Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Penélope Cruz, Milena Smit, Israel Elejalde, Aitana Sánchez-Gijón, Rossy de Palma, Julieta Serrano, Carmen Flores, Ainhoa Santamaría, Adelfa Calvo (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná. Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy… (Bioscop)
(více)Videa (8)
Recenze (87)
Spravidla túžobne očakávam Almodovarove filmové novinky. Komplexne sú Paralelné matky skôr vydareným filmom, aj keď som o tom zo začiatku trochu zapochybovala. Úvod budil dojem telenovely, avšak, Almodóvar vie i obyčajné scény obzvlášňovať - krásnymi herečkami, pútavými farbami, temperamentnou rodinnou ságou a netypickým režijným rukopisom, kedy ponúka film v komplexnosti a všetko zrazu do seba zapadne a dáva iný význam. Sú ženy a muži. Niekedy sú ženy iba so ženami a muži s inými ženami. Do ženských svetov vstupuje Arturo, s jeho príchodom prichádza zvláštny pokoj a scény s jeho prítomnosťou sú najdynamickejšími sekvenciami vo filme. Príbeh tu nechcem prezrádzať, ale paralelné matky budú mať čo rozprávať, tak ako aj matka zem a história neustále sa tvoriaca a plynúca. ()
Zprvu jsem se těšil na to, že film bude pojednávat o komplikovaném dědictví španělské občanské války... pak se to trochu zvrhlo v, byť lehce fascinující, příběh, na jehož námět lze civět s nevěřícně otevřenou pusou, asi jako když si zajímavá Milena Smit se rty jako Arwen četla genetickou zprávu. Proč to ale všechno vypadá jako kdyby Woody Allen točil telenovelu, nebo co chtěl vlastně Almodóvar nakonec vyprávět, to popravdě netuším. ()
Z Almodóvara ve druhé dekádě 21. století už úplně vyčpěla campová estetika, ale pořád je to starý dobrý Pedro, který točí, jak nejlépe umí. Paralelní matky čtu předně jako poctu Penélope Cruz, která si zopakovala volverovská putování z města na vesnici a zase zpět. Rossy de Palma je kouzelná jako vždy! ()
Almodovar by sa už na to mohol vysrať a prestať trápiť ľudí svojim počinmi. Príbeh s detmi, síce s logickými dierami ale fajn. Príbeh s hrobom, fajn. Prečo ale v jednom filme, prečo takto natočené, prečo bez ilustrákov, s polodementným strihom? Penelopa nemá nárok, ale vysvetlite mi, aký matroš fúkali akademici, keď povedali, že toto pôjde na hudbu? Akú hudbu to malo, do piče? No proste, v kine by som vykusal sedačku. Dlhé, síce zaujímavejšie ako je posledné počiny, stále ale píčovina, ktorú netreba vidieť. 2 z 5 ()
těch pět je jen a jen za Cruz!Hodnotu scénáři ubírá postava Any.Chce ji popsat jako nevyzrálou ,poznamenanou událostí v minulosti.Kdy ji nevyzrálost měla omluvit za to to,že se sjížděla na mejdanech?Scénář nás taky mohl ušetřit lesbické scény.Herečka v roli Any byla krajně nepříjemná.A Penelope?Ta je prostě talentově výjimečná.Almodóvar na ni sází jak na dostihového koně byvše si jist výhrou.Příběh mi připomněl i ten, který se stal v reálu u nás.A pořídit si dítě se špičkovým antropologem.... ()
Galerie (41)
Zajímavosti (9)
- Plakát s názvem Paralelní matky se objevil již v dřívějším Almodovarově filmu Rozervaná objetí (2009). (MonkeyMarty)
- Fotografiu zblízka, ktorú komentovala Penélope Cruz a na ktorej sa odvoláva na svoju matku a seba ako dieťa na Ibize, urobil známy katalánsky fotograf Oriol Maspons v Dalt Vila na Ibize v lete roku 1976. (Arsenal83)
- Režisér Pedro Almódovar mluvil o filmu již v roce 2011. Nechal se slyšet, že film by měl být o „mateřském Don Quijotovi“. (MonkeyMarty)
Reklama