Reklama

Reklama

Stroj času

  • Česko Cronos (festivalový název) (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

V roce 1536 alchymista Uberto Fulcanelli, skrývající se před inkvizicí v Mexiku, započal práci na zařízení, které mělo svému majiteli dopomoci k věčnému životu. To zařízení se jmenovalo Cronos. O čtyři století později nalezne starožitník Jesus Gris podivný přístroj ukrytý v starobylé sošce archanděla. Jesus kouzlu mechanického skarabea, jenž odměnou za lidkskou krev propůjčuje svému majiteli novou životní energii, záhy podléhá. Není však sám, kdo o existenci Cronosu ví...

Tímto filmem s pochybným českým názvem STROJ ČASU se na počátku devadesátých let zviditelnil dnes již kultovní mexický režisér Guillermo del Toro (BLADE 2, HELLBOY, Faunův LABYRINT), přičemž do hlavní role obsadil herce Frederica Luppiho. Ten se objevil i v Torových pozdějších filmech PRINC BEZ KRÁLOVSTVÍ a FAUNŮV LABYRINT. (Niktorius)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Filosofický rádobyhoror o tom, že ta nesmrtelnost zase neni tak úplně super, del Torovi moc nevyšel. Neupírám mu pár dobrých záblesků originality a celkem solidní obsazení, ale to nemůže vynahradit neskutečnou táhlost děje, která mě několikrát takřka uspala. A to stopáž patří k těm kratším. Jako debut to ujde, ale rozhodně z toho nebudu skákat do vzduchu jen proto, že je to del Toro. 30% ()

Popluh 

všechny recenze uživatele

Ve své prvotině Guillermo představil filmovému světu několik svých dnes již klasických trademarků jako záliba v přístrojích s ozubenými kolečkami, klasickými maskami či psychickým mučením mladých dětí (v Mexiku už musejí mít psychiatrickou léčebnu pro mladistvé herce zotavující se z natáčení jeho filmů nazvanou podle něj), ale pro jeho pozdější tvorbu klasická silná až hmatatelná atmosféra se nedostavila. Stroj času tak zůstává jen zajímavou béčkovou báchorkou, která sice nenudí, ale prakticky nevystraší, nezamrazí ani nepobaví. 60 % ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Del Torrovi španělsky mluvené snímky mají spousty společných rysů - dítě v centru dění, které ví více a obecně je moudřejší než okolní dospělé postavy, hmyz jako určující středobod snímků či neexistenci úřadů/okolního světa, které by měly možnost situaci rozhřešit z vnějšího pragmatického pohledu. Cronos je něco jako rodinný horor (i přes slušnou krvelačnost) s velmi citlivým snímáním a na debut až překvapivě komplikovanou kamerou. Jako ve všech del Torrových hororech zde nejde nijak zvlášť o strach, ale o vzájemný vztah mezi člověkem a nadpřirozenem, kdy obojí má pro tu druhou stranu něco v nabídce. ()

kosta73 

všechny recenze uživatele

Přijde mi, jako by Toro svojí plnokrevnou prvotinou vzdal hold všem svým oblíbencům. Tajemný příběh o nesmrtelném alchymistovi jako by vypadl z Gordonova šuplíku, krásné kulisy a výprava připomínají to nejlepší z Argenta a druhá polovina dá okatě vzpomenout na Raimiho DARKMANA. To vše však Toro podává s už jasně čitelným vlastním rukopisem ( oldschoolový look, fascinace hmyzem ), jehož originalita se naplno projevila v geniálním EL LABERINTO DEL FAUNO. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pokud se soustředíte jen na výraz v obličeji, vypadá to, že si dědek prostřednictvím dlaně dělá dobře, ale tady jde i o to, co v té dlani Šedý Ježíš má.. Entomologické prvky, naprosto klidné děti tváří v tvář potenciálně traumatizujícím zážitkům, Hellboy ještě v tělové barvě a roláku ala Will Ferrell, úsměvné jednání nespalovače mrtvol a fantasy feeling, který se s dalšími filmy stával specifickým. Tvůrčí atributy jsou přítomné a některé jednotlivosti působivé (hladový úklid pánských toalet), ale ještě to neumí strhnout, jako některé budoucí kabinety kuriozit.. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (16)

  • Na oslavě počátku nového roku jasně vidíme postavičku v kostýmu hodin. I když jsou hodiny funkční, stojí na místě, což je metaforou pro film. (HellFire)
  • Ve filmu jsou použita jména Jesus Gris a Angel de la Guardia. Pokud jména přeložíme, dostaneme „Šedého Ježíše“ a „Strážného anděla“. Anděl chrání strýčka a Ježíš má šedé vlasy, později i kůži. (HellFire)
  • Ceny (výběr): Ariel 1993: debut, režie, herec ve vedlejší roli (Giménez Cacho), námět, scénář, výprava, zvláštní efekty, MFF fantastického filmu Brusel 1994: Stříbrný havran (del Toro), MFF Cannes 1993: Cena Mercedes Benz, MFF Sitges 1993: herec, scénář. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno