Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Stephane WrembelHrají:
Wallace Shawn, Gina Gershon, Louis Garrel, Elena Anaya, Steve Guttenberg, Christoph Waltz, Georgina Amorós, Damian Chapa, Sergi López, Richard Kind (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Manželství Morta Rifkina a jeho ženy Sue už delší dobu není právě idylické. Přesto, nebo možná právě proto, doprovází Mort svou manželku, publicistku Sue na filmový festival v San Sebastianu. Obává se, že její fascinace mladým režisérem Philippem, může být víc než jen profesionální. Philippův film sklízí ze všech stran nadšení a chválu. Mort však jeho režijní počin považuje za naprosto banální. Skuteční mistři jsou pro něj Bergman, Fellini, Godard, Truffaut či Buñuel. Jeho nemilosrdné názory na Philippa rozhodně pošramocenému manželství neprospívají. Mortovu náladu však projasní setkání s doktorkou Jo Ronasovou, jejíž manželství s bouřlivákem Pacem je plné bolesti. A tak zatímco Sue tráví dny s Philippem, Mortův vztah s Jo se prohlubuje. Když se Mort zamýšlí nad svým životem prostřednictvím milovaných filmů, nachází novou naději pro budoucnost. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (68)
Po všetkých tých popkultúrnych, komerčných, sci-fi / fantasy blockbusteroch s generickými príbehmi a postavami, často recyklujúcich samé seba, ktorých pomaly ale isto začínam byť presýtený, som si chcel pozrieť niečo civilnejšie a komornejšie, niečo čo sa drží pri zemi. Pán Rifkin v podaní pána Allena tento účel splnil, no na druhej strane musím skonštatovať, že sa pri tej zemi drží až príliš a na tvorbu Woodyho ide o pomerne mdlý a nevýrazný počin, ktorý akoby postráda ono špecifické Woodyovsko Allenovské čaro. ()
Pouze jen další klasický Woody Allen. Myslím si, že Woody by už měl přemšlet o důchodu, přeci jen natáčet každoročně skoro tentýž film je již nuda a už nemůže vycházet ze svých hipsterských 70. let na Manhattonu. Postavy jsou sice někdy vtipně napsané, ale jejich rozhodnutí až moc předvídatelné. 2 a půl hvězdičky + půl hvězdičky za transtextuální scény, i když se jedná zrovna o nejkanoničtější díla. ()
Tell us what we should run to watch up here. / "Chūshingura" by Inagaki. / Who is in it? / Uh, Yūzō Kayama and Tatsuya Mihashi. Yasumi wrote the script. Toshio Yasumi. There's also "Kagemusha". And music by Shinichirô Ikebe. Je smutné, když zasloužilý filmař, tolik pyšný na nedotknutelnou tvůrčí svobodu, točí cosi velmi podobného promovideu turistické destinace a filmového festivalu (které vlastně nesnáší): But... film festivals are no longer what they were. Allenův hrdinný pokus vytlouct z toho [možná posledního] pokusu vlastní film vyšel tak napůl. Reklamní dojem záběrů San Sebastianu nevyznívá zdaleka tak upřímně, jako dávné pocty Manhattanu. Nelze se zbavit dojmu, že Wallace Shawn dostal hlavní roli ve filmu jako projev vděčnosti - Allen ve své autobiografii Mimochodem herce výslovně jmenuje jako jednoho z nemnohých, kdo se ho veřejně zastal v kauze údajného zneužití dcery Dylan Farrow. Kdyby ale nebylo jemnější rtuťovistosti oproti originálu a tlumené melancholie, která fyzicky výrazného herce obestírá, snad byste si ani nevšimli, že to není Woody. Roli při obsazení hrál nejspíš i příznivý věk představitele - svůdci Shawnovi je 'pouze' sedmdesát šest a jeho balení iberských MILFs je mnohem věrohodnější, než kdyby se ho dopouštěl čtyřiaosmdesátiletý Woody. I přiznivec současného filmu a který respektuje roli toho, čemu se v angličtině říká souhrnně politics, asi uzná, že na stesku po starých dobrých časech něco je. Hlavní hrdina Mort, který si pomalu uvědomuje, že ho víc než vlastní průměrné literární pokusy bavilo učit o filmu, umísťuje své úvahy do kulis klasik svých oblíbenců: Truffaut, Lelouch, Buñuel, Goddard, Fellini, Bergman (možná i že i jistý Allen). Černobílé citace interpretované v duchu allenovsky absurdních scének jsou originalitou záměru v ostrém kontrastu s šablonou zbytku filmu. Škoda, že nebylo Allenovi umožněno natočit celý film výhradně touto metodou - to by byl skutečný nářez. Mort's only sin is - that he likes movies with subtitles. ()
Zrovna Allen rozhodně nemusí nikomu nic dokazovat, ale závěr jeho kariéry je ve znamení značného ústupu ze slávy. Strašně se opakuje a recyklace některých témat je přímo otravná. Obsazení Wallace je pak střelou úplně mimo a jeho spárování se stále žhavou Gershon je komedie i sci-fi zároveň. V závěru se dostaví klasická otázka. To je jako všechno? ()
Wallace Shawn nemá ani kúsok charizmy, pardón pane. Čož devastuje akékoľvek kúzlo sansebastiánskeho Woodyho dostaveníčka. Jeho hypochondria, uekacanosť a otravnosť sú nekonečné ako španielske móla. Naopak, Gina, Elena a Louis sú skvelí, ale ani ich trojnásobná charizma a sex appeal nevytiahli Woodyho posledný príspevok zo dna jeho filmografie. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (1)
- Natáčení filmu probíhalo od července do srpna 2019 v San Sebastiánu ve Španělsku. (SONY_)
Reklama