Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Almodóvar tentokrát přestřelil se složitostmi lidské duše a dost dlouho mi vadilo, že kromě hlavní hrdinky jsem nenašel alespoň trochu obyčejný charakter, se kterým by se divák mohl ztotožnit. V záplavě prostitutek, transsexuálů či žen s nepřekonatelnými předsudky jsem se první hodinu ztrácel a těžce se nudil. O to víc mě pak překvapila finální katarze, která má v sobě pořádnou sílu a zachraňuje, co jen jde. Jenže jako celek to zkrátka absolutně neladí, jakkoli bych si vzhledem k oblíbenosti snímku přál opak. ()
O Almodovarovi se říká, že dokáže naprosto šílený scénář, který by vypadal jako uplná blbost, kdyby vám ho někdo vyprávěl, natočit tak, že je z toho nakonec dobrý film... Vše o mé matce je režisérsky hodně dobře zvládnutý, ale ten scénář jsem pořád nedokázal překousnout... jeptiška(nebo co) těhotná s tronsvestitou, zfetovaná lesba ...sice jsem se nesmál, ale pořád mi to připadalo jako úplná blbost... kdyby mě to aspoŇ šokovalo... nemůžu pořád dojít na to, co je na tomto filmu zajímavého... asi polepšená přešitá prostitutka, která v divadelních šatnách kouří na požádaní... ()
Nechcem a ani nemôžem sa pridávať k zástupom obdivovateľov tohto filmu a vlastne celého diela Pedra Almodóvara, nakoľko je tento film považovaný za jeho vrcholné dielo. Napriek tomu, že sa ani v najmenšom nepovažujem za moralistu, nemám záujem sledovať telenovelové osudy transvestitov, lesbičiek, prostitútok, feťákov a inej zberby a hľadať v tom umenie. Pre mňa bolo umením tento film vôbec dopozerať. ()
Sonda do ženskej duše a do vzťahov, ktoré ju napĺňajú, vyprázdňujú, zraňujú, tešia. Horkosmiešne dialógy v smutnom príbehu matky, vracajúcej sa na miesta, ktoré kvôli tehotenstvu kedysi opustila, na kde sa ako zrelá matka vracia. Optimistické vyznenie je namieste, napr. ako útecha pre všetky ťažko životom skúšané a predsa nesmierne životaschopné žienky. Negatíva vidím vo ventilovaní si režisérových osobných problémov prostredníctvom podivných rodovo nevyhranených postáv, zdôrazňujúcich práve svoju inakosť zasadených do limonádovej príbehovej štruktúry telenovelového typu. A toto sa opakuje do omrzenia takmer v každom Almodóvarovom filme. ()
Příběh matky, která pro své dítě podstoupila a obětovala v podstatě vše. Opustila muže, aby malého Estebana uchránila pravdy i negativních vlivů jeho otce. Opustila celý svůj dosavadní život, aby začala jinde a od začátku. Esteban se s otcem nikdy nesetkal. Přesto právě jemu patřily poslední řádky deníku, který si celý život psal. A tak jeho matku čeká ještě jedna oběť. Možná ta největší. Znovu najít jeho otce, aby mu mohla říct, že jejich syn zemřel. Opravdu silný příběh a úžasně přesvědčivé herecké výkony. ()
Galerie (67)
Zajímavosti (17)
- Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)
- Manuela Colemanová je postava ze staršího Almodóvarova snímku, Květ mého tajemství (1995). (džanik)
Reklama