Reklama

Reklama

Svět zítřka

  • USA Sky Captain and the World of Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Gotham City, 30. léta 20. století. Životem kypící metropoli nečekaně napadne armáda obřích robotů. Ve městě vypukne panika. Kdo stojí za vražedným útokem? A proč v poslední době záhadně zmizelo hned několik světově proslulých vědců? Prvotřídní stíhací pilot Sky Captain (Jude Law), ambiciózní reportérka deníku Chronicle, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) a krásná mariňačka Franky Cook (Angelina Jolie) spojí své síly, aby zjistili, kdo má zdrcující útoky na svědomí. Zdá se, že za vším stojí tajemný doktor Totenkopf. Útok jeho robotických monster je jen první bitvou války o nadvládu nad světem. Sky Captain a jeho odvážné společnice podniknou dobrodružnou výpravu řadou exotických míst až do Nepálu, kde má Totenkopf svou tajnou základnu. Dokáží šíleného vědce a jeho roboty zastavit? Film, jehož vědeckofantastická zápletka je originálně situována do vizuálně atraktivního retra 30. let, nabídne divákům dosud nevídanou podívanou. Díky průkopnické trikové technice a originalitě filmařského pojetí je snímek již od prvních zkušebních projekcí považován za přelomový v rámci žánru, podobně jako kdysi původní Hvězdné války George Lucase. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (593)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že příběh je hloupoučký, ale podle mě o něj tady zas tak moc nejde. Pokud si film nehraje na to, že má inteligentní příběh a dokáže mě zabavit něčím jiným, tak ho beru. A tenhle film takový opravdu je. Skvělá výprava a kamera, o tricích nemluvě, moc sympatičtí herci a hlavně skvělé tempo, kterým se děj žene kupředu. Navíc se mi opravdu moc líbí ten nápad s retro sci-fi, který s sebou nese zvláštní kouzlo a zabraňuje tuctovosti snímku. Ty 4* jsou ode mě naprosto poctivé a zasloužené a kéž by bylo víc takto originálních filmů. ()

sepp 

všechny recenze uživatele

I presto, ze jsem od Svetu Zitrka cekal mozna trochu neco jineho, nemohu rici ze bych byl zklaman. Naopak, byl jsem prekvapen, ze se nejedna o takovou slabotu, jak prvni minuty tohoto pokusu o jakesi "comicsove retro-scifi" nasvedcovaly. Co se tyce pribehu se toho moc rozebirat neda, je snad plny vsech klise, ktere bychom si mohli vymyslet a jakztakz obstojne se mu tak dari naplnovat parodujici rovinu filmu a dokonce (az na par chvil) ani nenudi. Lepe jsou uz na tom herci, kteri svym smesnym vystupovanim navozuji onu retro atmosferu ze vseho nejvice, lepe i nez ten priserny filtr na kamere kterou to tocili ;) Nejde o zadne vykony na Oscara, chranbuh, ale jakztakz se vsichni snazi - v cele s Gwyneth. Po cely film je na ni videt jak je nejista, netusi co se presne od ni chce a vysledkem je naprosto zaporna role typicky snazivy samoliby bloncky, co akorat dokaze mektat (vsimli jste si, ze vzdycky zvladla akorat komentovat okoli stylem "Nikdo tu neni" kdyz nekam vstoupili) a znesnadnovat hrdinovi zivot - scenarista ji dal do vinku ony neustale remcy o fotaku a naproti ni psotavil zenskou jak vino v podani Angeliny s naaadhernym anglickym akcentem (ta byla tentokrat opravdu k sezrani ;)). Inu, po technicke strance je Svet Zitrka zvladnut take dobre, nejake spatne vymodelovane kostry, ktere dokazou vytrhnout z letargie Tsunami_Xe nemuzou normalniho divaka dojmout, a tak v celku prevladaji pozitivni dojmy z tohoto zajimaveho a shlednuti hodneho snimecku. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Stylizovanou vizuální stránku doplňuje excelentní zvuk a skvělý orchestrální soundtrack. Za technickou stránkou však výrazně pokulhává příběh. Sice je zcela jasné, že je záměrně šestákově naivní, ale tohle je možná až příliš. Je sympatické, že si to v zásadě udělal jeden člověk na koleně, ale není to omluva pro všechny neduhy. Zklamáním je i Jude Law, tento typ role ve stylu hrdiného dobrodruha mu nesedne. Oproti tomu v poslední době nenápadná Paltrowová si roli novinářky náležitě užívá. Snímek nepostrádá i styl špičkovacího humoru mezi ústřední dvojicí a ten naštěstí funguje; čímž mnohé zachraňuje. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Dějově řiďoučké a zejména pointa vyšuměla do ztracena, nicméně z výtvarného hlediska pozoruhodný film, který odkazuje na slavné filmy minulosti a navozuje atmosféru filmové a literární klasiky dobrodružných příběhů. Je v tom kousek Verna, kousek Trosky i tvůrců americké sci-fi 30. let. Celkový dojem: 65 %. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

V prvních deseti minutách film vyloží na stůl všechny své největší trumfy. Vpadne do dveří s akční sekvencí, poskládanou na způsob comicsů ze samých kratičkých záběrů. Každý z nich obsahuje informaci; nic není navíc, nic nechybí. Okouzlí šerosvitnou vizuální stránkou, chytne za srdce psychologií desetiletých dětí, všudypřítomným nadhledem "víme, jak je to naivní a přesně tak to máme rádi" a hmatatelnou láskou k přímočaře černobílým příběhům. Vypadá to parádně. Trochu noir, trochu steampunk (edit - prý jde o dieselpunk), trochu comics. Impozantní začátek nastaví laťku tak vysoko, že se později ukáže být dvojsečnou zbraní. Ano, film je převelice hravý, připomíná tak odlišné kousky jako je třeba Metropolis, Tajemství hradu v Karpatech a Casablanca, neuráží diváckou inteligenci slovním předžvykováním zjevných informací jako mnohé z těch, které si klade za vzor. Ale přibližně kolem doby, kdy se ve Světě zítřka na pár vteřin objeví exhumovaný sir Laurence Olivier, už jsem měl pocit, že film nerecykluje jen všechny své filmové inspirace, ale i sám sebe před půl hodinou. Všechnu tu akci, laškovné dialogy a nepřímé odkazy dávkuje napříč dějem bez nějaké výrazné gradace a vzhledem k prostinkému příběhu by možná mohl být o dvacet až třicet minut kratší, aby nepřestal být strhující. I tak je to ale velmi dobrý film a všichni se na něj podívejte. :) 80% ()

Galerie (181)

Zajímavosti (23)

  • Celý film bol najprv načrtnutý pomocou ručne kresleného obrázkového scenára a až potom bol vytvorený ako počítačovo generovaná 3D animácia, na ktorej pracovala 100 členná skupina digitálnych animátorov. (Greenpeacak)
  • Režisér sa pri návrhoch robotov, kostýmov a celkového dizajnu inšpiroval umelcami z 30. rokov, ako boli napríklad Hugh Ferris alebo Raymond Loewy. (Greenpeacak)
  • Zobrazenie Laurenca Oliviera ako Totenkopfa bolo vytvorené na základe archívnych záberoch z BBC a následne digitálne upravené. Táto istá metóda sa použila o dva roky neskôr vo filme Superman sa vracia (2006), kde podobne zobrazili Marlona Branda. (Greenpeacak)

Související novinky

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Reklama

Reklama