Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tragickým hrdinou příběhu je mladý biolog dr. Petr Gabriel, čestný, pracovitý a slušný vědec, který obětoval veškerý svůj čas výzkumu léku proti infekční žloutence. Cestou na svou chatu se seznámí s pohlednou stopařkou Olgou, ale společně strávený večer zcela nečekaně končí tragicky. Když se totiž podnapilý Petr vrací na chatu poté, co svou novou milenku vezl do Kladna, srazí autem malého chlapce. Odváží ho do nemocnice, ale když zjistí, že chlapec cestou zemřel, zpanikaří a s vidinou ztráty práce, kariéry i dosavadního života ukryje tělo v malé jeskyni. Vzápětí vše ještě zhorší, když se pokusí svalit vinu na dvojici nevinných mladíků, kteří se v době tragické nehody vloupali do jeho chaty. Zpočátku vypadá jeho verze událostí nejen pravděpodobná, ale také podložená řadou důkazů i svědectví. Nejen Olga však záhy pochopí, že chlapce zabil on, i když neúmyslně. Také vyšetřovatel major Válek z pražské kriminálky má pochybnosti a dr. Petr Gabriel začíná chybovat. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (72)

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

"Bez těch brejlí Vám to sluší daleko víc" - tak to je pravda, Julie Jurištová je krásná. Ale bez brýlí a cigaret, které její krásu neúprosně bortí. A tomuhle filmu by to slušelo daleko víc i bez Hapkova vypitého a vykouřeného hlasu chrochtajícího nějakou italskou sentimentální píseň. Jinak se filmu nedá vytknout celkem nic. Kanyza v roli člověka, který zabloudil do slepé uličky, z níž není cesty zpět, je výborný, z hlediska psychologie dokázal tuto postavu zahrát naprosto s přehledem. 90% ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý psychologický kriminální film, v němž nešťastnou náhodou vedoucí výzkumného oddělení P. Gabriel srazí autem desetiletého chlapce. Pachatel, jehož ztvárnil J. Kanyza, nedokáže unést vlastní vinu, ukryje tedy nebohou oběť v lese, pokouší se zahladit stopy a své provinění se snaží hodit na dvojici trampů, které přistihl, když se mu vloupali do chaty. Nepříjemnou komplikaci pro Gabriela představuje stopařka Olga (J. Jurištová), která inkriminovanou noc strávila s Kanyzou a postřehla nepatrný detail, díky němuž pochopila, že pachatelem je právě její milenec. Snímek je vyprávěn způsobem, kdy je pachatel ponechám svým výčitkám a zoufalství a práce kriminalistů je skryta v pozadí, navenek vychází pouze výsledky pátrání, jež jsou konfrontovány s pachatelem. Rameno spravedlnosti zde představuje pouze major Válek v podání R. Lukavského, jenž svým navenek milým jednáním s Gabrielem uměle potlačuje podezření a snižuje tak jeho neklid, ovšem pouze do té doby, než ho psychologicky dotlačí k tomu, aby se sám usvědčil. Právě díky upozaděné práci kriminalistů, má tak film silný psychologický charakter a ukazuje vnitřní myšlenkové pochody pachatele. Ve vedlejších rolích se objevili V. Zavřel a T. Juřička v rolích trampů, S. Bartošová jako Gabrielova bývalá žena. Snímek s patřičným napětím podle scénáře všestranného P. Schulhoffa natočil O. Fuka a zabývá se psychologií pachatele trestného činu, který se marně snaží zmást kriminalisty, s ohledem na obsazení mého oblíbeného J. Kanyzy a zajímavý a poutavý příběh hodnotí nadprůměrně. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Člověk se do něčeho zaplete a ani neví jak. Ve snaze se ze všeho dostat, se zaplete do ještě vetších problémů, které ho smetou jako lavina. Osud prostě dokáže rozehrát s lidmi pěkné divadlo. Děj je naprosto předvídatelný a je úplně jasné, jak to celé dopadne. Ovšem, bylo zajímavé sledovat konaní hlavní postavy. Takže z toho nakonec byla taková psychologická sonda s kriminální zápletkou. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Nezajímavě vyhlížející film, snad proto, že smrdí typickou béčkovostí kriminálek své doby. Ale vůbec není špatný, naopak. A hlavně to není "kriminálka" (leda že bychom lpěli na etymologii). Jeho námět (viník tragické nehody se snaží zakrýt svou vinu) je silný a velmi přesvědčivě provedený, včetně osobního pozadí hlavní postavy. Psychologická soustředěnost na vzniklý problém je vynikající. Konstrukce filmu je trojúhelníková, ana sestává ze stran: hrdinovy osobní kvality a možnosti, obludná tragičnost a neomluvitelnost jeho viny, blbá náhoda, jíž k tomu došlo. Následná panická spirála bezohlednosti při snaze o dokonalé zametení stop - dobrý. Cudná milostná scéna - dobrý. Název - dobrý. Kanyza - dobrý. Lapidární závěr - dobrý. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Kriminálka ne zrovna psychologicky dotažená, ale dalo se na ni koukat; schulhofovská klasika, typická česká detektivka, žádný hloupý thriller, ani avizovanou akčnost jsem tam nepostřehl, prostě tenkrát se i tyhle filmy točily tak, aby si je divák mohl současně promýšlet. Sice jsem přemýšlel spíš o průměrných třech hvězdičkách, ale ten chyták s otisky prstů na brýlích byl velice šikovný, i když v okamžiku, kdy se Kanyza přehrabával v roští, už bylo zřejmé, že bude sejmut. Mladičký Vlastimil Zavřel i Bára Štěpánová. Jurištová a Bartošová se nějak z českého filmy vytratily... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (2)

  • Autor scenára Petr Schulhoff chcel film aj režírovať, ale kvôli veľkým bolestiam a postupujúcou rakovinou, ktorou trpel to nebolo možné. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama