Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokumentárně dramatická koláž natočená na motivy skutečného příběhu Harveyho Pekara ukazuje obyčejného muže, který celý život vykonával nudnou práci - byl úředníkem v nemocnici. Díky svému autobiografickému komiksu se však stal legendou. Drama z produkce HBO Můj svět odhaluje život a názory Harveyho Pekara, nemocničního úředníka, intelektuála z nižší třídy, posedlého sběratele a tvůrce autobiografického komiksu American Splendor. Toto jeho dílo zobrazuje dvě desetiletí a dokumentuje Harveyho všední trápení, náhodné zkušenosti a kulturní radosti, jež ho provázely každým dnem jeho existence v rodném Clevelandu. Můj svět je pravdivá sága o obyčejném muži, který prostřednictvím svých komiksů našel lásku, rodinu i svůj tvůrčí talent. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

V jedný věci je Můj svět poměrně netradiční film, Harvey Pekara tam totiž hraje jednak Paul Giamatti, ale v některých scénách i sám Harvey Pekar, což takhle slovně může působit chaosově, ale ve filmu to docela zapadá. Spíš než souvislý příběh, se jedná o pozorovařku značně neorotodoxní bytosti jménem Harvey Pekar, kterej má věčně zamračenej kukuč a tváří se jak kuře před zájezdem na pekáč. Paul dal postavě Harveyho zvláštní kombinaci smutku a humoru a přesně tak vyznívá i celý film. ()

HareS 

všechny recenze uživatele

Hoci American Splendor predstavuje film natočený podľa komiksu, v prvom rade ide o čosi iné, a totiž o jeden z mála filmov, ktorého forma je plne súvsťažná s formou komiksovej predlohy. Harvey Pekar, osobne sa vo filme vyskytujúci, hneď úvodom upozorní divákov, že v prípade hlavného hrdinu nepôjde o žiadneho superhrdinu, akoby si tým potreboval utvrdiť a postaviť sa do protipólu voči komiksu takému, aký ho má zadefinovaný najväčšia časť ľudí. Film pracuje s intertextualitou ako výrazivom postmoderny na veľmi podstatnej úrovni. Má dve príbehové línie, jedna sa venuje Harveymu Pekarovi, hranému, v podaní Paula Giamattiho, tá druhá je zameraná na samotného autora, odohráva sa akoby v zákulisí, je dokumentárna. Pekar tu glosuje samého seba, je vševediacim rozprávačom filmu, pretože rozpráva o sebe samom, dokumentárne a hrané pasáže sa dopĺňajú a vytvárajú jeden celok. To, čo Pekar povie do kamery, utvrdzujúc tým v divákovi jednu z identifikačných čŕt postmoderny, scudzujúci efekt, to sa v nasledujúcich minútach odohrá v hranej podobe. Štylizácia do komiksovej podoby je zrejmá hneď počas úvodných titulkov, kde nám tvorcovia predostierajú vzájomný vzťah dvoch umeleckých druhov, komiksu a filmu, veľmi originálnym spôsobom, v ktorom len potvrdzujú tvrdenie, že jeden komiksový panel je ekvivalentom jedného filmového záberu, a tento fakt vysvetľujú na príklade, kedy je kamera v detailoch zameraná na jednotlivé statické panely komiksu, ktoré sú vo filme v dĺžke trvania jedného záberu na chvíľu rozpohybované. Rámček, ako ďalší štylistický prvok komiksu, je vo filme prítomný celé jeho trvanie, je použitý hlavne na začiatku takmer každej kapitoly, nazvyme si to tak, ak tou kapitolou myslíme jednotlivé hrané sekvencie, ktoré sú niekedy prekladané dokumentárnymi. Uvádza nám rok odohrávania sa tej-ktorej kapitoly, prípadne rozprávačsky ozrejmuje čosi dôležité. Štylizácia je dotiahnutá do dokonalosti v scéne, v ktorej sa živá postava hraného Harveyho Pekara pohybuje v kreslených paneloch komiksu. 90% ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jako usoplené mládě jsem kreslila komiksy, mými spolužáky oblíbené sci-fi krváky, a svět výtvarna mi zůstal blízký dodnes. Chválím tedy vizuální stránku filmu a vůbec celkově neotřelé provedení "Mého světa", kombinující životopisný film s dokumentem, do toho zajímavé obrázky a komiksové vsuvky. Jako další klad lze přihodit herecký výkon Paula Giamattiho, na padnutí na zadek a oslavné výkřiky to sice nebylo, ale na druhou stranu scénář nedával kdovíjaký prostor pro excelování. Obyčejný lidský příběh je paradoxně největší slabinou filmu, místy melancholický, místy groteskní, ponejvíce však všedně nudný, jak už to obvykle v životě chodí. Pro příznivce nezávislých snímků asi hotový ráj, já jsem ovšem pouhá povrchní pipka, od kinematografie očekávám, že mi přinese pořádné emoce: napětí, strach, smích nebo dojetí, úžas nad nepoznanými světy - nic z toho mi tenhle film nenabídnul. No jo, zase jsem usnula a v tomto případě by se mi to nejspíš stalo i v dopoledních hodinách, natož v noci. 58% za to zajímavé, vymazlené zpracování a P. Giamattiho. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Udělat komiks podle svého reálného života, je rozhodně dost originální nápad, který oceňuji o to víc, že se to skutečně stalo, takže ve filmu kromě postavy Harveyho Pekara můžeme vidět i jeho skutečný předobraz z poměrně častých návštěv talk show Davida Lettermana. Harvey vypadal jako docela nevšední, trochu kontroverzní osobnost a nevím do jaké míry se jeho skutečnou podstatu povedlo vystihnout Paulovi Giamattimu, ale právě jeho pojetí zahořklého úředníčka, hledajícího něco, co by mu pomohlo zaplnit ubíjející prázdnotu jeho života pro mně bylo největším kladem snímku. Ale jen dobrý námět a herecké výkony někdy nestačí, pokud pokulhává zpracování, může to být z větší části také pořádná nuda, jako bohužel i v tomto případě. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Paul Giamatti je prostě tak dobrý herec, že budete sledovat každou postavu, kterou hraje, protože ji zahraje dobře. Tady je ještě skvělé, že součástí filmu je i sám Harvey Pekar, čímž se jen posiluje zajímavý kult osobnosti, který se kolem něj díky komiksu vytvořil. I takhle může vypadat životopisný film a je to dobré. ()

Galerie (36)

Reklama

Reklama