Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (97)
Musel jsem se z počátku ( vlastně celou první půlku ) obrnět velkou dávkou trpělivosti, někdy i nucenou, ale naštěstí má vše svůj důvod i své pevné místo a s ohlédnutím se zpět... Opravdu nic není navíc a nic není vata. Ben Stiller si sice velmi umě hraje na režisérské židličce, ale dost často ( právě v první půli ) zbytečně natahuje a místy velmi pomalu, až únavně, buduje celkovou expozici. Za trpělivost nedůvěřivým a pozornost zaháčkovaným se ale Severance odmění vrchovatě. Závěr první série je přesně takový jak to u seriálu mohu jen z celého srdce nenávidět a stejně nabízí naprosto uspokojující pocit, jaký jsem už dlouho neměl. Jak to? Už je to nějaký pátek co jsem byl po skončení čehokoli tak vyveden krásně z míry a to především proto, že jsem “na cestě” mnohokrát zapochyboval. Všechno tady ve svém celku šlape jak švýcarský hodinky a může za to především režijně i dramaturgicky zmáknutá ("top class") našlapaná závěrečná epizoda. ()
První dva díly mi šlo hlavou jestli to nevzdat a že by se pravděpodobně celá série vešla do jednoho filmu a tím by se stala sledovatelnější, ale zvědavost, jaké bude asi rozuzlení téhle nekonečné schizofrenie, zafungovala a s jemným posouváním nekonečných úkonů jsem to dorazila. Asi na konci osmého dílu jsem si na to nekonečné tempo dokonce zvykla. Už dávno není tajemstvím, že v betonových městech a v králíkárnách bez kousku zeleně nebo stromů potřebují lidé víc psychiatrů, málo platné člověk patří do přírody. No ale úplný odpad to není, pár námětů k zamyšlení se tam objeví. Člověk ani nemusí mít čip v hlavě, aby nevěděl kdo je, kam patří, odkud přišel a kam jde. Toto jsou věci, které většině populace nic neříkají a to zdaleka žádné čipy ještě nemají, takže čím to asi bude, že? Druhou sérii už ale dobrovolně nedám. ()
Zajímavý námět trošičku sráží nevýraznost a patolízalství hlavních postav. Naštěstí tu ale jsou John Turturro a Christopher Walken, kteří to svými dialogy občas příjemně rozčísnou. Až tak moc, že okamžitě rozlišíte povedené momenty od těch méně výrazných, kterých v celkovém kontextu děje je jednoznačně víc. Nějak jsem se nedokázal rozhodnout, zdali chci pokračovat s každou další epizodou, až jsem nakonec došel na konec první série. Nejsem si ale jist, že budu pokračovat s druhou. Má to nicméně obrovský potenciál, který by se mohl zvrhnout v něco, co způsobí, že se v seriálu konečně začne něco dít. První série mě ale svým minimalismem o tom zatím úplně nepřesvědčila. ()
Odloučení je ten typ seriálu, kde dostanete jednu odpoveď a hneď sa objavia tri nové otázky. Zároveň seriál, v ktorom si musíte pracne hladať pointu toho, prečo Vás vlastne baví sa na to pozerať. Po dlhej dobe zasa raz úvodná znelka, ktorá zaujala. Človek v nej rád hľadá skryté indície. Celkom dlho som si zvykal na ústredného hrdinu. Pôsobí, ako keby ste AI zadali otázku: Ako by vyzeral Tom Cruise, keby nebol fešák? Ďalej čítať, len ak ste videli kompletnú prvú sériu. SPOILER: Bavili ma ksichtové „výmeny“ v rámci výťahu. Čím viac dielov vidíte, tým viac je Vám jasné, že cieľom seriálu nie je na Vás vybafnúť šokujúce tajomstvo. On len tajomný spôsobom servíruje vizuálne skvelo stvárnenú, výborne zahranú a do dôležitých detailov premyslenú satiru na prácu v korporáte (nezmyselné pracovné oddelenia, bizarné interné smernice,...). Seriál Vás čoraz výraznejšie núti premýšľať o dôsledkoch odlúčenia. Jeden žije na úkor druhé. Robí z neho otroka, ale pritom zotročuje seba samého. Otrok neustále myslí na svojho šéfa, chce ho spoznať, zároveň ho neznáša, chce dať výpoveď, ale pritom nechce, lebo koniec v práci je koniec všetkého. Teším sa, kam sa dej v ďalšej sérii posunie skrz dôsledky pracovnej cesty mimo firmu. A aká bude pointa nadstavby, ktorá buduje tajomný zámer všetkého. ()
S01 - Velká pecka. Samotný seriál to bude mít u diváků složitější. Není nijak strhující, kulervoucí, spíše se sází na atmosféru, nepříjemné vnitřní pocity (klaustrofobie, zmatenost, nejednoznačnost, rozpolcenost) a pomalejší tempo. Ale umí to skvěle zaháčkovat. Perfektně to pracuje s detaily, vyprávěním, střihem a hereckými výkony. Seriál má perfektní režii, vizuálně je hodně zajímavý a samotné prostředí se umí dostat pod kůži, hudba je velmi přesná a krásně pomáhá dotvářet atmosféru. Sedlo mi to, a moc se těším na další řadu. ()
Galerie (174)
Zajímavosti (15)
- Počítačové klávesnice, které používají v oddělení Kultivace makrodat, nemají tlačítko „escape“. (pórek)
- Výroba bola prerušená dvakrát. Počas prvej série kvôli pandémii Covid 19, počas druhej série pre štrajk scenáristov. (Arsenal83)
- Ve 31. minutě na videu zobrazeném na pohřbu hraje Petey (Yul Vazquez) společně se svou dcerou skladbu „Enter Sandman“ od americké metalové kapely Metallica, která vyšla v roce 1991 na jejich albu nazvaném „Metallica“. (Trajektt)
Reklama