Reklama

Reklama

Před pěti lety Superman odešel ze Země, aby ve vesmíru hledal ztracené pozůstatky planety Krypton. Během jeho nepřítomnosti byl z vězení propuštěn zločinec Lex Luthor, který se oženil se starou bohatou vdovou, aby po její smrti získal majetek astronomické hodnoty. Jeho životní žena Lois Lane získala Pulitzerovu cenu za článek Proč svět nepotřebuje Supermana. Lex nachází na své expedici do Arktidy Pevnost samoty a ukradne tam krystaly, aby je použil pro experiment, který způsobí výpadek proudu na východním pobřeží. Poruchy vyřadí i probíhající test nového raketoplánu. Jeho motory se zažehnou, ale nedojde k oddělení od nosného stroje, ve kterém pokus sledují i novináři, mezi nimiž je i Lois Zcela jistě by došlo ke katastrofě a ztráty na životech by šly do tisíců, ale Superman včas zasáhne a všechny zachrání. Svět je jeho návratem nadšen, on ale trpí tím, že jeho Lois má snoubence Richarda a k tomu pětiletého syna Jasona. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (735)

Matty 

všechny recenze uživatele

Návrat ztraceného syna. Již povědomé grafické řešení úvodních titulků napovídá, jak Singer ke komiksové legendě přistoupil. S úctou. Jeho staronový Superman představuje bludiště odkazů, v němž se diváci neznalí dřívějších filmů a komiksů budou ztrácet, ale které fanoušky ocelového muže zas a znovu potěší objevením dosud nepoznaného zákoutí. Singer navazuje na to, co řekli jiní a doplňuje to, co říct opomenuli (jak se Clark naučil létat). Cituje hlášky, situace i celé scény (zřejmě i z nesupermanovských filmů, vzpomněl jsem si na Vesmírnou odyseu, Batmana nebo Osvícení). Jde o kompilát dříve použitých motivů a zároveň o reflexi proměn, které subžánr komiksových adaptací od svého zrodu prodělal. Časový rozptyl obsažených aluzí je neobyčejně ambiciózní. Art deco design interiérů a šaty padouchů odkazují k době dávno před prvním Donnerovým filmem, k době, kdy vznikl Superman v komiksové podobě. Jako autonomní, narativně celistvé dílo funguje nový Superman pouze s velkými výhradami. Zřeknutí se tradiční expozice a představování postav a jejich cílů za pochodu nás na druhou stranu nutí k aktivnějšímu zapojení, k častějšímu kladení otázek (nachází se Luthor v Supermanově jeskyni poprvé, nebo jde o reprízu scény z režisérského sestřihu dvojky?) a vytváření hypotéz. Postupné ujasňování si, kde v supermanovském universu se nacházíme, poskytuje jisté intelektuální uspokojení, ale na celý film nevystačí. Obdivovat můžeme styl, který je i při nepůvodnosti zápletky obdivuhodně čistý. Singer upustil od campy nadsázky (i když k ní má tendence: Luthor je stále přestárlý infantil, Lois stále omdlévá ve vypjatých okamžicích). Záběry jsou sice jako malované (a jejich záměrný nerealisms podtrhují obsedantně symetrické kompozice), ale malované tmavšími barvami než dříve. Vážnější stylizace svědčí zejména Luthorovi, který v požitkářském podání Kevina Spaceyho není jen politováníhodným nýmandem, ale vážnou teroristickou hrozbou (a ukázkou toho, jak to může dopadnout, pokud si na Boha bude hrát nesprávný muž). Jak jinak taky v post-9/11 Supermanovi, který využívá (spíše než aby kriticky reflektoval) oživený zájem o pravé americké hrdiny, jejichž esenci Kal-El zosobňuje. Singerův pokus o resuscitaci superhrdinského mýtu výběrem toho nejlepšího ze Supermana chce být, temnějšímu tónu navzdory, nikoli revizionistickou, ale vysvobozující a uklidňující zábavou. Mohu-li soudit podle sebe, bavit se budete tím více, čím vřelejší je váš vztah k muži, který ani za osmdesát let své existence nepochopil, že pelerína je dobrá leda k tomu, aby ho vcucnul a semlel motor nějakého letadla. Mě jeho boží bezelstnost stále baví. 80% Zajímavé komentáře: Gemini, betelgeuse, Djkoma, Tommy987, petero, PALINO, krypton22, Indy ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Proč ve filmu kouří jenom Lex Luthor? Proč v něm chybí opravdu komická figura? Proč pány nahradily chlapecké plakáty a dámy zase holčičky na příliš vysokých podpatcích? Proč se ze supermanského mýtu stala opulentní ježíšovská paralela? Proč má chlapeček astma? Odpověď je nasnadě: světem podle Bryana Singera jsou totiž (a) otrocky „upřímná“ melodramata, (b) násobené emoce outsiderů a (c) autoerotické konotace mesiášství. Jenže to poslední, co (jakýkoli) komics potřebuje, je režisér, který se bere příliš vážně, nemá smysl pro fantazii, nadsázku ani zkratku, a nezvládá základní režijní dovednosti. Je špatný vypraveč, nejde mu akce ani komika, neumí evokovat prostředí ani budovat postavy, tragicky vyznívají pokusy o složitější stavební jednotky (viz paralelně vedené scény). Jednoduše řečeno, takový režisér by v klasickém Hollywoodu umřel hlady. Kýč jak bič. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

