Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (303)
║Rozpočet$55milionov║Tržby USA $16,797,191║Tržby Celosvetovo $19,100,000║ Martin Scorsese a jeho pohľad do zbesilého života šoféra ambulancie, je bez škropulí podaní výborným Nicolasom Cage v jeho jednej z najlepších úloh ako záchranára zunovaného životom s unavením výzorom na pokraji zrútenia, výborne ho dopĺňajú smútiaca Patricia Arquette a v neposlednom rade jeho kolegovia na trasách smrti stále hladný John Goodman, frajírek za vysielačkou Ving Rhames a ničiteľ Tom Sizemore. Mierne experimentovanie sa u Scorseseho vyplatilo a stvoril u ňho dosť neobvyklú až miestamy dosť halucinogénnu snímku. /75%/ ()
Škoda, že tento Scorseseho veľký prepadák dávajú iba neskoro v noci, pretože sa naňho nikdy nedokážem poriadne sústrediť a na prvýkrát som dokonca asi o jednej v noci v polovici zaspal. Pritom sa na tento film treba pekelne sústrediť, aby sa človek dokázal vcítiť do Cageovej postavy a jej démonov. Scorsese natočil film, ktorý najviac vybočuje z jeho klasickej filmografie. Uvidíme, ako ho posúdim, ak ho uvidím znova v normálnom sledovacom čase. VIDENÉ ZNOVA 7/20: Budem musieť nechať pôvodné hodnotenie, Počítanie mŕtvych predsa len nepatrí medzi najlepšie kúsky Scorseseho filmografie a film pôsobí dojmom, že sa až príliš snaží byť umeleckým dielom, namiesto toho, aby len tak prirodzene plynul a stal by sa tak ním aj reálne. ()
Když jsem viděl film poprvé tak se mě vůbec nelíbil a nechápal jsem proč něco podobného Martin vůbec natočil. Přecejen tou dobou jsem ujížděl na všech jeho gangsterkách a téměř jsem netušil, že jeho filmografie obsahuje i něco jiného než "What the fucking matter with you". Takže napodruhé jsem mnohem spokojenější a vím určitě, že až film po dalších 5 letech uvidím znovu, určitě přibude další hvězda. 70% ()
Ho hó, skoro jediný zdejší Scorsese v modrých číslech, tož jsem si řekl, že je to možná pro film dobré doporučení. A měl jsem recht, něco tak krásně vyšinutého jsem už dlouho neviděl. Znáte lyricko-akční seriál Emergency? Tak tady ho máte v celovečeráku, ovšem v řízné punkové úpravě a okořeněný nějakými těmi barbituráty a opiáty a chlastem a existenciální depkou a psychedelickým humorem a všeobecným šílenstvím v ulicích i domech šíleného New Yorku. V hlavní roli jeden hodně přepracovaný zdravotník-saniťák, pár jeho praštěných kolegů, pár praštěných pacientů, jedna zjevující se mrtvá dívka a jedna živá dívka na půl cesty mezi jeptiškou a smažkou. Se slzou v oku vzpomínám na časy, kdy mladý Coppola (i jeho žena) ještě dostávali skvělé role, řvu smíchy při "záchranářských" scénách s kazatelem Rhamesem nebo mlátičkou Sizemorem, hážu bez rozmýšlení pětku a říkám si, že jedna projekce je na vstřebání tohohle klenotu málo. ()
|| Scenár: Paul Schrader / Predloha: Joe Connelly - Bringing out the dead (kniha) | Hudba: Elmer Bernstein | Distribúcia: Paramount Pictures (US, CA), Buena Vista International | Štúdio: Paramount Pictures, Touchstone Pictures | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 16,797,191 $ || Divný materiál, ktorý neni pre každého. Halucinačné pasáže sú na hranici žánrového prahu mysteriózna. Nahliadnutie do ťažkej situácie záchranárov, ktorí majú na starosti najproblematickejšiu vrstvu ľudí je ztvárnená bravúrne, každopádne sa na to nedobre pozerá. A to, že je to dobre natočené, ešte neznamená, že to funguje, ako dobrý film. Každopádne, Bringing out the dead je dôkazovým filmom o tom, že keď je Cage pod dobrou režisérskou rukou, dokáže zo seba vyžmýkať omnoho viac, než v jeho mainstreemových kusoch. 35% | Blu-Ray, THX, HU DTS | ()
Galerie (96)
Zajímavosti (16)
- Jméno postavy Frank Pierce (Nicolas Cage) je odkazem na hlavního hrdinu seriálu M*A*S*H (od r. 1972). (Fenk)
- Tento film je posledný, ktorý bol v USA vydaný na LaserDisku. (Flipper)
- Defibrilátor sa nepoužíva k oživovaniu pacienta bez pulzu, ale naopak na vyrovnanie chaotického, nepravidelného alebo príliš rýchleho srdcového rytmu. Je to tiež jeden z najčastejších filmových omylov. (BlackTom)
Reklama