Recenze (928)
Dvojníci (1984)
[2010-04-22] * Ve filmografii těchto dvou bouchačů překvapivě vtipný nadprůměr. * "Teď nás odvezete na letiště, pak se sem pro nás vrátíte, naložíte nás a pojedeme domů."
Hudbu složil, slova napsal (2007)
[2010-04-21] * Příjemná romantická komedie s vynikajícími dialogy. Dokonce i dočasné odcizení se ústřední dvojce, tento nutný a zpravidla velmi nesmyslně zdůvodněný element žánru, je zpracováno poměrně věrohodně a hlavně o žádné velké odcizení nejde :)
Muži, co zírají na kozy (2009)
[2021-03-02]*[2010-10] * [2010-04-20] Cinema City Galaxie * Nejdůležitější v tomto snímku jsou herci: Clooney předvádí podobně skvělého šílence jako v Burn After Reading, Bridges nezůstává v ničem pozadu, má jen méně prostoru, a parádní McGregor mezi ně přes počáteční nevíru pomaloučku zapadá. Tito tři komedianti (spolu s dalšími) přednášejí jednu hlášku za druhou v nádherně absurdních situacích, které rozesmávají zas a znova.
Gangy New Yorku (2002)
[2010-04-17] * Výpravný příběh (se stovkami živých komparsistů) z alternativní minulosti New Yorku. Přirovnal bych jej k hraběti Monte Christo ve viktoriánské Anglii světa za Zdí z Hvězdného prachu, tedy něco zcela mimo realitu (což rozhodně nepovažuji za nedostatek). Přímočarý děj se bohužel v závěru (od rabování) mění v chaos.
Smrt čeká všude (2008)
[2010-04-16] * Zajímavý hraný pseudodokument o práci pyrotechniků v Iráku. Autenticitu snižují chybějící vysvětlení, co vlastně voják dělá a proč to neudělá daleko jednodušším způsobem, který laika napadne jako první. Rušivě působí i hollywoodské odbočky (Beckham, opilecké rvačky). Hurt Locker není špatný, ale film roku ani náhodou.
Kdo najde přítele, najde poklad (1981)
[2010-04-15] * Zasmál jsem se snad jen jednou, to když našli v americkém bunkru marmeládu. Jinak hrůza: teplí piráti, podivně bílí domorodci na tropickém ostrově... Ale v páté třdě by se mi to možná líbilo.
Můj nejlepší přítel (2006)
[2010-04-11] * Zpočátku vynikající francouzská komedie se zhruba od půlky začíná rozmělňovat, až dospěje k trapně patetickým výjevům v televizní soutěži. Přesto šlo o příjemné pokoukání, hlavně kvůli hereckému umění ústřední dvojky.
Dlouhý polibek na dobrou noc (1996)
[2010-04-10] * Rozjezd je solidní se spoustou vtipných dialogů, přestože Davisové nelze uvěřit, že by mohla být agentkou CIA (zatímco maminka v šálce a kožíšku jí jde skvěle). Tradičně hloupé finále akčních filmů je zde ještě umocněno (tradičně otravně dabovanou) dceruškou.
Růžový Hubert (1985) (TV film)
[2010-04-10] * Poněkud zmatený a nepříliš vtipný pokus o variantu cantervillského strašidla.
Talentovaný pan Ripley (1999)
[2010-04-09] * Dramata s podobnými náměty mne spíše nudí a do problémů hlavního hrdiny se neumím vcítit. Ripley je ale jiná káva, možná kvůli nostalgické vzpomínce na pražskou premiéru, možná kvůli Mignhellově režii, ale úplně nejspíš kvůli výkonům Lawa a Damona. Vlastně bych rád viděl pokračování a možná si jednou i přečtu knížku (knížky)...