Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (308)
Výnimočne som rád, že som videl remake skôr, ako originál. Aj keď som Scorceseho výtvor musel vidieť opakovane, aby som sa vyznal vo všetkých spojitostiach a neplietol si Damona s Capriom. Originálna Volavka by bola pre mňa menej pochopiteľná aj keď v nej sú obaja hrdinovia odlíšiteľní ochlpením. Len zvyknúť si na ázijskú výstavbu príbehu, strih, výrazové prostriedky, hudbu a ostatné filmové ingrediencie je pre mňa ťažšie. Celkovo som bol s filmom spokojný, ale na jeho pokračovania ma nikto nenahovorí. ()
Velmi dobrý film, který je ale Scorseseovým remakem natolik zastíněn, že jsem nebyl s to, si jej patřičně užít. Skrytá identita oplývá lepší chemií, je intenzivější, napínavější, více se svých postav dotýká, lépe rozpracovává svízelnost situace a má mnohem údernější závěr. Nevědět, že to jde líp, určitě bych Volavku ocenil víc, ale když už jsem každičký její aspekt viděl o chloupek dotaženější vstříc dokonalosti, neubráním se zklamání. Jinak jde ale o nadmíru povedenou, svižnou kriminálku, které bych vytknul jen příliš "pseudoemocionální" použití sentimentální hudby ve spojení se zpomalovačkami v pár klíčových scénách. 7/10 ()
Dva muži se dostanou na opačnou stranu zákona - policista je infiltrován k mafiánům, mafián k policii. Když se k nim film po deseti letech vrací, všímá si především jejich zařazení do rozdílné společnosti... Jenže zatímco gangster dělá u policie kariéru, policista by rád s neplánovaně prodlouženým úkolem skončil. Jenže o jeho pravé identitě ví už jen jeden člověk... A nemusí dlouho trvat, než ho mafiánská volavka objeví a zabije. Třebaže film pracuje s napětím, pozornost je věnovaná především soukromým životům "volavek". Působivý snímek na rozdíl od ostatních filmů "Nového Hong-Kongu" nepracuje s extrémně rychlou střihovou skladbou a snahou zaujmout co nejefektněji, tématem připomíná filmy Johna Woo a Ringo Lama, ale je mnohem civilnější a soustředěný na jedince v extrémní situaci více na žánrová schémata, která ostatně v závěru porušuje. ()
Osobně Hong kongskou produkci nijak zvlášť nevyhledávám, ale pokud už se na nějaký výtvor podívám, tak musím uznat, že má něco do sebe. Skvělý scénář, to je základní kámen Volavky. Zajímavý, neokoukaný příběh dvou lidí, kteří jsou infiltrováni, každý do jiného druhu společnosti. Zatímco policista, slídící v řadách mafie chce s touto prací seknout, mafián v řadách policejních, chce ukončit své styky s mafií a udělat kariéru u policejních jednotek, kde se mu velmi daří. Než se jim však tyto sny splní musí navzájem objevit své pravé totožnosti, které vedou pro mě k dosti překvapivému konci. Velmi dlouho mě film takhle nezaujal už svou základní myšlenkou. Ta je navíc rozšířena vynikající atmosférou asijského prostředí, která snímek dostává tak trochu do jiné reality, která je podchycena a zvýrazněna výborným hudebním podkladem a taktéž kamerou, kterou bych neoznačil za nějak výrazně invenčí. Spíš je to učebnicově odvedená práce s několika extra momenty. I když je po technické stránce vše výborné, bez dobrých herců se dobrý film nevykouzlí. To naštěstí v tomto případě také nehrozí. Hodně působivé momenty zahrané s naprostým přehledem mě utvrzují v názoru, že asijská kinematografie má vždy co nabídnout a má spoustu talentovaných herců, a je to jen dobře. ()
Připomenout si po letech Volavku byl užitečný nápad, tím spíše, že už znám i Scorseseho remake "Skrytou identitu". Jednak jsem si potvrdila, že staré kousky v novém kabátku prostě nemusím, jednak jsem si uvědomila, co mi na americké verzi vadilo nejvíc. Zapomenu na přemrštěně lacinou stylizaci Jacka Nicholsona, zdůrazním jen, že Matt Damon pro mne herecky zajímavý asi nikdy nebude a tím fakt, že Di Caprio v něm neměl rovnocenného spoluhráče. Zato Andy Lau a Tony Leung Chiu Wai jsou zde skutečný herecký pár, film samotný se lehce dotýká klasiky žánru a my tak smíme vidět muže, kteří se mohli vzájemně respektovat. Tvůrci se soustředí na psychologickou drobnokresbu a civilní osudy obou hrdinů, v závěru navíc boří zavedená schémata, což "Volavku" činí dvojnásob zajímavou. Pokud mne Damonův gauner v podstatě nezajímal, tak s Andyho podrazákem jsem v konečném důsledku schopna cítit. Jinak: začínám mít pocit, že Tony Leung je bezkonkurenčně nejzajímavější a nejlepší asijský herec současnosti. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Filmom sa silne inšpirovala videohra "Sleeping Dogs" z roku 2002. (Real Tom Hardy)
Reklama