Reklama

Reklama

Spořádaná dívka z dobré rodiny se zamiluje do ostrého hocha v podání Johnnyho Deppa. Parodický muzikál vychází sice z mnohokrát viděné, ale v tomhle případě záměrně limonádové situace – slušná dívka Allison se zamiluje do ostrého hocha přezdívaného Uřvánek. Tomu, aby se však jejich cit rozezněl naplno, brání Allisonina babička i její dobře vychovaný, ale k smrti nudný přítel. Naštěstí se však oběma zamilovaným podaří utéct na koncert. Tam však dojde ke rvačce a ti, co se potyčky účastnili, jsou zadrženi. Do toho všeho ještě přichází dívka, která tvrdí, že s Uřvánkem čeká dítě… Snímek si záměrně utahuje z prvků retromuzikálů, schémat nešťastné lásky i rockových póz. Své místo tady má i promyšlená hra s kýčem, a to ať už jde o tragické zázemí obou hrdinů, obrazovou stylizaci nebo samotné písně. Právě písně jsou pak zásadní součástí celého filmu, a navzdory své přepjatosti si vydobyly mezi fanoušky a fanynkami filmu značnou popularitu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Co to bylo za šílenost? :D:D Tohle mi přišlo moc šílený i na Johnnyho, ale vcelku slušně to utíkalo a některý scény se mi fakt líbili (př. "won't you let my man go free?"). Takovej, no zvláštní film :D btw. Xichtylda je snad nejošklivější člověk, kterýho jsem kdy viděla. A neskutečně mě rozčilovali, že to přeložili jako Uřvánek, proč to nemohli nechat i ve filmu nepřeloženo nechápu. Jo a ten "porod" v tom autě byla už jen třešnička na dortu. 3* ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ono je to pomerne jednoduché, John Waters ukazuje život, hoci sú jeho filmy zároveň uletene bláznivé. Ale šak v skutočnosti je súbor každodenných činností a kontaktov groteskne zábavný, tragikomický a absurdný. Užívateľ dezorz kdesi skonštatoval, že stačí vidieť jedného Watersa a videl si všetkých. V podstate má pravdu, no zopakovanie si toho, čo tvorí podstatu našich často pokrivených životov je potrebné a výživné. Navyše muzikálové stvárnenie citov a pocitov teenagerskej generácie je napriek zámerne vyhrotenému prehrávaniu - tradičnému to znaku režisérových filmov - presné. No a poznámka na záver: Waters vo všeobecnosti ukazuje spoločnosť zmätenú pochybnou slávou umelo vynesených modiel od televíznej kultúry, politiky až po vedu. Následky tejto zmätenosti je badať od 50. rokov 20. storočia podnes. Zároveň vždy ukáže policajtov, reprezentujúcich smiešnu snahu štátnej moci všetko riešiť násilným dohľadom a bezmyšlienkovým šikanovaním tých, čo akýmkoľvek spôsobom prekračujú naordinovanú líniu robota, tešiaceho sa z pracovných úspechov, kariérneho rastu, pop kultúry. A rozkresľovania sna o budúcnosti plánovaním stále odvážnejších nákupov. Od tovaru bežnej spotreby po adrenalínové dovolenkové destinácie. Od prostitútky luxusného strihu po účasť na premyslenej lúpeži. Americký psychológ Timothy Leary kedysi na začiatku 80. rokov vyhlásil o ´švajčiarskom výtvarníkovi HansRuedi Gigerovi : "Giger, Ty vidíš viac ako my, domestikovaní primáti." Ja si to isté myslím o Johnovi Watersovi. ()

Reklama

karlvonarbei 

všechny recenze uživatele

Spektakulární muzikál se střeštěnou zápletkou od velmi odvážného režiséra a scénáristy v hlavní roli s mladým Deppem, kdy se ve stejném roce proslavil coby Edward, v tomto filmu po boku Iggyho Popa, pornohvězdy Traci Lords a také Dafoeho.Je zajímavé, jak se po úspěchu Dirty Dancing hned vyrojilo množství hudebních filmů zasazených do 50. let, tento snímek však od samého počátku postrádal větší ambice, ač není zbytečný, není to ani žádné veledílo.Nejzajímavějším však zůstává fakt, že pan Waters vůbec dobrovolně zvládl přiblížit se konvencím mainstreamových diváků, které tímto filmem zřejmě hodlal získat na svoji stranu, což se povedlo jen částečně. ()

Ash_Black 

všechny recenze uživatele

Spíš hvězd 2,5, protože je to opravdu půl na půl. Co je fajn po celou dobu, to je rozhodně hudba. Stejně jako některé zpívající scény - at´ už to byla třeba ta, kde Johnny Depp brnká na kytaru při večerním vystoupení a zatáhne do toho i svou skoro holku, číslo ve vězení, anebo samotný „souboj“ na konci. Atmosféra let padesatých (ne, že bych pamatoval, to spíš jen coby škvrně a cucák tipuju), všude ty famózní starý bouráky a káry (a to říká člověk bez papírů) - i tomu hážu plus. Sotva ale dojede úvod, začne to v první polovině, kde to pro mě nedrželo až moc pohromadě, docela váznout. Jasně, ok Depp, ok hudba, ale dál? Dál je to nějak zmatek, pokud to nechci stavět celý na tom, že „tu jsou skvělý písničky, co chtít víc?“. Svět „Cry-Baby“ jako takový, ten je ujetý a plný bizardních postav až po okraj, což mi vůbec nevadilo. Akorát jsem si mezi všechny ty „sekáče“ a „suchary“ nenašel cestu. Když už to ale časově bylo zhruba v polovině, nakonec se to překvapivě i pro mě částečně zlomilo a postavy mě tou svou bizardností začaly bavit (to když se objeví třeba šílení rodiče Wandy). No a úspěšně to dorazil finální souboj! (neprozradím dál, abych to chystajícím koukajícím nekazil). Jen se prokousat tou první polovinou ... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Johnovi Watersovi začalo poriadne šľapať LSD asi tak až do nástupu sekvencie na súde, ale našťastie celkom slušne a potom je to už jazda až do konca. Ono to vyzerá presne tak, ako keď autor Ružových plameniakov natočí svoju verziu Pomády, ani niet viac k tomu čo dodať. Pesničky a tanečky zábavné, so slušnou choreografiou a s entuziazmom protagonistov. Pôjde ale najmä o to, či je pre vás rockový muzikálový žáner a zároveň paródia naňho to pravé. Pre mňa príliš nie, ale dostal som asi viac ako som očakával. 70% ()

Galerie (83)

Zajímavosti (5)

  • Zpěv v pěveckých scénách Cry-Babyho (Johnny Depp) obstaral ve filmu zástup. (Jackie21099)

Reklama

Reklama