Režie:
Peyton ReedScénář:
Jeff LovenessKamera:
Bill PopeHudba:
Christophe BeckHrají:
Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Jonathan Majors, Kathryn Newton, Corey Stoll, Bill Murray, Katy O'Brian (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Scott Lang (Paul Rudd) a Hope Van Dyne (Evangeline Lilly) spolu s Hankem Pymem (Michael Douglas) a Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer) prozkoumávají Quantum Realm, kde interagují s podivnými tvory a vydávají se na dobrodružství, které přesahuje hranice toho, co považovali za možné. (Falcon)
Videa (9)
Recenze (497)
„Nemyslím, že vedel, ako sa volám. Ale bol som šťastný, že poznám hovoriaceho mývala.“ Fúha, toto stálo 2OO miliónov? No pekne. Pravdupovediac, všetky marvelovky po Endgame (s výnimkou Spider-Manov Ďaleko od domova a Bez domova) ma natoľko sklamali, že mi takýto rutinne a neambiciózne spráskaný „filmík“ pripadal ako celkom príjemné a v rámci možností fajn odľahčenie, ktoré sa na nič nehralo a to paradoxne napriek tomu, že hoci nenápadne, ale azda o to zásadnejšie, sa svetu pokúsilo predstaviť „nového Thanosa“. A treba dodať, že vďaka presvedčivému výkonu Jonathana Majorsa (Lovecraft Country) nezostalo pri pokuse. Evageline Lilly bola prvý raz v rámci série sympatická, Kathryn Newton rozkošná a Paula Rudda trápne netlačili do nerealistických polôh, čo znamená, že bez kostýmu nikoho neprebije a keď vo finále vyzve na bitku hlavného záporáka, vyzerá to presne tak, ako si myslíte, že to bude vyzerať, keď ultra-namakaný boxer dáva na búdku starnúcemu nabíjačovu Phoebe. Vizuálna stránka pekná, Kvantová ríša má niečo do seba, do kolien som z nej nepadol, ale bola dostatočne pútavá na to, aby držala moju pozornosť. Ak to aj občas prestala zvládať, objavila sa scéna, ktorá ma vytrhla z letargie: či už kuriózna scéna s Billom Murrayom (netešte sa, má len cameo) alebo dvojníci. Čo ma mrzelo, bolo odstavenie Pfeiffer a Douglasa na vedľajšiu koľaj; ak by tu neboli, nič by sa nestalo. U Douglasa som sa navyše rád opýtal, či oscarový 78-ročný herec má za potrebné strkať ruky do želé a tváriť sa pri tom, že pilotuje vesmírnu loď. Mám rád WTF, ale toto nebolo WTF na spôsob skvelého tretieho Thora, ale skôr čudného štvrtého. Čiže WTF, pri ktorom som spýtavo nadvihol obočie a v duchu ľutoval, že to nepísal niekto talentovaný, ktorý by dokázal z WTF spraviť kvalitný humor (diery, M.O.D.O.K.). Celkovo ma na tejto nenápadnej sérii baví práca s mravčím motívom. „Hlavne nebuď hovado.“ ()
Tenhle film mě zlomil. Ztělesněná problematika současného Marvelu a nejzbytečnější film vůbec. Charisma Jonathana Majorse nezachrání bezduchou prázdnotu sázející na nekonečné recyklování toho, co před lety fungovalo. Dnes zbyl jen patos, debilní humor a fanservis. Film připomíná osmdesátkové fantasy typu Labyrint, ale tyhle filmy měli alespoň charisma a byli zábavné, tohle je sebeparodie a ještě nefungující. Jediné plus je za vfx artisty a za Majorse. Doufám, že DC s Gunnem v čele zničí tohle studio a fanoušci nebudou podporovat tuhle mašinérii. ()
Tak sa to predsa len podarilo! Paul Rudd konečne vyzerá staro. A znudene. Jakživ ste ho takého znudeného nevideli. Ale niet sa čo čudovať, celý čas sa musel spolu s ďalšími inak sympatickými (Michelle!) a snaživými hercami dívať na zelené plátno alebo ledkové steny a predstierať, že sa na nich niečo deje. Nedialo sa však ani hovno, a ani snaženie trikových tvorcov na tom nič nezmenilo. Dokonale prázdny, zbytočný film, v ktorom nie je NIČ zábavné alebo aspoň trochu zaujímavé. Len hromada bizarných digitálnych chujovín, nefungujúcich vtipov v kombinácii s nechcene smiešnymi absurditami (ultimátny zlý bojovník vyzerá ako Humpty Dumpty z prvého Kocúra v čižmách, renderovaný na SOS mobile vašej starej mamy) a k tomu je tam otravne afektovaný zloduch a Michael Douglas prirovná mravcov k socializmu. Asi preto, že majú hivemind, sú k sebe bezohľadní a často sa žerú navzájom. ()
