Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

nash. 

všechny recenze uživatele

Vydařená konverzační detektivka se spoustou podezřelých, oblíbenou "mordpartou" v akci (dojde dokonce i na monokl) a situací, která se s každým odhalením komplikuje. Napětí přitom šponuje také neskutečně vlezlá písnička, takže když se naposledy ozvalo "Zavři očka zavří" měl jsem už taky chuť vzít někoho po hlavě lahví od koňaku. Sequens vytvořil příjemně dobovou náladu, scénárista vybudoval napětí aniž by se potřeboval uchylovat k velkým akcím, a herecká elita vytvořila "pánům ze čtyřky" parádní partičku oplývající snad všemi myslitelnými nectnostmi a to nejen těmi charakterovými. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Tyhle filmy jsou tak krásný a profesionálně udělaný, že by člověk až brečel, protože se to už nikdy nebude opakovat. Nemá cenu opěvovat Marvanovo a Kopeckého herecké umění, jen bych chtěl upozornit na Lohninského roli kokainisty a nerváka, ta se mu tuze podařila. Liška byl špičkovým skladatelem ale zde vás už ze Zavři očka zavři bude bolet hlava asi jak toho vožralýho Somra po vraždě své ženy... ()

Reklama

sulek 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka, jejíž obrovskou předností oproti jiným "Hříšným lidem" je, že nevyužívá ani jednoho Frantíka nebo Pepíka z galerky /Je tady jen Pepi, v podání Otta Lackoviče úplně jiná sorta/. Hotel má krásně dekadentní atmosféru, je cítít, že žije především v noci. Právě to "mrtvo" za bílého dne mě na filmu možná přitahuje nejvíc. To všechno /jak jinak než dokonale/ podkresluje hudba geniálního Lišky, který doprovod celého filmu vystavěl na variacích úvodní barovky. ()

swinevenca 

všechny recenze uživatele

Tady není mordpartě co závidět, milostný čtyřúhelník a banda podvodníků, kterou maskuje excelentní ředitel, kdo se v tom má vyznat. Na druhou stranu to jen vypadá komplikovaně, řešení je docela prosté a od začátku to nejlogičtější. Vacátko je na mordy a spolek podvodných karbaníků je tady rozvedený vlastně navíc, protože nikdo z něj nemohl mít motiv k vraždě. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Přišel jste mě pozvat na recepci, nebo vám tam někdo něco ukrad ? Baví mě následná odpověď ředitele Excelsioru a následná reakce Vacátka, kterej u slova vražda pookřeje, usměje se a je rázem jako beránek. Cagnacova detektivní šaráda je poslední celovečerní film o mordpartě ze čtyřky a je po všech směrech brilantní. Pánům z Bartolomějské skvěle sekunduje Miloš Kopecký jako ředitel hotelu, který by za pověst svého podniku klidně položil život. Poprvé ze všech celovečeráků se setkáme i s Mrázkem, který na penzi dělá hotelovýho detektíva. Hit "zavři očka zavři" koresponduje s celkovou atmosférou, kdy je 80% hostů Excelsioru pod parou. "A co to je pane rado to flambování ? To se většinou dělá v přítmí, při svíčkách. To bude určitě nějáká prasárnička:-)" ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)

Reklama

Reklama