Režie:
Danny BoyleScénář:
John HodgeKamera:
Brian TufanoHudba:
Simon BoswellHrají:
Kerry Fox, Christopher Eccleston, Ewan McGregor, Ken Stott, Keith Allen, Gary Lewis, Peter Mullan, Tony Curran, John Hodge, Frances Low, John Bett (více)VOD (1)
Obsahy(2)
David, Alex a Juliet hledají spolubydlícího. Mezi šílenci, počítačovými fanatiky a jinými asociály, kteří mají o pokoj zájem, působí Hugo jako zjevení. Sympaťák na první pohled. Pohoda ale končí hned druhého rána, kdy objeví Huga v posteli bez známek života. Ještě než úmrtí nahlásí úřadům, najdou vedle jeho těla kufřík plný peněz. Svědomí velí volat policii, jenže vidina hromady peněz je lákavější. Během několika dnů projde jejich přátelství těžko uvěřitelnou zkouškou a cena, kterou za ohromné bohatství zaplatí, bude vysoká. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (397)
Zprvu černá komedie, zanedlouho psychothriller. Kdybyste někomu převyprávěli děj, nemá šanci pochopit, v čem je ten film tak dobrý. Ono nejde ani tak o to, O ČEM vypráví, ale JAK. Promyšlená režie a kamera vás totiž přivedou do takového zmatku a nejistoty, že začnete být stejně paranoidní jako hlavní hrdinové. Nebo aspoň já jsem byl. :-) Ze všech dosavadních filmů Boylea a Hodge se mi Mělký hrob líbí nejvíc. 90 % ()
Působivý snímek s pozvolnou gradací o kufříku plném peněz a o přátelství, které může být pevné jako lýko a v následujícím okamžiku slabé a tenké jako nitka. V závěru vzniká mezi postavami napětí o tolika voltech, že jich takové množství není ani v Raidenově hromové holi. Herecky i režijně parádně odmakané, ale díky pomalejšímu rozjezdu a také prokouknutelné pointě ´pouze´ nadprůměrné, nikoliv geniální. ()
Netradiční, úděsné, kruté a absurdní britské psychodrama, ale výborně zpracované a s vynikajícími hereckými výkony. Jsem ráda, že jsem z toho bytu odešla a už se tam nehodlám vrátit. Nicméně bych chtěla dodat, že jsem byla unešená z barevného ladění interiéru celého bytu a když jsem se dočetla, že se nechali inspirovat obrazem Edwarda Hoppera, tak jsem hned jednu hvězdu přihodila. Ale za třicet dní něco takového natočit je určitě úctyhodný výkon. ()
Hodně dobrý raný Boyle, který pod hávem pohodové partičky nenucených spolubydlících rozehrává potemnělou hru na téma, jak by se tak asi banda přátel mohla zachovat, kdyby našla ve svém bytě mrtvolu nového nájemníka s báglem plným peněz. Oceňuji schopnost režiséra (i herců) vytvořit ze všech postav nejednoznačné charaktery. Z ústřední trojice vám ve skutečnosti nepřiroste k srdci nejspíše nikdo, protože každá postava má velkou kupu nesympatických vlastností, ale ani tak se neubráníte, abyste postupně všem z nich v různých částech příběhu nefandili (ale jen po omezený úsek času - dokud se jednotlivé charaktery nevynoří zase v jiném "podsvícení" a jiné situaci, která sympatie překlopí k jinému z trojice). Zajímavá narativní i psychologická hra s divákem i se samotnými protagonisty. ()
páni moji. mám pocit, že po režijnej stránke zatiaľ spolu s trainspottingom najlepší boyle. hustá atmosféra hustne viac a viac, scenár je jedno veľké šibalstvo, pretože v úvode mu chýba čosi, čo autor elegantne obišiel a neskôr zamaskoval veľmi solídnou scenáristickou prácou s charaktermi a budovaním napätia. tak danny si nasadil latku naozaj vysoko, nečudo, že po tomto filme musel prísť s trainspottingom! musím dať päť, aj keď by si to možno objektívne zaslúžilo len 4. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (17)
- Film byl natočen za 30 dní. (Chatterer)
- Tvůrci filmu museli v jeho průběhu dražit některé z rekvizit, aby měli dostatek kapitálu na jeho dokončení. (don corleone)
- Režijní debut Dannyho Doyla. (Chatterer)
Reklama