Režie:
Kathryn BigelowScénář:
Mark BoalKamera:
Barry AckroydHrají:
Jeremy Renner, Anthony Mackie, Brian Geraghty, Guy Pearce, Ralph Fiennes, David Morse, Evangeline Lilly, Christian Camargo, Sam Spruell, Kate Mines (více)Obsahy(1)
Je-li válka peklo, proč se tolik mužů hlásí do armády? V době, kdy se armády skládají nikoliv z rekrutů, ale z dobrovolníků, a muži se dobrovolně pouští do vojenské služby, je adrenalinové prostředí bojiště silným a neodolatelným lákadlem, často přímo závislostí. Snímek je napínavým příběhem elitních vojáků, kteří mají jedno z nejnebezpečnějších povolání na světě – uprostřed bojové vřavy deaktivují bomby. Když se nový seržant James (Jeremy Renner) ujme špičkového pyrotechnického týmu, překvapí své dva podřízené, Sanborna a Eldridge (Anthony Mackie a Brian Geraghty) tím, že je vtáhne do smrtelné hry městských bojů. James se chová tak, jako by mu nedocházelo, že může zemřít. Zatímco se oba muži snaží svého nového velitele udržet pod kontrolou, ve městě kolem nich se rozpoutá naprostý zmatek a Jamesova skutečná povaha se ukáže způsobem, který všechny z nich navždy poznamená. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (1 435)
S týmto filmom bojujem. Všetku atmosféru a napätie ťaží z banálneho faktu, že bomba môže (a takisto nemusí) kedykoľvek vybuchnúť. Pričom postavy sú nezaujímavé, dialógy príšerné a dramaturgická kostra takmer žiadna (ide iba o niekoľko doradu nasekaných situácií, ktoré musia postavy so smrťou v očiach riešiť). Na druhú stranu je to všetko o to realistickejšie a hodnotnejšie čoby výpoveď z daných miest. Možno len chcelo ujasniť si, či chceme nakrútiť strhujúci thriller alebo zaujímavé docudrama. ()
Spád bitvy je často silný a smrtící návyk, protože válka je jako droga.. (Chris Hedges). VÁLKA JE DROGA!!....Velice zajímavý pohled ,,pod ruce“ chlapcům od roty Bravo, specialistům na EOD, na jejich každodenní boj o to zůstat na živu. Tedy pokud máte pud sebezáchovy. To není jako vozit si v Humvee prdel po Iráku. Přitom jde o obyčejný film postavený na napětí, které přináší zneškodnění výbušnin a válka. Hlavně situace –,,jeden na jednoho“ (seržant James vs. EOD) si neskutečně užívám! Dobrá hutná atmosféra! PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE **** NAPĚTÍ **** Co uvidíme (možná) příště? Nevím, ale doufám že neuvidím likvidační tým EOD u svýho baráku. Ani kdyby jim velel sám J.Renner. ()
Jsou filmy, u nichž cítíte první jakost na sto honů a přesto vás nemusí ve všem plně uspokojit a pak existují filmy jako Hurt Locker, které s čistým svědomím nemohu označit jako dokonalé, geniální a možná ani nezapomenutelné, avšak jsou to kousky hrající mi přesně do noty a přinášející jednoduše vše, co bych si od nich mohl přát. Hurt Locker je silně atmosferická chlapská exkurze do Bagdádu, která však není testosteronem přepumpovaná na úkor přirozenosti, nesnaží se poučovat, politizovat, vůbec válečný konflikt jakkoliv zkoumat. Vypichuje pár atraktivních scén plných napětí, potu i vhodné míry akce tak, aby nebyla porušena realističnost, ale přitom snímek neupadl ve zdlouhavost (Generation Kill)... 9/10 Pozn. po druhém zhlédnutí: Speciálně doceňuji vykreslení psychologie vojáka a svízelnosti situace ve smyslu zákeřnosti nativních obyvatel. Vemte si, že američtí vojáci jsou označkováni v uniformách a mají přísně daná pravidla, která nemůžou překročit, stačí když příliš drsně zpacifikují blbečka z telefonem, narušujícího signál, nebo taxikáře nerespektujícího bezpečnostní zóny a média by z nich klidně udělala ta největší prasata (viz "Americká arogance masakruje nevinné civilisty"). Za to Irácký odboj se maskuje mezi místní obyvatele, dává si tajné signály (pouštění draka například), dělá naschvály, zákeřnosti a nezdráhá se ani umístit nálož na civilistu ze svých řad, i když dobře ví, že je to jen vzteklý štěkot a válku takhle nikdy nevyhraje... ()
Full Metal Jacket nového tisíciletí – militantního, cynického a dravého. Kulervoucím způsobem natočené dokudrama o lidech závislých na válce, o přerostlých klucích, pro které je normální život až příliš normální. Bigelow naložila vozík plný naturalismu, žhavé irácké atmosféry a brilantních hereckých výkonů. Takhle dynamicky natočené váleční drama tu chybělo od dob, kdy Scott střílel na jestřáby. Podobně jako on i Bigelow nechává stranou morální hodnocení konfliktu, ale jde hloub do psychiky postav a neodpouští si i solidní porci ironie (něco, co mi u Černého jestřába přeci jen chybělo). Dvě hodiny skvěle porcují syrové bojové scény a zapocené dialogy veskrze průměrných vojclů. The Hurt Locker se nesnaží dobrat podstaty irácké války, ale jen vystihnout podivnou duši válečníka. A v tomhle ohledu odvedla Kathryn Bigelow lepší a vnímavější práci než její mužští kolegové. Krom koulí má totiž i zatracenou empatii... The Hurt Locker je pro mě jedním z amerických vrcholů roku 2009. Ne-li číslem 1. ()
Distribuční cesty nezávisle produkovaných snímků mohou být, jak jsem se mohl přesvědčit vskutku nevyzpytatelné. Zážitek režisérky Kathryn Bigelow, byl strhující. Neodtrhl jsem ani zlom vteřiny detailností skvostu, který nám představila na stříbrném podnose. Výborné herecké obsazení Renner (výborný)! Oscary jsou zasloužené a třepavá realistická kamera mě ohromila, se střihem a režií doplnění prostředí těžké války v Iráku, neboli 365 dnů do návratu. Představivostí prostoru věčné paranoie – prostoru, kde budík časované nálože tiká potenciálně na každém rohu, pod tričkem každého na první pohled nevinného civilisty. I přesto všechno samozřejmě velká poklona pro režisérku K.Bigelowou, ale o malinko více jsem to tento rok přál Tarantinovi (Inglourious Basterds). HURT LOCKER je příliš prázdný......... ()
Galerie (52)
Photo © Summit Entertainment
Zajímavosti (46)
- Na Oscaroch v roku 2010 boli dvomi najväčšími favoritmi v kategórii Najlepší film Avatar (2009) a Smrť čaká všade. Režisérmi týchto dvoch filmov sú bývalí manželia James Cameron a Kathryn Bigelow, ktorí v tom istom roku proti sebe súťažili aj v kategórii Najlepší réžia. V oboch prípadoch vyhrala Bigelow. (Astonko)
- V rámci príprav na film strávil Jeremy Renner (William James) týždeň vo Fort Irwin, kde sídli americká vojenská rezervácia. (Greenpeacak)
- Väčšina záberov bola natáčaná štyrmi alebo viac kamerami súčasne, čo malo za následok viac ako 200 hodín záznamu. Film sa strihal prvých osem týždňov v Jordánsku a neskôr v Los Angeles. Celý proces strihania trval viac ako osem mesiacov. (Greenpeacak)
Reklama