu noří s vycházejícím sluncem nad L.A., aby pak agresivními beaty udeřila na divákovy smysly, i celý Friedkinův snímek neustále přináší do pomalu plynoucího neo-noir příběhu překvapivé zvraty a návaly estetické brutality, aby nakonec došel do naprosto nihilistického finále. Tedy vše, co mám rád. Žít a zemřít v L. A. znamená ryzí osmdesátky a zároveň pamětihodný thriller se stylem jako žádný jiný. Můj nejoblíbenější Friedkin. A film, který bych si rád někdy dal na velkém plátně s pokud možno nejkvalitnějším zvukem.
Casino (1995)
Génius Martin Scorsese natočil zcela strhující gangsterskou odyseu z prostředí kasina v Las Vegas, kde bratr nezná bratra a kde jediná osudová chyba (nebo snad osudová žena) může popravit desítky lidí a zbylé poslat do vězení. Rád se k tomuhle silnému dramatu vracím a vždy to stojí za to!
Čínská čtvrť (1974)
Roman Polanski umí vytvořit prvotřídní atmosféru dusného tajemna. Pokud k tomu přičtete i výborný scénář, bezchybné herecké výkony (Jack Nicholson snad nikdy nezklame!), podmanivé prostředí a oslnivou hudbu, dostanete jeden z nejlepších filmů v historii kinematografie. S tíživým, ale bezchybným závěrem.
Věc (1982)
Někdy jsou dlouhá slovní hodnocení naprosto zbytečná, a proto své pocity shrnu jedním slovem - Dokonalé!
Blade Runner (1982)
Hypnotický, poetický a fantastický film-noir z budoucnosti. Umělecké dílo, které je s každým zhlédnutím lepší a lepší. Nádherné finále pokaždé sleduji se zatajeným dechem!
Total Recall (1990)
Režisér Paul Verhoeven se žhavého námětu z pera Phillipa K. Dicka (na plátno přepsaného nápaditými scenáristy Vetřelce O'Bannonem a Shusettem) zhostil parádně a stvořil tak úžasný film s hromadou skvělých mutantů a drsných přestřelek. Tenhle film mě prostě pokaždé ohromí. Mohl bych ho sledovat pořád dokola a stále bych si tu napínavou akční parádu užíval!
Mazací hlava (1977)
David Lynch v ryzí podobě!