Režie:
Jaroslav SoukupKamera:
Richard ValentaHrají:
Lukáš Vaculík, Tatiana Kulíšková, Vladimír Dlouhý, Marek Vašut, Ondřej Vetchý, Vítězslav Jandák, Čestmír Řanda ml., Míla Myslíková, Světlana Nálepková (více)Obsahy(1)
Z mladého čističe oken se stane tipař bytových zlodějů. Podaří se mu začít nový poctivější život? Devatenáctiletý Pavel Kříž tráví veškerý volný čas v pražských pasážích, bistrech a na diskotékách s partou zloděje Robyho. Pavel sice má maturitu, ale pracuje jako čistič oken, přičemž velkou část jeho příjmů tvoří zisk z podvodů, šmeliny a krádeží Robyho party, které dodává zaručené tipy. Není tedy příliš nadšen, když mu vedoucí úklidu přidělí mladou brigádnici Janu Hálkovou. Přestože se dívka netají nechutí k Pavlovu způsobu života, vznikne mezi nimi křehké citové pouto. To však nemůže vydržet v prostředí, v jakém se Pavel pohybuje. Mladík se dostává do stále větších problémů - část Robyho party je dopadena policií a on nemůže sehnat peníze na vrácení dluhu. Situace se vyhrotí v okamžiku, kdy parta zlodějů unese Janu... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (182)
To boli časy, keď Ondrej Vetchý ešte stál na opačnej strane zákona a vykrádal byty. Aj dnes ma pobaví pohľad do malého pražského socialistického podsvetia. K tomu patrí aj hudba Michala Davida a nevedno prečo hraje v každom bare Žbirka po anglicky. Lukáš Vaculík hraje klasiku svojej mladosti, ktorá mi privodí trochu nostalgie. Dodnes si spomínam na vážne mravoučné zakončenie filmu, ktoré ma vtedy vyviedlo z miery, a aj dnes mi to nebolo jedno. –––– Mé motto je Všechno mít. Všechno mít perfektní. ()
Soukupova tvorba vznikala v době, kdy jsem ještě kálel do plenek nebo jezdil na oranžový tatrovce, ale i tak trošku vnímám dobu 80tek a jeho filmy mám rád. Za jeho nejlepší díla sice považuju kamaráda do deště a discopříběh, ale i tohle docela šlo. Vyborná muzika, která se hraje ještě dneska, zajímavá zápletka, sušenky pod rohožkou a tenkrát strašně stupidní systém vkladních knížek, který mohl vybrat každej jantar. 50% ()
Americká obdoba takýchto filmov sú tie s prívlastkom "teen", ale tým sa podobnosť končí. Československé ( no dobre, české ) filmy ako tento majú pekne vyfarbenú atmosféru, poďľa môjho gusta zvoľna plynúci dej, reálne vyobrazené postav a ľudia riešia skutočné problémy, teda nie otázky ako: "kambysomtodneszasunul?". Ako kriminálka taký slabý priemer ale v podstate som spokojný. Davidove diskosongy žeriem. ()
Tieto filmy rulujú... Sú presne z éry mojich rodičov, ktorý sa nad nimi rozplývajú, spomýnajú a sú to ich zlaté body v ich vlastnom rebríčku kinematografie. A čo na ne ja? Tie smiechy zo super účesov v 80. rokoch, v tom aký vtedy boli gansta (noo, určite lepší ako dnešný nigazz :)) a tak... Škoda, že mi mama koniec tak škaredo zaspoilovala, pretože ten bol najlepší, inak tento príbeh o nie práve čestnom umývačovi okien bol totálne plytký a herecké výkony vôbec nesúviseli s pocitmi, ktoré hrať mali. Takže ** (za ten koniec hlavne). ()
Fuj, byla to přece jen děsná doba, mauzoleum. Ten film má dneska hlavně hodnotu jako dokument, ukazuje dobu, která už je nenávratně pryč, a jak to v ní vypadalo - ulice, auta, oblečení, reálie Prahy, hudba, která teda byla opravdu příšerná, ta pop music aneb Michal David (žel) navždy. Ten samý komentář platí i pro Diskostory, až na tu Prahu. ()
Galerie (21)
Photo © Filmové studio Barrandov / Miloš Schmiedberger
Zajímavosti (31)
- Na napísanie titulnej pesničky k filmu ("Největší z nálezů a ztrát") si Michala Davida vybral priamo Jaroslav Soukup, ktorý mu zadal túto objednávku. (Arsenal83)
- Menšie úlohy stvárnili aj skutoční "pankáči", kvôli čomu sa o film začala zaujímať aj Štátna bezpečnosť. Dramaturgička Věra Kalábová musela ísť dokonca na výsluch a podať vysvetlenie. (Raccoon.city)
- Podkresovou hudbu v barech a na diskotékách obstaral z velké části Miroslav Žbirka, jehož písničky se hrály ve filmu v anglické verzi. (carott)
Reklama