Mravenčák tentokrát v mikrokosmu čistí Kropáčkovi mandle od škaredého negra a musím říct, že první polovina je docela milá, originální a neškodná zemanovsko - verneovská masturbační fantazie, plná rozličných grafických vyfikundací a pičičand. Pak ovšem, zhruba po hodině, opět hrkne v kukačkách a změní se to v obvykle nudný a tisíckrát omletý přitroublý mrvelácký digitální mrdník, připomínající sáhodlouhé až otravné hvězdné války s mikrobama. Nechybí samosebou ani standardní kosmická bubuhlava, ani příliš opálený Tetanus. Jsem docela zvědav, jak dlouho jim ještě ta dementizující repetice vydrží, než kompletně znudí i ty největší debily. Takže půl na půl, čili dva a půl, neboť tentokrát s podivem vynechali veškeré pohlavní deviace i kompulzivní feministky, a ten kvótový mouřenín je tam čiré a nijak relativizované zlo. Půlstrup navíc přihazuji kvůli Katce Alfě za to, že zase jednou pustila dědu Míšu na filmovou gerontovycházku, a za dokonale nabalzamovanou Fajfrku, které by jeden skoro skočil v jejich sto letech na lep, a v domnění, že jde o čtyřicetiletou MILFku, by jí formaldehydem ošálen málem zaútočil na prehistorickou makrelu. Každopádně tu vypadá mladší ženštější než její filmová dcera, dříve prudce jedlá, nyní však ve škaredého starého chlapa zpotvořená Evanželína. ()
To si takhle rozverná vnučka stluče na koleně komunikátor s mikrosvětem a je celá žhavá si s ním posílat esemesky, načež bábině málem slezou hrůzou vlasy. "Víte, rodinko, bylo jsem tam dole třicet let a nechala tam mikrokopii Thanose, ale nechtěla jsem vás tím v těchto těžkých časech zatěžovat, sorry, LOL!" Celá pětičlená famílie je následně za mikrothanosem vtažena a ocitá se v milionté marvelácké kopii přebarvičkovaného univerza s tlupami barevných kapucářů a debilních makeupů. Po haha humorech s dírami a nuda zvratech se starými známými následuje REVOLUCE! Hlavně proto, že je nám vnučka už v prvních minutách filmu představena jako zapálená aktivistka a má za kámošku nasranou maskulinní válečnici. Do toho divákovi neustále vrtá hlavou, proč dříve rajcovní Lilly někdo oštěchtal vlasy a stvořil z ní asexuální úřednici, která vypadá nejlíp, když má na hlavě masku. Paul Rudd rovněž dává definitivně zapomenout na memes, v nichž je prezentován jako nestárnoucí hot boy; většinu času vypadá a hraje jako instalatér, mající za sebou maratón přesčasů a chystající se na sepisování daní. Naštěstí je tu sympatická Kathryn Newton a gerontokombo Douglas + Pfeiffer, kteří film táhnou, přestože mají debilní role. Nakonec se všechno tradičně vymlátí v závěrečné řeži, Majorsův směšný padouch je ujebán CGI světly, o něco menší padouch v podobě obří kebule se obětuje po trapném "zpátky na správnou cestu, bo nejsem dick", barevní pišišvoři z mikrosvěta jsou osvobozeni socialistickými mravenci a divák žasne, že tuhle monstrózní sračku bez újmy přežil. Když tvůrcům odpustíme, že je celý film naprosto generický, od první minuty předvídatelný, hloupě vypadající a mizerně napsaný, haprují v něm i věci, u nichž by jeden čekal, že je pokryjí bezedné lidské a finanční Disney zdroje. Greenscreen místy tahá za oči. Kontinuita scéna je občas prazvláštní. Postavy pronáší nepopsatelně bizarní moudra. Design všeho je okatě bez nápadu a vypadá, jako by ho vyplivl druhořadý AI generátor. Suverénně nejhorší film dosavadního MCU. 1/10 ()
Galerie (57)
Zajímavosti (36)
- Toto je třetí komiksová role Billa Murrayho. Předtím namluvil Johnnyho Storma / The Human Torch v rozhlasové show z roku 1975 adaptující raná čísla „The Fantastic Four“ a později namluvil Garfielda ve filmech Garfield ve filmu (2004) a Garfield 2 (2006). (KGBelik)
- Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
- Majitele kavárny (Ruben Rabasa), který Scottovi (Paul Rudd) dává zprvu kávu zdarma, jsme již mohli vidět v seriálu Agenti S.H.I.E.L.D. (od r. 2013) v epizodě Co jsi vlastně zač (2015). (Kubaaa97)
Reklama