Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři nejlepší kamarádky jsou sebevědomé, chytré, užívají si, probírají spolu chlapy, vztahy a sex. K tomu se ale taky starají o děti, nebo je právě porodily, případně jsou těhotné. Sára (Hana Vagnerová) má hezký zadek, a tak ho začala fotit a žít ve světě sociálních sítí. Hedvika (Petra Hřebíčková) žije tak trochu ve zlaté kleci, její manžel workoholik (Jiří Langmajer) moc doma není, a tak není divu, že ji okouzlí mladý zpěvák David (Vladimír Polívka). Zuzana (Sandra Nováková) je po rozchodu s Kamilem (Václav Neužil) bez peněz, prostě upracovaná a uhoněná matka dvou dětí. Zato Eliška (Gabriela Marcinková) má skvělého kluka (Štěpán Benoni), nesnesitelné rodiče, je těhotná a je jí špatně úplně ze všeho. Ale hlavně mají jedna druhou… (Bontonfilm)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (227)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Až překvapivě snesitelný kousek made in ČR. Bál jsem se a očekával standardní české utrpení, ale naštěstí dostal snímek, který nijak nezmírní mou nechuť k většině české produkce, ale při jehož sledování jsem se nechtěl zabít a docela svižně mi utekl. Nechci ho vidět znovu, ale ani nelituji. Hodně slabé 3* a to jen proto, že z české kinodistribuce docela výrazně vyčnívá. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Po vyloženě odpudivém traileru se z Matek vyklubal až nečekaně snesitelný film, který dovede být v některých chvílích regulérně dobrý. Jenomže snaha vyprávět čtyři příběhy na přeskáčku s tím, že se krom hrdinek dost neobratně střídají i žánry, vede k tomu, že to celé nepůsobí úplně sevřeně, ale spíš jako hromada epizodek ze životů čtyř žen. Nesourodé střídání komedie, dramatu a romantiky má tak za následek, že Matky nedrží úplně pohromadě a je to docela škoda. V mezích současné domácí komerční kinematografie ale i tak patří k tomu lepšímu a cílovku potěší. ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Co mi vadilo fakt hodně, to byl zvuk. V průběhu promítání jsem s ním musel hýbat snad desetkrát. Chvíli jsem to měl potichu, chvíli to burácelo a takhle pořád dokola. Co se týče obsahu, na poměry českých romantických komedií je to celkem intelektuálština- to je kompliment. Řeší se tu relativně závažný problémy (workoholismus, vzájemná partnerská neúcta, finanční těžkosti…), určitá mentální výbava je potřeba i k pochopení některých vtipů. To propojení Sexu ve městě s Kenem Loachem není úplně nejšťastnější, nesmlsnou si na tom příznivci ani jednoho z těch dvou nesmiřitelných táborů. Mně osobně ale vadila jiná věc, a sice obsazení. Ne že by to nebyla prakticky bezvýhradně současná 1. herecká liga, ale měli to být rodiče novorozenců a batolat. V době natáčení jim přitom bylo 54 a 40, 37 a 38, 40 a 37 a 36 a 32. Z extrémů tak tenhle film dělá běžnou normu. Tenhle trend je zrádnej, výchova dětí by se musela obejít bez prarodičů. Přimlouvám se za filmy, kde se lidem připomene, že děti zvládnou i dvacátníci. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mohou se příznaky poporodní psychózy (ztráta kontaktu s realitou, bludy) objevit před porodem nebo několik let po něm? Matky už rozebírají maminky na webu eMimino.. Jen při hádce mezi Langmajerem a Hřebíčkovou jsem na chvíli uvěřil, že je to ze života a ne jen aranžmá rádoby vtipných či dramatických scén, které je v rámci požadavků trhu zakončené okamžiky štěstí pro všechny (svalnatí venkovští traktoristé pokukující po Sandře Novákové byli bomba). Soundtrack mimořádně odpudivý. Té snaze tlačit do podobných tuzemských filmů anglicky nazpívaný popík vůbec nerozumím.. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Možná by stačilo prostě zmínit, že Matky jsou film nevkusný, nevtipný, afektovaný a celkově hloupý. Nicméně možná bych uvedl ještě pár konkrétnějších důvodů, proč tak nízké hodnocení z mé strany. Za prvé - ačkoliv se film někdy tváří, že chce řešit vážná témata, ve skutečnosti se tomu vyhýbá, dělá to hodně povrchním způsobem a míchá do toho "humor", který spíš než smích vyvolává pocit trapnosti. Celá tato tendence tvůrců řešit něco jiného než banality a jít trochu pod povrch je  nakonec navíc shozena sadou nedůvěryhodných happyendů. Za druhé, ačkoliv je film vyplněný banálnostmi a spoustykrát člověka nudí, máte pocit, že jeho ukončení je až příliš brzké, říkáte si "zrovna, když se začíná něco dít, je konec?" Autoři zde rozehrají v podstatě čtyři samostatné linky z života čtyř hlavních hrdinek (velmi ambiciózní narativní plán), ale ani jedna z linek není pořádně vystavěná, rozvinutá nebo završená - což je docela paradox, že divák se u filmu nudí a zároveň má pocit, že jeho konec přišel moc brzy a uspěchaně. Za třetí - miluji hudbu, filmovou nevyjímaje - ale když hraje ve filmu jedna písnička za druhou, bez ladu a skladu, smyslu pro kompozici, tematickou provázanost a ještě navíc technicky nepříliš zvládnutě (neustále jsem musel korigovat hlasitost, kdy dialogy nejsou slyšet, zato hudba naopak řve), máte pocit, že po třicáté nemastné-neslané písničce budete raději sledovat Matky bez zvuku a nakonec i bez obrazu. Protože ničemu nepomáhají ani nevýrazné herečky v hlavních rolích, ani nevýrazný režisérský rukopis. Jediný kdo má z hlavních přinejmenším nějaké charisma je Sandra Nováková a sem tam herci/herečky ve vedlejších rolích, ale nikdo z nich tento myšmaš stejně nemá šanci zachránit. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (9)

  • „Myslím, že se tady povedlo dát dohromady fantastické obsazení. Mám strašnou radost, že jsem měla možnost se na place potkat se všema holkama. Moc si jich totiž vážím jako hereček a mám je ráda i lidsky,“ uvedla Hana Vagnerová, která hraje roli Sáry. (SONY_)
  • „Už na první čtené zkoušce, kdy jsem se seznámila se všemi kolegy, jsem měla pocit, že to bude fajn. A byla to velká radost. Bavilo nás to spolu, smáli jsme se vždycky celý den, i když jsme zrovna netočili. Zároveň si ale myslím, že to je dobrý film,“ řekla Gabriela Marcinková. (SONY_)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno