Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cidade de Deus je nejstarší a nejnebezpečnější slum Ria de Janeira, nejbolavější místo metropole karnevalů. Buscapé se zde narodil, aby žil, místo toho je však zavlečen do světa, v němž se jeho nejlepší kamarádi místo s hračkami baví s nabitými pistolemi. Snaží se zoufale zůstat stranou děsivého násilí, které zachvacuje jeho přátele a mění je v mladistvé zločince zabíjející se navzájem kvůli obchodu s kokainem, z nenávisti i z pouhého rozmaru. Před Buscapéovýma očima se chudá čtvrť v průběhu tří dekád - od 60. do 80. let - proměňuje v dýmající bojiště, na kterém si ozbrojené gangy s šokující lhostejností vyřizují své účty za bílého dne. Buscapé vidí umírat nevinné i ty, které obdivoval a miloval. Jedinou jistotu ve světě každodenního krvavého násilí pro něj začne představovat fotoaparát, kterým začíná dokumentovat městskou džungli kolem sebe. Začíná chápat, že přežít může jen útěkem do normálního světa - za hranice čtvrti, kterou má rád jako svůj domov, ale kterou nenávidí jako hrob nevinnosti, naděje a lásky... Fernando Meirelles debutuje strhujícím dramatem inspirovaným skutečnými osudy. Vyprávění o dospívání ve stínu smrti připomíná formální brilancí filmy Quentina Tarantina či Martina Scorseseho. Syrovou autenticitu zvyšuje obsazení neherců a skutečných obyvatel slumu do řady hlavních rolí. Snímek si získal mezinárodní uznání včetně devíti ocenění na MFF v Havaně a ceny Vision Award na MFF v Torontu. Byl úspěšně uveden na řadě mezinárodních festivalů. Získal nominaci na Zlatý glóbus jako nejlepší zahraniční film roku a jeho režisér byl oceněn nominací na Evropskou filmovou cenu Felix. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (998)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Jihoamerický Scorsese. Násilí, bohaté narativní metody, drogy. Celou dobu to vypadalo na silné čtyři hvězdy, ale ten závěr byl tak naléhavě tiživý ( neřešitelnost tohoto problému ) a já si uvědomil, že jsem opět viděl další velký film. A takhle to v těch slumech opravdu vypadalo. Bravo, pane režisére. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Až člověka mrazí. Mrazí z toho, jak malé děti jsou zcela lehce svedeny na dráhu zločinu, sledujíc své "vzory" - vrahy pubertě zrovna odrostlé. Malý kluk dokáže s naprostým klidem a až s jakousi radostí zabíjet, party mrňavých bezprizorních harantů přepadávají s pistolí v ruce obchody s naprostou samozřejmostí, jakoby si šli zahrát fotbálek. Město bohů je nementorujícím pohledem na život ve slumech, kde vinou těžké sociální situace a nedostatku vzdělání je kriminalita a drogy běžnou součástí jejich obyvatel a kde příslušnost ke gangu je víc, než zákon. Nepoučuje, nedává návod k řešení problému, pouze působivě ukazuje krušnou realitu, která není bohužel vlastní jenom brazílským metropolím. Je to technicky zručná (špičková kamera a střih) neveselá podívaná, ve které se spásné katarze, pozitivního vyústění, samozřejmě člověk nedočká. A závěrečný titulek BASED ON A TRUE STORY mluví za vše. PS: V závěrečných titulcích je kratičký záznam skutečného předobrazu jedné z postav filmu - Knockouta Neda, ve kterém říká přesně ta samá slova, která zazní i ve filmu. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Svou strukturou připomíná Město bohů Scorseseho mafiánské opusy nebo Leoneho Tenkrát v Americe, akorát zasazené do exotičtějšího jihoamerického prostředí. Zdejší exteriéry nejsou sice tak temné, vždyť „slunce svítí na všechny“, atmosféra je tu přesto mnohem divočejší. Vrtkavá hranice mezi životem a smrtí o sobě dává dennodenně vědět, umírají nevinní i prokletí, děti i dospělí. Meirelles si pohrává s vizuální stránkou, občas si odskočí do minulosti, libuje si ve flashbacích, nabízí nám několikerý pohled na stejnou situaci, přičemž teprve při tom posledním uvolní dějový tok. Kamera švenkuje ze strany na stranu, předvádí okázalé jízdy, barevné filtry přesně vystihují náladu na plátně a když dojde na střelbu, je to slyšet. Město bohů není o postavách, je samo o sobě, o jednom místě, kterému se každý rozumný člověk vyhne mílovým obloukem. A žádný rozumný člověk jistě neodmítne příležitost nahlédnout do jeho nitra z bezpečí domova. 90% Zajímavé komentáře: zputnik, meave, Vitason, AZbest, Gardenboy ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Jestli si chcete užít vynikající filmařinu a nevadí vám "trochu drsnější" prostředí, pak neváhejte ani vteřinu ! "Město bohů" je film pro silné povahy, ale nabízí maximální dávku toho nejlepšího, co se v režisérském křesle dá naučit (chvílemi mě napadalo, že v Hollywoodu zaspali dobu :) Zatímco v podobných filmech americké produkce s tímto tématem stříká a teče krev proudem, tady je vždy kamera buď mírně neostrá, nebo dost vzdálená na detail, nebo v poslední chvíli "uhne s pohledem", prostě není za každou cenu šokující (ono to i tak stačí).... Ne vždy je kvalita filmového střihu tak markantní, ale střihač u tohohle filmu byl prostě machr. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Film ktorý som videl až v roku 2003 a práve preto bude pre mňa filmom roku 2003 Mesto Bohov a nie LOTR : RotK. Realistický pohľad na predmestie Ria s pestrou paletou postáv a postavičiek. Dokonalá a veľmi nápaditá réžia (snáď jediný kto by mohol položiť na Oscaroch Jacksona), šialený strih a temer dokumentaristický prístup. A pozor, hrajú neherci takže sa môžete tešiť na to, že im to zožeriete aj s kopytami. Rozhodne skultovnie hláška " Fajčím, fetujem, kradnem a zabíjam, som veľky chlap" čo by nebolo zvláštne keby to nevyslovil cca desaťročný chlapec. Najsilnejšou scénou je asi tá v ktorej si jedna z postáv má vybrať z dvoch malých chlapcov - jeho rovesníkov jednoho, ktorého zabije. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (23)

  • Scéna, v ktorej Zé Pequeno (Leandro Firmino) regrutuje nového člena svojho gangu, bola vyhlásená za najšokujúcejšiu scénu násilia v klasickom filme. (Greenpeacak)
  • Pro režiséra Fernanda Meirellese bylo natáčení obrovským paradoxem: "Natočil jsem film o násilí a chudobě, ale samotné natáčení se ukázalo jako nejšťastnější rok mého života. Místo toho, abych se v saku a kravatě potil na nudných schůzkách s marketingovými manažery a kreativními řediteli, stál jsem v kraťasech ve slumu a hrál si s dětmi. Jejich spontánní nadšení bylo neuvěřitelně nakažlivé. Favely jsou krutá místa, ale právě proto si tam lidé víc umějí vychutnávat život. Osmnáctiletí mladíci beze stopy hořkosti říkaji: 'Vím, že mi už zbývá jen pár let života, tak ať stojí za to.' Není divu, že z favel vycházejí ty nejlepší školy samby. Jsou to ty nejryzejší projevy štěstí z prostého faktu, že jste pořád naživu." (NIRO)
  • Keď Mané Pipka (Seu Jorge) prvýkrát zastrelil jedného člena z gangu Malého Zé, zbehnú sa tu občania a gratulujú mu. Jedna zo starších žien, ktorá tam tiež pribehla, bola skutočná matka skutočného Maného Pipku. (genetique)

Související novinky

Nejlepší filmy desetiletí dle ČSFD.cz

Nejlepší filmy desetiletí dle ČSFD.cz

28.12.2010

Byl by hřích opomenout při příležitosti končícího prvního desetiletí nového milénia souhrn nejlepších filmů daného období. Zde vám přinášíme žebříček třiceti nejlepších celovečerních filmů dle… (více)

Město nepohodlných slepců

Město nepohodlných slepců

14.06.2007

Město bohů a Nepohodlný jsou dva pádné důvody, proč příznivci náročnějších filmů dychtivě čekají na další tvůrčí počin brazilského režiséra Fernanda Meirellesa. Tím spíš, že natáčení, které Meirelles… (více)

Slávni režiséri pre UNICEF

Slávni režiséri pre UNICEF

02.05.2005

Štúdio MK Film Productions za podpory medzinárodnej organizácie UNICEF nakrúca poviedkový film ALL THE INVISIBLE CHILDREN, ktorý bude pozostávať zo siedmych krátkych filmov od rôznych režisérov, z… (více)

Reklama

Reklama