Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Světoznámá opera vypráví příběh Rusalky, která se zamiluje do mladého prince. Přes varování otce vodníka se touží stát lidskou bytostí, protože jedině tak může být její láska opětována. Pomoci umí ježibaba, ale varuje. Svou touhu po lidské duši musí Rusalka vykoupit tím, že bude němá a jestliže se jí nepodaří princovu lásku získat, stane se bludičkou. Rusalka souhlasí a proměněna v mladou dívku potkává na břehu jezera prince. Ten k ní vzplane láskou a brzy chystá svatbu. Uhrane jej ale cizí kněžna a on začne váhat mezi němou křehkou dívkou a ohnivou ženou. Aby Rusalka nepropadla prokletí vodního živlu, musela by prince zabít. Odmítá však a nešťastná se vrací do chladných vln jezera jako bludička. Prince mezitím kněžna opustila a on, zmírajíc žalem z Rusalčina zmizení, bloudí krajem. Na břehu jezera se znovu s Rusalkou, proměněnou v bludičku, setkává. Ví, že jediný polibek této prokleté bytosti bude jeho záhubou, neváhá přesto ani okamžik... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

Sinner. 

všechny recenze uživatele

Rusalka je má srdcová záležitost, a tak jsem u této drasticky zkrácené (nekompletní Měsíčku na nebi hlubokém!) a necitlivě seškrtané (vynecháno mj. Necitelná vodní moci, Čury mury fuk) verze poměrně trpěl. Filmová verze nabízí jen krásně nevinnou Magdu Vašáryovou a hříšně svůdnou Božidaru Turzonovou. Jinak dvě hodiny sledujete herce, kteří klapou pusou na playback, a jejich obličej ani náznakem nereflektuje náročnost tónů. Jediný důvod, který v mých očích ospravedlňuje existenci tohoto díla, je fantastické pěvecké obsazení. Gabriela Beňačková (pro mě naprosto nejlepší představitelka Rusalky), Milada Šubrtová (tentokrát překvapivě v roli cizí kněžny), Peter Dvorský (Princ), Libuše Márová (ježibaba), Ondrej Malachovský (vodník) i všichni ostatní podávají obdivuhodný výkon a je jim v neobvyklé míře rozumět. Nezbývá mi než jen smutně poznamenat, že bych mnohem raději místo tohoto torza mistrovského díla Antonína Dvořáka sledoval plnohodnotný divadelní záznam s výše uvedenými umělci. Pěvecké výkony 10/10. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Ať se prosím slovenští uživatelé databáze nezlobí, není to mířeno nijkak proti nim, jen mi tahle tatranská invaze do Rusalky vůbec nesedí, byť je nejvýpravnější. Víc mám v oblibě verzi z roku 1975 (i tu z roku 1962). Nevím, jestli mi tady vadí účast admirála Kňažka, ale prostě celkově po stránce hudby, choreografie, kostýmů atd. toto zpracování hodnotím nejníže. ()

Reklama

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Sledoval jsem to několikrát s holkama jako malé dítě. Ony byly nadšené, mě to nudilo. Divil jsem se, co je na tak táhlé nudě baví. Vždyť se to dá všechen obsah vyjádřit v pěti minutách. Hplkám jejich nadšení pro dramatické umění a operu nevydržel, zatímco já se potom později pídil, co je to za kumšt, dělat tak nudné věci a především tak klamat kulturní veřejnost a proč se nechává vůbec tak balamutit. Kolikrát jsem vyšel jako dítě do lesa a nikde žádná Rusalka, žádná Bludiška, nic. Ale, že něco takového by mohlo existovat, tomu jsem jako dítě věřil jen krátce. Rád bych tomu věřil déle, ale bez hmatatelného důkazu mi to nebylo umožněno. A ani později jsem v lese nikdy žádnou nadpozemskou bytost nepotkal, jen houbaře, turisty, malíře atd. nechápal jsem taky, že postavy, které jsem zkritizoval v Prodané nevěstě ma základní škole, tak si dovolí zpívat i jiné postavy, tedy Dvorský a Beňačková a mohou si myslet, že je nepoznám a skrývají se klidně za jiné, co je tentokrát nehrají oni, ale jiní herci. Prostě cítil jsem to jako podvod, a proč se ho dopouštějí, a ještě za to berou peníze? A dost lidí je za to obdivuje... Zkrátka a dobře bylo toho moc, s čím jsem se jako malý televizní divák musel vyrovnávat, a uvědomuji si to zas a znovu, avšak některé árie se mi líbily, ovšem nesměl jsem přitom přemýšlet o souvoslostech, jen si vyslechnout árii... ()

katakomb 

všechny recenze uživatele

Mně tohle melancholicky unylé podání docela vyhovovalo, Vašáryová coby Rusalka mě vyloženě bavila, naopak Veškrnová coby Kuchta byla spíš protivná. Nejvíc mě ale mrzelo, že chybělo Čury mury fuk a Mám zlaté vlásky mám.. ale chápu, že se chtěli vejít do rozumného časového formátu a stříhat se muselo. Myslím, že pokud někdo neví, o čem Rusalka je a není zrovna divadelní/operní typ, tak tohle zpracování se dá zkouknout najednou a dobře pochopit, o čem se zpívá. Hudebně je to velmi povedené, je krásně rozumět. Výtvarně-výpravně je to za mě špička. ()

eileen 

všechny recenze uživatele

Konečně se mi po letech povedlo dostat k tomuto filmovému ztvárnění Rusalky, které je zapsáno v mé paměti z dob dětství. Nechápu, proč televize nezopakuje tuto adaptaci, jelikož podle mého je nejzdařilejší. Magda Vašáryová je pro mě jednoznačně tou nejkouzelnější Rusalkou, svého úkolu se zhostila opravdu výborně, její herecký projev opravdu velmi připomíná operní herectví, sledovala jsem pečlivě i pohyby rtů při zpěvu a nenašla žádný rušivý moment. Její Rusalka je krásná, éterická, milující i tragická bytost, M. Kňažko v roli Prince také rozhodně nezklamal, herci jsou vybráni velmi dobře, jediné, co bych režisérovi vytkla je, že roli kuchtíka předělal na Kuchtu, kterou hraje D. Veškrnová, což by nevadilo, kdyby ovšem tato role zároveň nebyla zpívaná a nezpívala o sobě v mužském rodě. Hudební nastudování je také velmi povedené, i když u mě vede nahrávka použitá ve film. verzi z r. 1975, je to zajímavá změna. Paní Beňačková i P. Dvorský jsou výborní, pan Malachovský v roli Vodníka (paradoxně Vodníka ve filmu hraje, ale nezpívá jiný představitel Vodníka z ND Přemysl Kočí) je dobrý, ale Eduarda Hakena nezastíní. Přestože se na tomto provedení najdou mouchy, nemohu nedat slabších 5*. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo v Pruhoniciach, Mariánskych Lázňach a na zámkoch Herrenchiemsee a Nymphenburg v Nemecku. (dyfur)

Reklama

Reklama