Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sourozenecká komedie o podnikavém „malém“ bráchovi s přezdívkou Prcek, který jako by měl v životě jediný úkol – napravovat chyby, přešlapy a omyly svého staršího bratra Honzy a vlastně i všech dospěláků okolo. Nyní se rozhodl smířit bratra s jeho dívkou a dostat je na radnici. A neváhá využít nejrůznějších metod a prostředků… (Magic Box)

(více)

Recenze (166)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jestli můj brácha má prima bráchu nedokážu soudit, ale jestli na tom bude něco pravdy, tak s klidem můžu říct, že tahle komedie za nic nestála, ale na svojí dobu byla dobrou sondou do života těch, které to, co se zde děje určitě potkalo. Za tehdejší doby a i dnes. Jenže dnes není povinná vojenská docházka. Ale zase jsou drzejší děti. Takže je to vlastně jedno. Každopádně průměrný film o průměrných věcech, které vlastně na poli filmu zas tak průměrné nejsou, ale v životě rozhodně ano. ()

drexik 

všechny recenze uživatele

Tyhle rádoby rodinné filmy fakt nemusím, a jestli se jedná i o komedii, tak mi sežentě někde manuál ať vím v kterých pasážích se mám smát. Přišlo mi to spíše jako film o uvědomělém pionýrovi a ochránci rodinné harmonie - a to vše v rámci socialistického cítění. Kdyby alespoň mladý Hrušínský nebyl tak protivný. ()

Reklama

Tuty 

všechny recenze uživatele

Nechápu tak nízké hodnocení. Dnes už jde o televizní klasiku s vynikajícím obsazením v podobě pánů Bláhy, Menšíka, paní Budínové, Šafránkové a spol. Zejména dvojice Bláha - Budínová a jejich rodinné dohady stojí za to: Otec: "Kdyby přišel a řekl: Maminko, byl jsem s tou a tou... Matka: A dělali jsme to a to a moc se nám to líbilo..." Nebo scéna, kdy jde prcel s otcem vyřizovat bráchovi svatbu k rodičům Zuzany a pan Vrána zrovna tapetuje: " Držte to rovně pane Vrána. Martine nekoukej... " No zkrátka si myslím, že v rámci možností film pobaví díky univerzální nadčasové zápletce o vztahu mezi dvěma ( s prckem třemi ) dospívajícími lidmi a plejádě výborných hereckých osobností... ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Je až nepochopitelné, jak se někomu tak netalentovanému podařilo natočit tak sympatickou komedii. Ideologická příměs v podobě laskavého, ba kamarádského „soudruha ministra“ sice v rámci apolitického humoru přiznává Strnadovu barvu, nicméně lze ji přehlédnout stejně jako chronické zoufalství staršího bratra (přiznávám, že přesvědčivě ztvárněné Janem Hrušínským), které celý příběh vychyluje z osy celou vahou antihrdinova neukojeného ega. Zato Roman Čada jako mladší bratr se svou přímě zaměřenou cestou neunaví – jeho nenormovaná vita activa je odzbrojující. ()

Lkprak 

všechny recenze uživatele

Po prvním shlédnutí během dětství jsem z toho byl doslova u vytržení, když to vidím dnes, spíš si všímám míst, jež se shodou okolností nacházejí nedaleko míst, kde jsem jako dítě bydlel a které už dnes vypadají jinak a ztratila svůj význam (například v té době pulsující přestupní uzel na konečné tramvají v Bráníku, po prodloužení tramvajové tratě do Modřan v polovině devadesátých let velmi rychle upadající do bezvýznamnosti), nebo na významu naopak velmi silně nabyla (sídliště Novodvorská, dnes bezprostředně sousedící s velkým obchodním centrem). Závěr s "hodným" panem ministrem vše trochu hází do obyčejné propagandy a filmu to z dnešního pohledu neobyčejně škodí. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (27)

  • Roman Čada (Martin Pavelka) spomína na natáčanie takto: „Všetci sa ku mne správali veľmi korektne. Keď sa ale išlo na natáčanie taxíkom, tak sa v nich s obľubou fajčilo. A na dieťa sa nebral ohľad. Od tej doby som na fajčenie alergický." (Zdroj: ahaonline.cz) (Raccoon.city)
  • Točilo sa taktiež na Novodvorskej ulici pred dnes už bývalým kinom KOSMOS. Bol to panelák, kde bývali rodičia Zuzany Vránovéj (Libuše Šafránková), ale reálne to je ubytovňa a nikdy to nebol obytný dom - navyše ten vchod, ktorým vchádza do baraku, je nepoužívaný bočný vchod. Aby to pôsobilo dojmom obytného domu, tak na neho filmári prirobili panel so zvončekmi - ten tam v reále nikdy nebol. (Raccoon.city)
  • Ve scéně, kdy se Martin (Roman Čada) a Pavlína (Ivana Maříková) pokoušejí dostat do sálu na taneční zábavu, pátrá Pavlína (Ivana Maříková) očima po Zuzaně (Libuše Šafránková). Když však záběr zamíří mezi tancující, objeví se v záběru právě Pavlína, která má mezitím stát u fikusu. (DivX)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno