Tvůrci:
Aaron GuzikowskiHrají:
Amanda Collin, Abubakar Salim, Travis Fimmel, Niamh Algar, Jordan Loughran, Ethan Hazzard, Winta McGrath, Aasiya Shah, Ivy Wong, Loulou Taylor (více)Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Sci-fi seriál Vychováni vlky od mistrného vypravěče a filmového tvůrce Ridleyho Scotta pojednává o dvou androidech – Otci a Matce – pověřených výchovou lidských dětí na tajemné panenské planetě. Když začnou náboženské rozdíly ohrožovat soudržnost rozrůstající se kolonie lidí, androidi zjistí, že ovládat lidskou víru je zrádný a obtížný úkol. (HBO Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (169)
Ridley Scott je jeden z těch režisérů, který přinesl spoustu klasik, vynikajících velkolepých filmů i vyložených průšvihů. Tentokrát se po vzoru některých kolegů vrhnul na seriálovou tvorbu a přinesl "inteligentní" sci-fi o androidech, kteří vychovávají novou generaci lidstva. Vychováni vlky nejvíce připomínají Scottova Promethea a už zde je jasné, že se nebude jednat o nějak závratné dílo. Ve výsledku to však je ještě horší a postupem času se z celého seriálu stává jakýsi křesťanská agitka a nejen, že začne příšerně nudit, ale stane se i neuvěřitelně hloupým seriálem, který jsem v půlce vzdal. ()
Má to dost scénáristických problémů a občas syndrom Promethea, kdy jsou jednotlivý scény docela podivně sestřihaný... ale! Nemůžu říct, že bych byť jen pocítil nudu, že bych nebyl pohlcenej tou skvělou atmosférou a hudbou a že bych si neliboval v tom (až na výjimky) skvělým vizuálu. Navrch to má fakt dobrý herecký výkony (hlavně dětský herci se vyfikli dost svěže a Winta McGrath, jestli se chytne správnejch lidí, má v mých očích obrovskej hereckej potenciál - naopak Fimmel trochu zklamal... všichni víme proč) a jednu z nejlepších intro pasáží co se letošních seriálů týče. Navíc člověka (meaning mě) fakt zajímá, jak/jestli to je propojený s další tvorbou Ridleyho Scotta nebo si z nás tvůrci tak trochu rádi svýma nejastnostma utahujou. Uvidíme, kam to povede druhá řada, ale zatím vesměs spoko. První série: 80% ()
1.seria Slaby priemer, ktory, az na sceny ked sa "matka" premeni na nekromancera, posobi dost lacno. Cas medzi tymito scenami sa vyplna len socialnymi rozhovormi medzi detmi a androidmi a obcasnym jednotlivym specifikom planety. Ano, obcas su zaujimave, vacsinou vsak dost nudia. Ocakavania som mal znacne, z dovodu, ze mnoho ludi tvrdilo, ze ma tento film nieco spolocne z Prometheom....NEMA. Rozhodne ziadnu z epizod, ktore som videl by som sa neodvazil k nemu prirovnat. Okrem piatej, nadpriemernej epizody, som ako divak pri kazdej dalsej ocakaval nieco...chytlave a nedockal som sa. Ako celok slaby priemer s mizernym zaverecnymi dielom. Samozrejme z mojho pohladu. Neodporucam. Ak pride druha seria, uvidim, ci zmenia sceneriu a nebude to vyzerat ako nudna TV inscenacia s biednymi kulisami. ()
Ridley Scott kdysy dávno natočil povedeného Vetřelce a od té doby má každý pocit, že “praotec vetřelec” je nějaký machr přes sci-fi. Není. Covenant... Prometheus... vše stejná slátanina (a idiocie) jako celé Raised by wolves. 10 episod čumíte na něco, co se rozvíjí tak nějak náhodně a skládá zcela bez logiky. Pokud by alespoň děj “jel” jako první a poslední epizoda, ještě možná by to fungovalo. Bohužel celý prostředek série je plácání o ničem a vata. Nakonec se stejně nedozvíte o co jde. Dál potom výběr herců. Stručně: tragedie. Travis Fimmel má všude stejný styl projevu jako nasadil ve Vikingách. Prostě to není herec ani omylem. Tupě se tvářící robomatka. Vrcholně protivný “Kampion”. Tlupa multi-kulti harantů působí až groteskním dojmem (jak zoufale je osažena každá rasa, aby si někdo asi nestěžoval). Atd. Dále, retardované kostýmy... já nevím jestli se tomuhle smát nebo brečet. Podrobněji u jednotlivých epizod. ()
Již v počátku ve mně seriál vyvolával podobné pocity, jako Scottův Prométheus. Podobnost je ale v té horší stránce. V Raised by Wolves je ještě více rozvíjeno téma překombinovaného fenoménu náboženství, androidů, biblického symbolismu a počátků lidské rasy. Prostor zdánlivě nezasažené planety biologickými organismy, ve kterém se jako rytíři křížových výprav motají lacině působící přeživší věřící ze Země, měl jistou atmosféru a nemohu říct, že by z toho nebylo místy cítit napětí. To, že bylo vždy jen naznačeno a k nějakému celkovému osvětlení skutečnosti nedošlo, fungovalo celkem dobře. V průběhu záhadného děje jsem ale stále čekal na nějaké vyvrcholení, ve kterém vše zapadne dohromady, nebo které odhalí nečekanou pointu. K jakémusi vyvrcholení sice došlo, ale k velkému zklamání působilo spíš nelogicky a absurdně. Opravdu doufám, že další série přinese něco trošku méně zmateného. ()
Galerie (305)
Photo © HBO Max
Zajímavosti (6)
- Karimatky, ktoré používajú vo filme, sa nápadne podobajú na populárne Ridgerest karimatky od firmy Thermarest. (Jumar)
- Zvláštny útvar nájdený v púšti má tvar dodekaédru. Jedná sa o dvanásten, ktorý je jedným z Platónskych telies. (Jumar)
- Náboženský řád Mithraismus, použitý v seriálu, byl stejně jako křesťanství původně malým pohanským kultem, v jehož centru stálo uctívání původem perského slunečního boha zvaného Mithras za dob starého Říma. Křesťanství, jak víme, přerostlo ostatní malé kulty a mnohé jejich tradice a zvyky si pohodlně připisuje a vydává za svá. V době zákazu pohanských krvavých obětí v Římské říši zastiňuje i tzv. Mithrovo mystérium, které bylo závislé na obětech býka, jehož maso zasvěcenci jedli na sakrálních hostinách a během kultovních slavností ve svatyních. Děj seriálu se tak odehrává v alternativním vesmíru, velmi podobnému tomu ve Vetřelci (1979) a Prometheovi (2012), kdy Mithraismus zůstal zachován a dál se rozpínal podobně jako křesťanství. (Bertramm)
Reklama