Zajímavosti (6)
- Na rozdíl od jiných hvězd němé éry se jí nestal osudným ani tak zvuk – na jiný typ herectví, který zvukový film vyžaduje, přesedlala bez větších problémů – jako spíš měnící se požadavky na typy ženských hrdinek za velké hospodářské krize: Clara Bow byla i v soukromí (které kvůli její slávě nijak soukromé nebylo) tak velkým symbolem nespoutaných dvacátých let, že přestávala diváky táhnout a do vážnějších filmů nové éry ji studia už nechtěla obsazovat. (marmota-b)
Babylon (2022)
- Postava Nellie (Margot Robbie) je inšpirovaná problémovou Clarou Bow, pôvodnou mimoriadne atraktívnou herečkou, ktorá škandalizovala USA tým, že otvorene hovorila o svojich sexuálnych túžbach. (Dajman)
Hoop-La (1933)
- V roce 1930 Daisy DeVoe, sekretářka herečky Clary Bow (Lou), po hádce hvězdu opustila a odnesla si s sebou hromadu hereččiných osobních dokumentů. DeVoe se pokusila Claru Bow vydírat, ale herečka zavolala policii a dala DeVoe k soudu, což se jí nakonec příšerně vymstilo. Soudní proces zajistil, že se všechny Bowiny soukromé zálety dostaly na veřejnost. Její špinavé prádlo nebylo zdaleka tak špinavé, jak se tehdy psalo v bulváru, ale hrála hazardní hry, měla několik milenců, aniž by se s nimi provdala (což bylo ve 20. letech 20. století stále šokující), a provinila se tím, že si začala románek se starším ženatým lékařem, jehož manželka při rozvodu manželů označila Claru Bow za příčinu „odcizení citů“. Nakonec zvěsti kolem Clary Bow stačily studiu Paramount k tomu, aby s ní zrušilo smlouvu. Hereččina hvězda již pohasínala a bylo těžké neustále kontrolovat škody způsobené mnoha obviněními, která ji obklopovala. Výsledkem bylo, že se po tomto filmu už v žádném jiném neobjevila. (tribican)
It (1927)
- Nejslavnější film Clary Bow, která díky němu dostala přezdívku "It girl" ("it" bylo běžným eufemismem pro sex-appeal). (raininface)
Wings (1927)
- Na rozdíl od literárního námětu film do příběhu uvedl atraktivní mladou ženu, o jejíž přízeň soupeří hlavní hrdinové, v podání nejpopulárnější herečky Paramountu té doby Clary Bowové. Ve své autobiografii „A Short Time for Insanity“ (Krátký čas pro šílenství) z roku 1947 Wellman píše: „…natáčení byla gigantická záležitost, jediný prvek, který jsme nebyli schopni kontrolovat, představovalo počasí.“ Režisér oproti dosavadní rutině trval na přítomnosti mraků v záběrech. „V pozadí je třeba mít něco konkrétního. Jen tak lze vytvořit neznalému divákovi představu rychlosti letadel v duelu a fotograficky je to také hned zajímavější.“ Není divu, že se Křídla stala monumentem v historii americké kinematografie. (Zdroj: Letní filmová škola)
Herečka
Dokumentární | |
---|---|
2020 |
Skin: A History of Nudity in the Movies - a.z. |
2012 |
Clara Bow: Hollywood's Lost Screen Goddess (TV film) - a.z. |
2007 |
Why Be Good? Sexuality & Censorship in Early Cinema - a.z. |
1998 |
Sharon Stone - Una mujer de 100 caras (TV film) - a.z. |
1995 |
Betty Boop: Queen of the Cartoons - a.z. |
1994 |
100 Years at the Movies |
1987 |
Marilyn Monroe: druhá tvář legendy |
1980 |
Hollywood (seriál) - a.z. |
Star Treatment - a.z. (E12) |
|
1973 |
The Age of Ballyhoo - a.z. |
1965 |
The Love Goddesses |
1963 |
Hollywood Without Make-Up - a.z. |
1961 |
Hollywood: The Golden Years (TV film) - a.z. |
1955 |
Screen Snapshots: Ramblin' Round Hollywood - a.z. |
1937 |
Screen Snapshots Series 16, No. 9 |
Screen Snapshots Series 17, No. 1 - a.z. |
|
1936 |
Fashions in Love - a.z. |
1931 |
The House That Shadows Built |
1930 |
Screen Snapshots Series 9, No. 11 |
1929 |
Hollywood Snapshots #11 |
1927 |
A Trip Through the Paramount Studio |
Krátkometrážní | |
---|---|
1923 |
The Pill Pounder |