Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
Suburra se snaží být komplexním kriminálním filmem, který zachytí drsné počínání gangsterů, neochvějné zásady mafie, zkorumpovanost politiků, stejně jako střípky lákavé atmosféry rádoby bezstarostného života za hranicí zákona. Bohužel do všeho jsme hozeni jako do rozjetého vlaku, v úvodu je těžké pochopit, jak kdo přišel ke své roli a oč mu vlastně jde. Ve stopáži jednoho celovečerního filmu se nestihneme plně sžít s postavami a plně pochopit jejich cestu, v tomto si Suburra ukousla velké sousto. Stále se však jedná o chytlavou a více zážitkovou než precizní kriminálku (např. ve smyslu filmů Scorseseho). 7/10 ()
„Tohle je Řím. Tady je nebezpečné i přecházení přes ulici.“ Vzhledem ke zdejšímu vysokému hodnocení a kladným ohlasům jsem čekal žánrovou pecku. A nutno konstatovat, že jsem se jí také opravdu dočkal. Promakaný vizuál spolu s na první poslech ne úplně hodící se hudbou (brzy však divák přijde na to, že sem naopak sedne moc dobře) vytváří místy až hypnotickou atmosféru. Ta nádherně dokresluje všechno to falešné pozlátko na povrchu a skutečnou prohnilost uvnitř. Reálie hlavního italského města to jen podporují, a ač se zdá Řím velký, všudypřítomné špíně je vlastně moc malý a těsný. Příjemných chvilek si tu divák moc neužije, to spíše mrtvol, intrik a demonstrace moci (ať už domnělé nebo skutečné). A nejhorší (ve smyslu nejlepší) na tom všem je, že to vůbec nepůsobí jako z jiného světa, spíš naopak velmi reálně. Menší problém jsem měl jen s nedořešením některých dějových linek, resp. osudů postav v čele s tou (docela nevyužitou) církevní. Příbuzný seriál Gomora jsem zatím neviděl, ale Suburra mě na ni rozhodně nalákala. ()
Obrovské prekvapenie, a to i napriek tomu, že filmy kde vykukuje z každého kúta politika moc nemusím. Ide o čistokrvný mafiózo film s inteligentným krimi príbehom, ktorý je plný intríg, súperenia mafiánskych rodín, sexu, drog, usadených kočovníkov, korupcie, špinavej politiky, mafiánskych praktík, bezcharakternosti, bezcitnosti, pomsty... Film o tom ako to vo vysokej politike chodí a tiež o tom, čo sa stane, keď sa odpratanie mŕtvej prostitútky zverí do rúk prospechárskemu grázlikovi. Pritom všetko je tak civilné, tak naturálne a výborne zahrané. Len škoda tej muziky, ku snímku mi moc nepasovala, našťastie niektoré hudobné pasáže som si aj napriek tomu dokázal vychutnať. Celkovo na mňa film zapôsobil veľmi pozitívne, odporúčam. 85/100 ()
Kdyby byly všechny penězovody průhledné, tak by byla politika křišťálově průzračnou oblastí. Jeden z vydařenějších thrillerů poslední doby. Děj je velmi propracovaný, tudíž trvá geniálnímu člověku se zorientovat ve všech postavách a jejich motivacích přibližně hodinu. Nechtěl bych být v kůži těch méně šťastných lidí, kteří tápali snad až do konce. Velice se mi líbila syrovost snímku. Během 20 minut člověk uvidí hned 3 ciciny, z nichž jednu vlastnila dokonce nezletilá slečna. Tedy herečka nezletilá pravděpodobně nebyla, jinak by podobnou scénu mohla absolvovat jen s falešnými doklady. Pokud někdo čeká nějaké obrovské a brutální války gangů, jak slibuje obsah, tak bude pravděpodobně zarmoucen. Akce je ve filmu velice po skromnu. Více se snímek soustředí na budování hutné atmosféry a několik nečekaných zvratů, které se vynoří odnikud a stejně rychle zase zmizí. Snímek není v žádném ohledu přestřelený a působí opravdu velice realistickým dojmem, což je snad jeho vůbec nejsvětlejší stránkou, ze které je většina diváku nefalšovaně a právem unešena. Postavy jsou velmi dobře povybírané a kvalitně zahrané. Dialogy jsou vybroušené. K dokonalosti mi tam však přeci jenom něco scházelo. Nebo byla moje očekávání ze zdejších chvalozpěvů nastavena jenom příliš vysoko. O maximálním hodnocení jsem prostě ani nezauvažoval. ()
…a sedmý den stvořil Bůh předčasné volby... Provázanost organizovaného zločinu a politických špiček překvapí rozhodně méně než angažovanost vatikánského mobu a to ještě na policii, soudce a státní zástupce protentokrát nezbyl časový prostor.. Hutný týden řetězových reakcí v prohnilém univerzu chatrné morálky a opojné moci. Škoda teatrálního konce politické linie i krajně nepravděpodobných úspěchů nejslabších ryb v římském rybníku hříchu, ale zase na druhou stranu, znáte to o té myši zahnané do kouta.. Soundtrack, ač svým Heat/Drive stylem hodně nepůvodní, vtiskl filmu specifickou tvář a potvrdil kouzelnou moc vhodně zvoleného hudebního doprovodu. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (8)
- Režisér Stefano Sollima sa vyjadril, že pokiaľ by si mal vybrať, jeho obľúbenou spomedzi postáv by bol "Osmička" (Alessandro Borghi), pretože ako jediný sa riadi svojimi hlbokými citmi - snom zmeniť svoje mesto a láskou ku svojej snúbenici. (Sufferer)
- Starověká Suburra byla čtvrť na úpatí Palatina, ghetto, kde byly nevěstince a taverny, místo, kde se setkávali vznešení senátoři a lidé se špatnou pověstí: tedy vzdálené a zdánlivě neslučitelné světy zde přicházely do úzkého kontaktu. (Zdroj: CinemArt)
- Režisér Stefano Sollima zfilmoval v minulosti již dva romány autorů knižní předlohy, seriál Romanzo criminale - La serie podle Giancarla De Catalda a film ACAB: Všichni policajti jsou parchanti podle Carla Boniniho. (Zdroj: CinemArt)
Reklama