Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (1 263)

plakát

Celestinské proroctví (2006) 

Kvituji názor ostatních zde, že to klidně mohl být i seriál (líbil se mi i koncept - co insight, to díl). Dějově se vše žene rychle a občas zkratkovitě, což se samozřejmě dá odmávnout vírou na významné náhody. Nebudu se tady snažit hluboce rozebírat způsob, jakým pan režisér ztvárnil některé nadpřirozené situace - zejména proto, že nemám nápad jak to udělat lépe nebo alespoň tak, aby to ladilo s klidným zbytkem filmu. Některé lokace byly povedené, herecky v pořádku - ocenil jsem, že film nehraje na známá jména, pořádně jsem znal pouze Sarah Wayne Callies (toho času z 2. řady seriálu Prison Break). Poselství filmu (a jeho případné zastánce) respektuji, rozhodně se tam nějaké (když ne užitečné, tak alespoň hodné zamyšlení) poučení najde, jmenovitě poučení o vzorech chování nacházející se zhruba uprostřed insightů. Některá poučení by se hodila i obecně všem lidem na zemi (čímž by se eliminoval faktor "bad-faith player", na kterém jeden z insightů závisí). Takže jako filozoficko-spirituální rozjímání nad chováním lidí ok. Vše ostatní beru jako sci-fi/fantasy, protože bych to jinak musel nazvat pseudovědou. Nejvíce uvěřitelný je tak fakt, že by se tento, dalo by se říci, "recept na světový mír" snažili různí vlivní lidé zlikvidovat. A taky fakt, že je tam sequel hook v podobě naznačení desátého insightu (což čtenáři však věděli již o deset let dříve než vyšel tento film).

plakát

Cunk & Other Humans on 2019 (2019) (seriál) odpad!

Takový malý předchůdce pořadům typu Death to 2020. Nikdo z korespondentů (včetně obvykle vynikající Diane Morgan) nepřinesl žádné kvalitní vtipy, čemuž moc nepomáhá fakt, že je to celé jen o talking heads a media footage. Chyběl mi tam nějaký straight man v podobě např. vědců, kterým by dotyční kladli absurdní otázky nebo se procházeli prostředím. Obsahově to pro pana Brookera bylo asi broOKer, pro mě úplně ne - pár britských událostí a pár popkulturních zmínek nacpaných do jedné půlhodiny pro mě rozhodně nepředstavuje dostatečné shrnutí roku 2019. Největší nepoměr je však znát zpětně v tom, co přinesl rok následující. O to víc mě tak překvapily ony "mluvící hlavy" před zeleným plátnem, které jako by vypadly z časů COVIDu. O něm tam však není zmínka, o čemž svědčí i datum vydání (16. prosince 2019).

plakát

Say Yes to the Dress: Atlanta (2010) (pořad) 

Jedna epizoda jako druhá. Jedny šaty jako druhé. Avšak stejně jako v komiksu XKCD s číslem 915, i tady člověk po čase začne mít preference jedním nebo druhým směrem. Šaty přestanou být jen všechny stejné a bílé a začne rozlišovat druhy, střihy, dekorace a jiné věci. Stejně tak začne více vnímat i nevěsty a jejich rodiny (byť vliv toho, že se vše odehrává v jednom městě, všemu dává punc jednotónovitosti), kde se vždy najde někdo, kdo přáním nevěsty odporuje (zpravidla "sponzor(ka)" šatů). Všechno je to ale jedno, protože pak na nevěstu položí závoj a vše skončí šťastně, což ale nevadí, protože naštěstí pořad drama až tak nedojí a díly jsou krátké tak akorát. Nejzajímavější by pro mě byly medailonky s odstupem let (a že už těch let od času premiéry uběhlo) a zda by nevěsty něco na šatech změnily.

plakát

Milostná past (2021) 

Až díky jednomu internetovému komentáři jsem zjistil, že název dává smysl. Stačí se podívat na názvy dvou nejvíce zmiňovaných filmů - LOVE actually / die HARD. Pro našince by to byla nejspíš Nebeská past. Šla by asi i Láska smrtonosná, ale to by se spíš dalo aplikovat na tu scénu s domovem důchodců (ta mi jinak evokovala jistou jinou scénu ze sitcomu Parks and Recreation). Ale zpět k LH. Je to romcom se slušnou osobností, kde pokud si člověk odmyslí minimální charakterizaci hlavní hrdinky a několik málo děr v příběhu co se týče úvodní zápletky (které by se daly odmávnout hloupostí postav), je na co se dívat celou dobu. Josh a jeho rodina nejsou oběťmi různých karikatur (a je zároveň i dobře, že máme i trochu větší variaci co se týče love interests), předělávka písně Baby, it's cold outside do modernější podoby je poslouchatelná možná i víc než originál, široko daleko žádný velký záporák a žádná velká nedorozumění.

plakát

Poslední noc v Soho (2021) 