No tak podle mě Bryan Singer nakonec dokázal natočit nějlepší komiksovou adaptaci supermana, ale nelze nevidět, že to neni , až tak moc bombastický, jak se všude propagovalo. Největší škoda je, že Superman se vrací je tak trošku nevyváženej, Singer hned ze začátku servíruje jednu giganticku akci za druhou, podpořenou skvělými triky, na tom by sice nebylo nic špatnýho, jenže on všechny podobný pompezní scény vyplýtvá během 40 minut a dál už film jen tak stagnuje a bohužel se nekoná ani žádná gradace na konci, pořád to pluje po stejný průměrný vlně, což je ohromná škoda, protože Singer určitě umí víc, jak ukázal na začátku. Samozřejmě, že ten závěr je pojatej velkolepě a neni až zas tak špatnej, ale v porovnání s ultra nabouchanou scénou s letadlem to působí jako chudej příbuznej. Ale i tak to pořád vysoko nad průměrem drží herci a skvělá supermanovská hudba od Johna Williamse, ta sice vypadá skoro totožně jako ve starších dílech, ale teď mi připadala fakt úžasná, i když nebyla zrovna moc pestrá a doplněný to je další svižnou hudbou. Co se týká herců, tak s těmi jsem naprosoto spokojenej, Brandon Routh nechává vzpomenout svým zjevem na Reeva a se svojí rolí se i herecky vypořádel dost dobře, Kate Bosworth je zase jako Lois Leinová velice příjemná a Marsden nevadící, ale mě stejně nejvíc ohromil Kevin Spacey, ten byl fakt božskej, uměl ve všch scénách, ve kterých se objevil totálně strhnout pozornost na sebe, prostě naprosto nejlepší Lex Luthor, v klidu strčil do kapsy i Gena Hackmana z prvnho dílu. Jedinej kdo mi ve filmu moc nesedel byl ten malej superprcek, ten byl fakt strašnej a doufám, že si tim Singer neudělal cestičku pro další díl, kde bude Superman dělat taťku, to by byla asi nejhorší věc, co by se mohla stát. Ale nakonec u mě přece jenom převažuje spokojenost, i když by to sneslo zkrácení, useknout tak posledních 10-15 minut, který úplně bijou do očí tim jak jsou zbytečný, by rozhodně neuškodilo, možná v nich je pokus o navození dojmu, že se bude konat pokračování, ale to už si myslim bylo těch 10 - 15 minut zpátky taky a tam by podle mě byl mnohem lepší čas na zakončení, timhle se to akorát zbytečně prodloužilo scénami, který nikoho nezajímaj ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Preslap v kariere Briana Singera. Kto by cakal ze superman sklame a Xmen 3 prekvapi. Stalo sa. Chyba tohto filmu je ze sa snazi zachtit atmosferu stareho filmu, ale problem je ze superman, takzvany super-superhrdina, do tejto doby prilis nesedi, takpovediac je zastaraly a popri vsetkych x-menoch a spidermanoch je nezaujimavy, a vo svojom obtiahnutom kostyme je - povedzme si to na rovinu, trosku smiesny. Dalsia vec. Pre kristove rany - kedy uz americania prestanu strielat spomalene gulky. To sa za 250 mil neda spravit nieco lepsie ? Napriklad takyyyy.......................X_MEN 3 je na tom v tomto omnoho lepsie. Dej tam bol sice plochy a stale lepsie ako ked v Supermanovi vas reziser stale na nieco ladi, ale ziadne emocie ani myslienky sa nedostavia. Ale uz staci. Uz nemam ani chut opisovat klady, aj ked tam urcite su. A KDE VYHRABAL TOHO BRANDONA ROUTHA? Pre mna jedno z najvacsich sklamani. 6/10 ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Už tu byl Superman a jeho další ať už úspěšní či méně úspěšní díly. Potom se objevil seriál s Ch. Reevem a nakonec ještě jeden seriál Smallville který zas tak úspěšný nebyl. Tenhle podle mě naprosto zbytečný film je jeden z nejlepších filmů o Supermanovi co jsem viděl. Velmi dobrý film až na konec, který je natahovací až to není hezký. Podle mě měli nechat Supermana pod drnem ale je to americký film tak proč umírat když tu může být dalších pár dílů. I když Brandon Routh už se ohradil nad tim, že by chtěl točit další filmy se Supermanem tak snad už se nic neobjeví. Jinak akční scény jsou výborné. Ať už pád koule z mrakodrapu patřící k Daily Planet nebo vystřelení do Supermanova oka. ()

Galerie (144)

Zajímavosti (59)

  • Celosvětová premiéra proběhla 21. června 2006 v Los Angeles. (Varan)
  • Ve filmu se objeví záběry, na kterých Superman zachraňuje auto, což je odkaz na obálku časopisu Action Comics č. 1 z roku 1938, kde se super hrdina objevil poprvé. (imro)

Související novinky

Hvězdy Smallville míří do Arrowverse

Hvězdy Smallville míří do Arrowverse

22.09.2019

Seriálový Smallville byl ve své době tak trochu napřed co se práce s komiksovými předlohami týče. Od té doby, co však stanice CW rozjela svůj vlastní komiksový vesmír Arrowverse, čítající seriály… (více)

Legendární hlas Batmana nasadí kápi

Legendární hlas Batmana nasadí kápi

06.08.2019

Kevin Conroy (Batman Beyond, Liga spravedlivých: Zánik), herec a dabér, který namluvil postavu Batmana ve většině jeho animovaných dobrodružstvích, konečně dostane příležitost zahrát si postavu v… (více)

Nicolas Cage namluví Supermana

Nicolas Cage namluví Supermana

15.03.2018

Určitě jste slyšeli o Supermanovi Tima Burtona, v němž si měl Muže z oceli zahrát Nicolas Cage. Film měl scénář od Kevina Smithe a v 90. letech se málem začal točit, nakonec z něj však sešlo a… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno