Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Calvin Jung (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (2)
Recenze (666)
Trikově úsměvné, osmdesátkově jednoduché, vyzněním jednostranné, výrazně satirické a verhoevenovsky přestřelené. A přes to všechno svým způsobem neodolatelné. Idea téměř neporazitelného policisty, kterému bude divák oddaně fandit, je totiž překvapivě vydařeným nápadem, kterému nejvíc pomáhá perfektní sveřepý výraz Petera Wellera a geniálně prostý heroický hudební motiv. A právě ona nadsazená společenská satira dává vší akci o něco vyšší rozměr. ()
Odstupom času dosť rutina, ktorá je zaujímavá hlavne svojim duchom doby. S výnimkou synťákovej hudby sú tam skoro všetky 80s trademarky s osobitným dôrazom na externality reaganovskej Ameriky a to rozmach mestskej zločinnosti, televízie a korporácii. Napriek tomu to nepovažujem za žiadnu satiru, lebo tie akože satirické vsuvky sú úplne primitívne a naivné. 80s akčný štandard. ()
Nápad celkom dobrý, spracovanie na tú dobu ujde, ale tá vláčnosť, tu by sa hodilo prirovnanie, že sa to ťahalo ako sopeľ na rukáve. Rádoby akčné krátke scény v úvode existencie Robocopa, ako likviduje jedného zloducha za druhým bolo kŕčovité a smiešne, len iným spôsobom. Nemôžem samozrejme kritizovať kvalitu efektov, stvárnenie a ani toho robota alebo kyborga, pretože hold technológia tej doby bola iná. Ja v tom jednoducho vidím nudné akčné béčko, v ktorom RoboCop vlastne ani nemal poriadneho nepriateľa, ani neriešil žiadnu filozofiu. Celkovo snímok hodnotím ako ľahko podpriemerný, ku ktorému sa ja osobne nevrátim ani raz, ani za milión rokov. To už skutočne lepší je Remake, aj keď ani ten nebol nejak prevratný, alebo vyčnievajúci z priemeru. ()
Legendární kyberpunková variace na Frankensteina režírovaná Paulem Verhovenem. Zatímco u jiných akčních hitů 80. let se s odstupem času ukazuje, že se jedná o snímky pochybné kvality, Robocop stále zůstává působivým akčním thrillerem, a dokonce se otevírá jako vícevrstevnaté dílo. Verhoven ve svých filmech dodává klasickým žánrovým schématům a postavám silný tělesný rozměr - zde vytvořil výsostně fyzický film o poutu mezi tělem a identitou. ()
RoboCop je ukázkový především v nevídaně dobře provedeném žánrovém vybarvení. Málokomu se do hitech scifi podaří tak kvalitně implentovat potemnělost prostředí a především důraz na krev a brutalitu. Zvládl to z části Cameron v Terminatorech a právě Verhoeven zde. Technicky zdatně provedené, herecky slušně zvládlé - potěší padouši ve kvalitních vedlejších rolích a atmosfericky špičkové. Nejvíce člověk stejně ocení režiséra jako takového, protože jeho rukopis je znát v každém jeho filmu. U RoboCopa to platí na sto procent. ()
Galerie (122)
Photo © Orion Pictures Corporation
Zajímavosti (109)
- Ve scénáři byla i scéna, v níž RoboCop (Peter Weller) navštíví hrob Alexe Murphyho. K jejímu natočení ale nakonec nedošlo. (Dinsberg)
- Herečka Nancy Allen (Anne Lewis) byla častou představitelkou dívek s dlouhými vyfoukanými vlasy. Paul Verhoeven nicméně chtěl, aby její postava v RoboCopovi působila asexuálně. Proto jí nechal několikrát vlasy zkrátit až do chlapecké vizáže. Herečka dokonce nosila pánské spodní prádlo, aby se více sžila se svou maskulinní stránkou. (Dinsberg)
- Vo februári 2011 starosta Detroitu, kde sa film odohráva, navrhol, aby RoboCopovi (Peter Weller) postavili sochu. Hneď sa internetom začala šíriť zbierka, ktorá dosiahla vyše 50 000 dolárov na príspevkoch od darcov. (toi-toi)
Reklama