Recenze (631)
Hostel (2005)
Film je skutečně stupidní, hloupý, stavící pouze na detailních krvavých záběrech. Akční scény jsou natočeny velmi amatérsky. A pak je tu jedna složka, která je naprosto vynikající - a to je hudba Nathana Barra - výborná akční a napínavá hudba - tak tedy aspoň jednu hvězdičku za ní. Film už nikdy více, ale soundtrack si jistě pořídím.
Apocalypto (2006)
Byť jsem se u posledního Gibsonova opusu o Ježíšovi neskonale nudil a jen s odporem jsem ho dokoukal do konce, na jeho příspěvek k historii Mayů jsem se docela těšil. Výsledek je někde na půl cesty. Vznikl průměrný film, který je příliš dlouhý a nudí, ale není to tak hrozné jako u Ježíše. Zajímavá vizuální stránka a několik trochu svižnějších scén vytahují film do kategorie děl, které jsou celkem zajímavé na jedno zhlédnutí, více se k nim však vracet netřeba. Hudba Jamese Hornera je také spíše jen průměrná.
Hannibal - Zrození (2007)
Mlčení jehňátek je můj nejmilejší thriller a Hannibal Lecter v podání Anthony Hopkinse pro mě jedna z nejvíce fascinujících postav filmového plátna. Na tomto nezajímavém filmu mě nejvíc mrzí, že se k Hannibalovi a Jehňátkům hlásí. Thomas Harris, jehož knihy jsem kdysi hltal asi ztratil soudnost a postavě, kterou stvořil, sebral všechno tajemno a vymyslel jí minulost silně přitaženou za vlasy. Gaspard hraje přiměřeně, ale zázrak to není (byl zajímavější, když ho ostřelovali v zákopech první světové). Snad jen celkem zajímavá hudba stojí za vyzdvihnutí. Jinak spíš nuda.
Bitva o Alžír (1966)
SOUNDTRACK: Ennio Morricone. 80% - jedna z raných Morriconeho prací zaujme militaristickým tématem a pak nádherným jednoduchým tématem Aliho, které se objevuje ve dvou verzích. Kromě toho ovšem (jak je Morriconeho zvykem) najdeme na soundtracku i několik skladeb, které jsou spíše silně disharmonické (téma konspirace či mučení).
Děkujeme, že kouříte (2005)
Chvílemi výborně vypointované dialogy (např. hádky s přáteli, kdo zabije více lidí apod.), zajímavý Eckhart i malý Bright. Celkově mi však tato komedie přijde jen mírně nadprůměrná - chvílemi jsem se i nudil a nakonec jsem byl hodně rád za krátkou délku. Takže celkem slušná zábava, ovšem o komedii roku bych rozhodně nemluvil.
Boj o Moskvu (1985)
Nejen, že jde o film silně historii zkreslující (to jak generálové v klidu diskutují se Stalinem a oponují mu, je celkem sranda - aspoň pro minimálně zasvěcené) by nemusela být taková hrůza, kdyby byl ten film zajímavě natočený. Vůbec nechápu celkem slušné hodnocení tady a "kultovnost", kterou získal v českých zemích. Snímek může snad zaujmout jen tím, že tam jezdí po krajině dost techniky a běhá hodně lidí. Masovost scén ale neznamená kvalitu. Mnohé scény jsou až za hranicí parodie - nepovedené "akční" scény nebo "dojemné" rozhovory vojáků. Film taky hodně ztrácí tím, že se snaží ukázat vše tak nějak v celku - jako by šlo o ilustraci dějepisné učebnice - to má za důsledek množství postav, v kterých se divák dost ztrácí - pořád jsme na nějakém jiném frontu či štábu a žádná z postav nebo scén nemá dost prostoru, aby nás nějak strhla. Spíše nuda, ale chvílemi i nechtěná legrace.
Let číslo 93 (2006)
Greengrass je génius. Má dost originální rukopis a v jeho dokumentárním pojetí má výpověď neskutečnou sílu. Jestli se aspoň do oscarových nominací nedostane film a režie (ale třeba i střih), tak by akademici prokázali (opět) svou demenci. Závěrečné minuty se mnou opravdu zamávaly, myslel jsem, že mi srdce vyskočí z hrudi.
Ong-bak (2003)
Tak vysoké hodnocení mě zde na csfd docela překvapilo. Film má bezesporu fantastické bojové scény s neméně fantastickým Tony Jaaem v hlavní roli. Tvůrci nám dávají velmi jasně najevo, že si nepomáhají digitálními triky (časté používání vraceček nejlepších kousků) a dávají velký prostor neskutečně obratnému tělu hlavního představitele. Jen škoda, že tak skvělé scény soubojů jsou zabaleny do dost naivního a primitivního příběhu o ukradené hlavě sochy místního boha. Dialogy jsou často stupidní a některé scény zbytečně natahované - např. honička trojkolek mě dost nudila. A ještě jedno mínus - příšerná hudba...
Plnou parou vzad! (2002)
Přiznávám, že jsem film nedokoukal do konce. Snad poprvé hodnotím film odpadem, ačkoli jsem ho nedokoukal - protože jsem znechucen. Divím se, že v tak nechutně trapném a nevtipném a homofóbním filmu hraje oscarový Gooding Jr. a Roger Moore.
Šifra mistra Leonarda (2006)
Knihu jsem nečetl. Když jsem o ní poprvé slyšel, velice mě zaujalo téma (mám podobná tajuplná pátrání a odhalení rád) a těšil jsem se na ni. Podobně jsem se těšil na film, ačkoli mě dost zchladily první rozporuplné reakce. Ale nakonec jsem na film šel s tím, že je to moje oblíbené téma a hrají tam mí oblíbení herci a hudbu dělá můj oblíbený skladatel. A výsledek: přeplácaná, za vlasy přitažená a nudná slátanina. Herci hrají špatně (zaujal jen McKellen a Bettany), film je zbytečně natahovaný a nedokáže strhnout. Neustálé zvraty působí až komicky. Podobně komicky působí některé neskutečně nevěrohodné scény - např. velmi rychlý výstup z letadla či scéna, kdy na dvojici míří zloduch pistolí, náhle kolem přeletí holub nebo co a dvojice uteče... Jediný kdo nezklamal a vytvořil nádherné dílo je skladatel Hans Zimmer, zvláště ke konci jsem měl chuť zavřít oči a jen poslouchat (hudebně nádherně podbarvená závěrečná scéna cesty k Louvru). Nějak nechápu, kde se stala chyba - herci prvotřídní, režisér - zručný profesionál, téma zajímavé. Nejspíš je problém u scénáře, a je-li to tak věrná adaptace, jak se zde píše, tak již u předlohy - jde o slepenec všech možných fantasmagorií, které nedrží vůbec pohromadě. Na knihu jsem se těšil, ale po filmu už snad ani nemám zájem. Kdyby nebylo hudby, šel bych ještě o jednu hvězdičku dolů.