Poslední noc v Soho je vše, čím podle mě chtěl být Baby Driver - napínavý příběh podkreslený osobitým soundtrackem, který spíš než soundtrack připomíná playlist písniček. Edgara Wrighta znám převážně jako režiséra hlavních postav mužských (nelze totiž opomenout jméno např. Jessica Hynes), zde je to příjemná změna, rozhodně umí, i když nevím, jak moc se na scénáři podepsala Krysty Wilson-Cairns. Dějem také povedené, sice to ke konci začne trochu pokulhávat (možná i na chvíli upadne na zem), ale zachraňuje to typický "Edgar Wright" styl - vymazlené záběry a střih mezi nimi, který je navíc doplněn žánrem, který u něho není úplně obvyklý. Herecké obsazení také super, vedle ostřílených hvězd září i Thomasin McKenzie, která na jedničku hraje roli, do které byla obsazena (i když to třeba někomu může být proti srsti), stejně jako její parťák John, který by se asi do let šedesátých tolik nehrnul. Nebudu se tady ale raději moc rozepisovat nad problematikou vracení se do minulosti a současným "trad wife" trendem.

plakát

Spiknutí holčičích hoven (2022) 

Skoro jako epizoda ze seriálu typu Seinfeld a spol. I tam se řešily zdánlivě nedůležité věci a semtam člověk narazil i na nějakou tu "bottle episode". Tady to funguje, střih se nutně nedrží jen mluvící hlavy, občas zvýrazní zoomem, co je potřeba, scénář se taky povedl, dialogy sice někdy tlačí trochu na pilu, ale vše je v mezích uvěřitelnosti (i včetně případných zaškobrtnutí v řeči). Osobně v tom vidím realističnost, kterou jsem viděl málokdy, napadá mě pouze 2 Kawaii 4 Comfort. To je ale také dáno tím, že amatérské nebo krátkometrážní tvorbě nevěnuji tolik času.

plakát

Zcela smyšlená dobrodružství Dicka Turpina (2024) (seriál) 

Noel Fielding, známý našincům nejspíš nejvíc jako Richmond z IT Crowd, zde válí. Historicko-fantasická komedie, která je přístupná všem* díky tomu, že se nebere nijak zvlášť vážně a padouši nejsou zrovna dvakrát padouchovští. Vzpomněl jsem si u toho na některé naše pohádky, kde zastoupení loupežníků rozhodně máme. V zahraničí pak na mysli vyvstane např. Princezna Nevěsta. Vzhledem k tomu, co se děje ve světě (už delší dobu), to byla příjemná oddychovka, kde se mihne nejedna postava známá lidem, kteří pravidelně koukají na věci z britské produkce. *Všem úplně ne, musíte mít Apple TV.

plakát

Čúnibjó demo koi ga šitai! Kirameki no... Slapstick Noel (2012) 

Slapstick Noel rozhodně nezaostává za jinými epizodami anime. Naopak zde máme Vánoce a s ním spojenou romantiku (rozjímání nad vyznáním lásky nebo posunutím se na další "metu") a neobejde se to ani bez speciálních kostýmků (aneb Santa nesmí chybět). Jakožto osoba, která si tento díl nechala až na úplný závěr sledování anime to byl chutný zákusek.

plakát

Život Briana (1979) 

Život Briana je jeden z těch filmů, který si myslím, že už jsem viděl, ale možná jsem jen viděl tolik scén z něho, že je to jako bych ho viděl, jen v jakési formě "remixu". Napravuji nyní tedy minimálně to, že mi zde chybělo hodnocení a komentář. Velké díky patří Cinestaru, který film vrátil do kin a taktéž Hudebnímu divadlu Karlín, které do programu nasadilo muzikál Jesus Christ Superstar, který se mi podařilo vidět několik dní před Životem Briana. Program předvelikonoční perfektní. Ale zpět k filmu. Překvapilo mě, jak některé scény byly stále aktuální. Překvapilo mě taky, jak některé scény byly skoro až infantilní v tom, jaký humor podávaly. Naštěstí to však zachraňoval smích lidí v publiku (ještě jednou děkuji, Cinestare). Všechno ostatní bylo kvalitní a mohu to vřele doporučit, zejména v této době.

plakát

Eiga Čúnibjó demo koi ga šitai! Take on Me (2018) 

Až teprve tento film mi dal vhled do skutečného významu názvu anime. V angličtině je to (volně přeloženo) 'Láska, Chunibyo a jiné bludy'. Originál přitom je (pravděpodobně, neumím japonsky) 'I se syndromem osmáka se chci zamilovat'. Význam jsem si z toho odnesl hned dvojí (zejména také proto, že v titulcích byl význam prohozen) - jeden pro Yuutu a jeden pro Rikku. Výsledek je ale stejný - i lidé s různými, řekněme, "quirks" si zaslouží lásku, pokud ji chtějí. Stejnou měrou k tomu neodmyslitelně patří i druhá strana mince, milovat někoho s již zmíněmými "quirks". A vlastně, ve výsledku, co víc si většina z lidí přeje, než lásku bez ohledu na různé "quirks"? (možná ten super prsten) Stále platí, že v určitých věcech je Yuuta a Rikka "couple goals". Film si ale určitě užijí i fanoušci (fake) Mori Summer a Dekomori, jejichž putování ředí nasládlost filmu humorem. Zamrzela mě tak pouze menší přítomnost Kumin, Shichimiyi a Isshikiho. Na druhou stranu film dává prostor rodinným příslušníkům, což je, vzhledem k probíranému tématu, jedině dobře.