Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nekompromisní kongresmanka Phoebe Frost (Jean Arthur) přijíždí do poválečného Berlína, kde mimo jiné předá čokoládový dort kapitánovy Johnu Pringglemu. Ten neváhá, a tak cennou věc okamžitě na černém trhu vymění za madraci pro svoji milenku Eriku von Schluetow (Marlene Dietrich). Phoebe dort objeví v jedné restauraci společně se skutečností, že vztahy amerických vojáků k německým děvčatům jsou více jak přátelské. Kapitán Pringgly je jí sympatický, ale ona s Erikou může jen stěží soupeřit. Na štěstí pro ni je tu černý trh, kde se dá leccos pěkného pořídit, a Eričina minulost, která není tak úplně bez poskvrnky. (Jezinka)

(více)

Recenze (39)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Být vojákem vítězné mocnosti, který má v Berlíně těsně po válce přístup k penězům i proviantu, tak bych si patrně také vydržoval nějakou tu svolnou Fräulein a bylo by mi zcela jedno, zda ještě nedávno zpívala Göringovi, očuchávala nohy Goebbelsovi nebo četla Hitlerovi před spaním pohádky o raketách V2. Je to zkrátka chyba velení, když pošle armádu sexuálně produktivních chlapů a nedodá jim k tomu nic, do čeho by mohly přistát nadržené výsadkářské spermie. Proto je mé mužství vztyčeno na počest kapitána Pringela, který, kdyby měl svobodnou volbu, tak by určitě dal přednost pragmatické nacistce před mentálně nedospělou kongresmankou. Marlene Dietrich mne, ačkoli jsem na ní opět nic krásného neobjevil, totiž znovu přesvědčila o tom, že i se dvěma dvojkami se dá přehrát spousta herců s nafixlovanými esy v rukávech. ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Bill Wilder, Žid narodený v Poľsku, postupne žijúci v Rakúsku a Nemecku, po nástupe Hitlera v roku 1934 odchádza do Francúzska. Odtiaľ potom do USA. Všetci jeho najbližší zomreli v nacistických koncentračných táboroch. A tak síce bolestne otváral tému 2. svetovej vojny, ale na druhej strane mu robilo potešenie, že to môže takýmto spôsobom Nemecku vrátiť. Vyžíva sa v autentických záberoch zbombardovaného Berlína, z čierneho trhu v Nemecku, ale zobral si na paškál aj korupciu v radoch amerických ozbrojených síl. Film je tragikomický príbeh, ktorý však vo svojej podstate vôbec nie je dôležitý. Väčšina scén bola natočená v ruinách Berlína. Film sa začal točiť v roku 1945 a opatrne sleduje hranicu komédie, melodrámy ale aj drámy. Dejová línia filmu sa točí okolo americkej republikánskej kongresmanky Phoebe Frost, ktorá má za úlohu preveriť morálku amerických jednotiek v Berlíne a postupne prichádza na to, že americkí vojaci sú morálne degradovaní, zabudli na rodinné hodnoty a prvoradé sú pre nich obchody ma čiernom trhu, ale aj telesné hodnoty nemeckých žien. Ako si s týmito závermi poradí nám ukáže v tomto výbornom filme. ()

Reklama

Madison 

všechny recenze uživatele

Billy Wilder sa zručne pohybuje na rozhraní žánrov, ktoré mu idú najlepšie - od iskrivej komédie cez trpké rozčarovanie až po rozprávkovo-sladký koniec. Obsahová schéma pre naivných bláznov? Možno. Svieži scenár, vtipné elementy, parádni herci? Jednoznačne. Nezabudnem na prvú polovicu, v ktorej sa odrážali dokonalé wilderovské prvky, tá druhá už stráca baterky, no Jean Arthur je v úlohe sebavedomej kongresmanky perfektná a zamotaný scenár mi spríjemnil večerné chvíle. Filmová lahôdka pre ľudí, ktorí zdieľajú Wilderov šarm, dôvtip a žhavú romantiku. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Humory trošku těžkopádnější, než by člověk u Wildera čekal, ani z Ninočky recyklovaný motiv zaláskované funkcionářky tentokrát nevyznívá tak nenuceně, ale prostředí rozbombardovaného Berlína a zvláštní směs melancholie s drzou vůlí k přežití v postavě Marlene Dietrichové i mix pusté ironie s občasným výtryskem poezie v dialozích i obrázkách dodávají Zahraniční aféře velice specifické kouzlo. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

I na romantickou komedii hodně pitomoučké, ač politicky rafinované... ale úplně stěžovat si zase nebudu, vzhledem k tomu, že hlavním lákadlem pro mě byla Marlene Dietrich a ta nezklamala, zvláštní to žena... tajemná star, ač již poněkud uvadající. Do stavu vysokého očekávání mě nastartovala výborná letadlová scéna s komicky úděsnou Phoebe Frostovou a její matrjoškovou performancí, ale i s postapo výhledem na zničený Berlín, vzápětí zdegradovaným nemístnými výtrusy sarkastických poznámek ze strany kongresové komise, čímž zaoceánská nátura zase nezůstala své pověsti nic dlužná a Wilderovou prezentací sebestředné názorové zmrzačenosti možná až nadčasová... Rozmrzelá nálada neustoupila ani menšímu překvápku v rozuzlení a tím se pro mě snímek prozatím propadá na poslední šprušli v žebříčku Wilderovo režijních aktiv. ()

Galerie (166)

Zajímavosti (4)

  • Jedná o první film, díky kterému se Marlene Dietrich jako herečka mohla veřejně vyrovnat s odkazem Třetí říše. Druhým byl Norimberský proces (1961). Němka Marlene Dietrich byla již od 30. let občankou USA a za svou práci během 2. světové války získala Medal of Freedom a Légion d'honneur. (NinadeL)
  • Režisér Billy Wilder prohlásil o potížích s Marlene Dietrich a Jean Arthur: "Mám dvě dámy, z nichž jedna se bojí podívat do zrcadla a druhá by před ním stála celý den!" (IQ Tiqe)
  • Přestože je postava kongresmanky (Jean Arthur) svobodná, má na ruce snubní prsten, který náleží právě její přestavitelce. (IQ Tiqe)

Reklama

Reklama