Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Andy Garcia vzdává ve svém celovečerním režijním debutu hold rodné Kubě. Vyprávění se odehrává v Havaně v roce 1958 – v době, která některým přála, ale pro jiné byla nešťastným obdobím spojeným s vládou diktátora Batisty. Radikální revoluční proměny spjaté s osobností Fidela Castra ovšem pro hrdinu vyprávění, jímž je majitel nočního hudebního klubu El Tropico Fico Fellove, znamenají drastickou změnu. Muž spjatý s životním stylem své bohaté rodiny a společenské třídy se jen bolestně loučí s představou, že možná navždy zaniká třpytivý a elegantní svět, v němž vyrůstal a který pro něj symbolizuje hudba... Projekt inspirovaný románem kubánského spisovatele Guillerma Cabrery Infanteho, který je rovněž autorem scénáře a který zemřel loni v únoru, má v případě Andyho Garcii lehce autobiografický charakter. K realizaci nazrával celých šestnáct let, natočen byl však za pouhých 35 dní. Důležitou roli ve vyprávění, v němž se vedle Andyho Garcii coby režiséra, výkonného producenta, autora hudby a představitele hlavní role objeví i řada dalších známých hollywoodských tváří, hraje kubánská hudba, jíž se Garcia věnoval už jako režisér hudebních dokumentů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (106)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Životní projekt Andyho Garcii, který se tím vyznal z lásky ke Kubě, odkud pochází, a vyjádřil svůj vztah ke kubánské revoluci, minulosti a současnosti Kuby a trochu i ke kubánské kultuře. Dramatická linka jedné rodiny a konfliktu mezi třemi syny rozdělenými politickými názory funguje velice dobře, zajímavý je zejména nenaplněný milostný vztah hlavního hrdiny, kdy milence opět rozdělila politika. Trochu mě zklamalo poměrně nevýrazné využití prostředí nejlepšího havanského kabaretu, čekal jsem, že film, kde hlavním hrdinou je kabaretiér a umělec, bude plný muzikálových čísel, výrazných tanečních a hudebních kreací. Čekal jsem zkrátka nový Kabaret. A ono je to kupodivu hodně skoupé, podnik Fico Fellova funguje pouze jako pozadí pro zobrazení osudových politických událostí. Andy Garcia v hlavní roli hraje sice spolehlivě, ale přece jen mám pocit, že oproti svým ranným filmům ztratil trochu jiskru. Celkový dojem: 80 %. Zajímavý je politický rozměr filmu, který poněkud limituje výsledek. Andy Garcia dokazuje, že jako emigrant některým událostem a postavám kubánské historie jednoduše nerozumí, protože ani rozumět nemůže. Nechápe podstatu kubánské revoluce, její kořeny a motivaci účastníků. Jeho hrdiny jsou příslušníci kubánské společenské elity a nespokojenost s Batistovým režimem vnímá především jako nespokojenost s nedostatkem politických práv v období diktatury. Kubánská revoluce ve skutečnosti byla motivovaná sociální nerovností a antiamerikanismem typickým pro celou Latinskou Ameriku. Zasahování vlády USA do vnitřní politiky zemí kontinentu bylo zkrátka maximálně nepopulární a to si Garcia jako úspěšný americký občan a dobře situovaný příslušník vyšší střední vrstvy nepřipouští. Například jeho podání Che Gevary jako cynického vraha je jednorozměrné, je to v podstatě negativní karikatura, která tuto postavu nesmírně zplošťuje. Che Gevara byl nejen jakobínský revolucionář, který bez mrknutí oka dokázal své poražené nepřátele stavět ke zdi, ale i brilantní intelektuál a narozdíl od Castra coby mocenského manipulátora a praktického politika taky člověk, který v ideály revoluce skutečně věřil. .. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Kubánské drama o kabaretu a ženě, jenž za styk s Fidelem obdrží titul "vdova revoluce". Pokud bych tedy byl žena, tak bych obcoval s pohlaváry, abych rovněž obdržel nějakou prestižní přezdívku. Snímek je bohužel stádní a volně plynoucí jako život smíchovského bezďáka Josefa, který už deset let oblažuje cestující svou přítomností. 33% ()

Reklama

Hakha 

všechny recenze uživatele

Popravdě jsem čekal mnohem více, film bez špetky překvapení a po celou dobu mě většinou nudil, i když v závěru je tompo solidní, ale i tak snímku výrazně ubližuje velká časová stopáž. Určitě velké plus patří Billu Murraymu, ale velice překvapen jsem byl hereckým výkonem Andyho Garcii, jež mě připadal dosti křečovitý. Jedná se o jednohubku kterou hodnotím 3 hvězdičky... ()

MI-380 

všechny recenze uživatele

Andy Garcia měl pěkný plán a z velké části ho také splnil. Ukázal nám Kubu jako krásnou zemi, Havanu před padesáti lety jako nádherné postkoloniální kreolské město, a také vzorek vyšší kubánské společnosti té doby. A perfektně předvedl typické latinskoamerické problémy - diktatury, násilí, emigraci. Může být něco horšího, než Batistův režim? Ale může, ještě jsou tu Fidelovi a Guevarovi komunisté. A komunisté, ti dokázali vždycky všem naivním snílkům o rovnosti a bratrství nekompromisně a krutě otevřít oči, většinou nakonec překvapili i sami sebe, a to velmi bolestně. Škoda, že Garcia nedonutil nikoho k nějakému hereckému výkonu. Kromě jeho samotného, Murraye a Hoffmana všichni ostatní jen předříkávali naučený text jako snaživé děti základní školy. 65%. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Nádherný celovečerní debut Andyho Garcii. Překrásný film s překrásnými lokacemi a vynikajícími hereckými výkony, za kterými stojí "elita" Hollywoodu, v čele s Oskarovým Andym Garciem (jeho výkon bych klidně zlatou soškou ocenil), charakterním Dustinem Hoffmanem a minimalistickým a stále lepším Billem Murrayem. Film je opravdu dlouhý a některým může připadat nudný, mně se líbil moc. Sice ve třetí čtvrtině neuvěřitelně šíleně hraje na city, ale vše kompenzuje herecký projev A. Garcii, který vévodí celému svému dílu. Nezklamal jako herec a už vůbec ne jako režisér. Hudební stránka je příjemná na poslech stejně, jako je vizuál příjemný pro oči. Tohle skloubení se také povedlo a já jsem rád za to, že jsem mohl takový film vidět. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (8)

  • Andy Garcia získal za svůj režisérský debut dvě ceny Imagen, za režii a film roku. Ocenění se udělují nejlepším hispánským filmovým a televizním počinům. Když Garcia přišel uvést snímek na festival v Karlových Varech, získal Cenu za mimořádný umělecký přínos světovému filmu. (imro)
  • Na dnešní poměry nízkorozpočtový snímek stál 9,6 milionu a během prvního víkendu promítání v USA (28. – 30. 4. 2006) vydělal distributorovi Magnolia v osmnácti kinech 191 560 dolarů. Stačilo to na 23. příčku žebříčku návštěvnosti. Snímek se nedostal do širší distribuce, a tak se celkový obrat vyšplhal na 2,4 milionu. (imro)
  • Garciův původní scénář měl před finální úpravou trojnásobný rozsah. (imro)

Reklama

Reklama