Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Bowie, Deneuve a Sarandon v jednom filmu, tak to je magická kombinace, ne-li přímo vražedná. Bez nich by tenhle umělecký a extravagantní kousek byl jen nic neříkajícím výstřelem do tmy. David Bowie se ve filmu skoro ani neohřál. Předčasně zestárnul a vypadl ze hry. Nadpozemsky krásná Deneuve nutně potřebovala společnost a někoho s kým by mohla sdílet svou prastarou kletbu. Do oka jí padla Sarandon, která jednoho dne zazvonila u jejích dvěří a sháněla se po manželovi. Samozřejmě jí svede a tak se i ze Susan Sarandon stane upírka lačnící po lidské krvi, kterou ale začne trápit svědomí, ne jen věčný hlad. Teď bez legrace Catherine Deneuve byla opravdu nadpozemsky krásná upírka, ale já jsem sledovala film hlavně kvůli Bowiemu. ()
Tahle červená chutná trochu jinak...Upíři, to není jenom Twilight sága, Blade či Underworld. A Tony Scott, to nejsou jen nezastavitelné dopravní prostředky a vizuálně orgastické adrenalinové jízdy (i když, co si budeme povídat, nikdo je neumí tak jako on). Hunger je na pana režiséra neobvykle komorní snímek s až éterickým nádechem a enigmatickou atmosférou. Zvláštní a těžko zařaditelný film, který se netrefí do vkusu každému. Mně tenhle jiný pohled ale vcelku zaujal a přišel mi originální. Ovšem když už nic, tak kvůli “oné“ scéně mezi Catherine a Susan ho stojí za to vidět. Navíc zaručuju, že v takovém podání jste tato (ve filmovém průmyslu dnes tak populární) krvežíznivá stvoření ještě neviděli. ()
Tak já si z tohoto filmu odnáším hodně rozporuplné pocity. Nevím jestli je to tím, že na mě momentálně leze nějaká nemoc, ale několikrát jsem u něj málem usnul. Film má místy hodně vlažné tempo, jednotlivé dialogy a přemíra „sladkých keců-potažmo scén“ na mě moc velký dojem neudělalo. Za největší zpestření považuji těch několik „ehm drastických scén s opicemi“. Herecké výkony trojice Bowie, Deneuve, Sarandon jsou vzhledem k průměrnému scénáři na slušné úrovni. ()
Tento film má hviezdne obsadenie, ale je natočený ako reklama na seba, alebo nonstop hudobný klip. Skrátka ponúka sled veľmi štylizovaných a symbolických obrazov, ktorých význam je zahmlený - obsahujú oveľa viac romanitiky a poézie ako hororových momentov. Hladu zmysluplný príbeh evidentne chýba. Miesto neho divákovi predvádzajú zmyselné upírky svoju lesbickú sexualitu. Najmä Miriam, napriek tomu, že má už asi tisíc rokov, vyzerá na svoj vek veľmi zachovale. Hrôzu z upírov nečakajte, skupina Bauhaus neklamala v piesni, ktorá otvára tento film. Názov piesne vystihol jeho podstatu: Bela Lugosi je mŕtvy. ()
Jeden dlouhý vydařený klip s efektně nasnímanými hvězdami. C.Deneuve, Francouzka s nejdelší šíjí, je uhrančivá a tajuplná sama o sobě. Což teprve, je-li upírkou! Žádné na první pohled krvelačné bestie, avšak ani žádné rozpolcené postavy dnešních Svítání. Za slupkou krásných bytostí se ukrývá prvotní touha po přežití, krvi a věčném životě. Žena, nositelka rodu, je i zde nad mužem. Bowie má své dny sečtené...bestie jedna ( tedy bestií je zde Deneuveová). Vždy se těším na klubovou scénu s uhrančivými gothicky ze skupiny Bauhaus. Velký příběh nečekejte, spíše obrazy, symboly, metafory, trochu filozofie, hudbu - zkrátka dlouhý gothický klip. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (15)
- Film je natočen podle stejnojmenného románu Whitleyho Streibera. (Pavlínka9)
- Poslední film ve kterém si zahrála Bessie Love. (Pumiiix)
- Tony Scott se pro tento film inspiroval snímkem Performance (1970). (Pavlínka9)
Reklama