Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,, V jednadvacátém století je člověk nakonec závislý na kapesní svítilně za 3,50... připadám si jako malý kluk'' ----- Docela slušné vizionářské drama. Schneiderová i Keitel v hlavní roli super, hlavně Harveye mám moc rád. A potěšil i Max v závěru. Ačkoliv se má film odehrávat v budoucnosti, Anglie roku 2021 má podobodu Anglie roku 1980. To je dobře, nikdo neměl potřebu do filmu dávat auta připitomnělých tvarů (ve vztahu ke skutečnému dnešku), jak si tehdejší tvůrci představovali že by mohly vozy vypadat. Naopak. Policie má nové Range Rovery, ulicemi jezdí dvoupatrové autobusy... Docela jsem koukal jak Glasgow vypadal zhuntovaně. Mně ke konci film začínal mírně nudit. Katarzi Rodyho chápu, ale nepochopil jsem proč do celého projektu vlastně šel. Na svojí dobu měl film zcela jistě originální myšlenku, dnes už přeci jen tak trochu ztrácí s lety dech. Dávám za 3 mini kamerky. * * * ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Film ve mně zanechal opravdu hodně hluboký zářez. Viděla jsem ho jen jednou, když šel v kinech, a pořád čekám, kdy ho budu moct vidět znovu, taky mj. proto, že jsem ho viděla v době, kdy tu ještě neexistoval bulvár a mediální štvanice 50.let byly pryč. Sci-fi podle mého gusta - žádné oblečky, futuristické stavby a meziplanetární lety, ale unavená budoucnost s chátrajícími domy. Vždycky, když vidím kdekoli smečky novinářů (což je skoro v každém US filmu), tak si na tento film vzpomenu. Romy Schneiderovou i Harvey Keitela miluju pro jejich úsporné až gabinovské herectví. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý námět, ale hrozně nepovedené zpracování. Plytký romantický film, který má neskonale přepálenou stopáž. O sci-fi se nedá v tomto případě mluvit a za drama bych považovala spíše uondaný scénář. Pokud někdo čeká na kritiku médií, doporučuji mu neztrácet čas tímto snímkem a rovnou se podívat na Ztracenou čest Kateřiny Blumové. Od standardního amerického béčka se Smrt v přímém přenosu takřka ničím neliší. Za zmínku stojí pouze výkon Romy Schneiderové, ale byť hraje jak o život, film stejně zachránit nedokáže. Druhým kladem je Duhamelova hudba. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Vyše tridsať rokov čakám na tento film a ČT2 mi včera pripravila pekný darček. Čakal som prirodzene s obavami, s akými čakám na opakované pozretie si filmu, ktorý ma pred desiatkami rokov nadchol. Našťastie v tomto prípade neboli obavy opodstatnené. Opätovne som si vychutnal pravdepodobnú víziu budúcnosti, výborné herecké výkony, zaujímavé dialógy a hudbu. Už vtedy tvorcovia filmu vedeli, že ak sa nájde dostatočný počet divákov, tak neexistuje nič, čo by bulvárne hyeny zastavilo pri plnení očakávaní konzumentov rozvalených v kresle a lačne nazerajúcich do životov a utrpenia iných, tak odlišných od ich jednotvárnych uprdených osudov a životov. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nevšední námět, který mě zcela nadchnul, ovšem ubíjející zpracování, které veškeré nadšení ochladilo na bod mrazu. Smrt v přímém přenosu pro mě funguje jako dosud nejlepší objevený prášek na spaní - koukali jsme na to třikrát, přičemž poslední pokus proběhl v odpoledním čase, kdy jsem nebyl unavený ani nevyspalý (ani ovíněný), přesto posledních 45 minut znamenalo cca 15-pospávání-a v závěrečné gradaci, kdy každý zvyšoval hlas, opět probuzení. Možná to je tím monotóním hučením (vlastním release s VHS zvukem a starým dabingem), zcela určitě je to ale nudným zpracováním. Zklamání měsíce. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Tavernier vzpomínal:Romy jednou měla říct jednoduše větu a pak se to mělo stopnout. Ona nejenže větu řekla, pak se však najednou dlouze podívala na Sydowa, skleničku přiblížila k puse a upustila ji. Znovu se podívá na Maxe. Je cítit, jak v ní narůstá panika, jež ve scénáři vůbec nebyla. Poté jsem za ní šel a řekl jí: Romy, co to znamená? Ty neumíš improvizovat, ale vůbec netušíš, jaký jsi mi právě dala dárek. Uvědomuješ si ten záběr? Od tohoto okamžiku už neříkám STOP.“ (theSaint)
  • Tavernier prohlásil: Romy mi psala, že tam nebude sebemenší soucit a skutečně tam nebyl. Vzala na sebe mnoho úkolů, vůbec se nechránila, většinu filmu hrála nenalíčená. Po natáčení nic nekontrolovala, neověřovala. Ani jedinkrát večer nepřišla na promítání natočeného materiálu před střihem.“ (theSaint)
  • Adaptace románu The Unsleeping Eye (1973) Davida G. Comptona. Ve Velké Británii román vyšel jako The Continuous Katherine Mortenhoe (1974). Pod vlivem filmu později román také vycházel pod názvem Death Watch. (NinadeL)

Reklama

Reklama