Režie:
Bradley CooperKamera:
Matthew LibatiqueHrají:
Bradley Cooper, Carey Mulligan, Matt Bomer, Maya Hawke, Sarah Silverman, Vincenzo Amato, Michael Urie, Sam Nivola, Brian Klugman, Miriam Shor, Alexa Swinton (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Strhující milostný příběh, který zachycuje celoživotní přátelství dirigenta a skladatele Leonarda Bernsteina s Felicií Montealegre Cohn Bernsteinovou. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (117)
Ten film jsem viděla dvakrát...s odstupem cca měsíce. Něco mi na něm určitým způsobem "vadí"....Nicméně - bude to asi jen moje vnitřní předsvědčení. Jinak je Cooper skvělý a znázornění takového workoholika a vnitřně nestabilního člověka zvládl skvěle. Hudba je vynikající, Mulligan úžasná a nedokážu si vůbec představit obsah života, který Bernstein zažil...Oscara tu vidím ;) ()
(10/2024) / Na začiatok, vôbec to nebolo také zlé, ako som podľa niektorých recenzií čakal. Áno, súhlasím, toto je film, ktorý by sa mal robiť, až keď má režisér niečo odtočené a nie ako druhý film. Je v tom cítiť to nadšenie, ale ako celok sa to Bradleymu podľa mňa trochu rozpadlo. Ten film je asi iný ako diváci čakali, o Bernsteinovi som sa dokopy nič nedozvedel, ale mám z toho proste príjemný pocit. Príjemný pocit, že som videl emočne a obrazovo zaujímavý film, s dobrými výkonmi a spracovaním. A to nie je teda málo. (7/10) ()
(6/10). Rozmohl se nám tady takový nešvar. Plno známých režisérů točí své vysněné projekty, do kterých vkládají kus sama sebe. Ovšem divákům jejich díla nic neříkají. Maestro je po vzoru mnoha dalších projektů, snovým dílem režiséra Bradleyho Coopera, který zároveň ztvárnil jednu z hlavních rolí. Nicméně výrazně doporučuju fanouškům jeho předchozího projektu Zrodila se hvězda, aby si tento snímek nepouštěli, protože tohle je něco úplně jiného, než jeho debutový snímek. Stačí se poohlédnout krapet do minulosti a objevíme plno sourozenců podobného ražení. Někteří z nich byli dokonce stejně jako Maestro nominováni na Oscara - zdravíme Manka. Ovšem v případě Manka to neskončilo až takovou nezáživnou katastrofou. Maestra bych zařadil někde na úroveň Belfastu od Kennetha Branagha. Stává se to už takovým nepsaným pravidlem, že v takovýchto případech zvítězí forma nad obsahem a u Maestra to platí dvojnásob. Máme tady opravdu překrásné záběry kamery, která poletuje okolo hlavních představitelů a dělá všemožné piruety, jako dirigentská taktovka. Je z toho doslova kamerová symfonie. Po stránce audiovizuální se snímku nedá moc co vytknout. Kde to ovšem patřičně skřípe je scénář. Osobně jsem velkým fanouškem filmové hudby a občas přičichnu i k té klasické, takže jsem se na snímek vlastně i těšil. Moje očekávaní směřovala především k hudebním vystoupením, které slibovaly heroický výkon Bradleyho Coopera. To jsme skutečně dostali, protože jde vidět, že tomu herec obětoval skutečně moře času. Ovšem těch hudebních čísel je zde trestuhodně málo a místo toho se utápíme v rodinném pletichaření. Ten film vlastně není tak úplně o Leonardu Bersteinovi, jako spíše o jeho manželce. Tu ztvárnila perfektní Carey Mulligan, která se stala hlavním středobodem celého snímku. Její herecký výkon místy dokonce zastínil i samotného Coopera, což je obdivuhodné. O to víc, když jsem zjistil, že byla během natáčení těhotná. Divák se tedy ve většině stopáže namáčen v depresi s ostatními postavami a ke kráse hudebního řemesla ani moc nepřičichne. V konečném důsledku je Maestro velice líbivých snímkem, do kterého režisér vložil kus sebe sama a na obrazovce to jde opravdu poznat. Snímek však vrcholí až ve svém třetím aktu, kde dostane utrápený divák konečně nějakou uspokojující náplast. Dostane opojné jedno záběrové dirigentské představení, které je nejen hereckým koncertem samotného herce, ale také všem zúčastněných. Respekt již několikrát zmiňovanému herci, že se vůbec do takového filmu pouštěl a NETFLIXU, že umožní tvůrcům dělat jejich vysněné projekty bez většího dozoru. "There's a saying in Chile about never standing under a bird that's full of shit. And I've just been living under that fucking bird for so long, it's actually become comedic." ()
Vykořeněná Oscarová fabulace. Tak zhruba nějak takto lze v jedné krátké větě popsat snímek Bradleyho Coopera jménem Maestro, v němž bohužel drtivě vítězí forma nad obsahem. Z každého filmového políčka je Vám jasné, že tohle je Cooperův vysněný projekt. Zkrátka musíte obdivovat jeho neuvěřitelný zápal jak před kamerou tak i za ní, jelikož to, s jakou vervou se pouští do všech myslitelných režijních i hereckých zákrut je jednoduše ohromující. Je tedy vážně velká škoda, že celý snímek žalostně selhává v oblasti scénáře. Jistě, máme zde sice poměrně propracované budování charakterů, nicméně jsem se nemohl zbavit pocitu, že v oblasti důležitých životních milníků slavného dirigenta tvůrci trestuhodně krouží po povrchu, nechávajíc pouze dráždivé náznaky a nepochopitelně chvátajíc k závěrečným titulkům. I když tedy nejsem velký fanoušek klasické hudby, potažmo i samotné postavy Leonarda Bernsteina, měl jsem neodbytné tušení, že v některých momentech by si snímek zasluhoval hlubší ponoření do tohoto bezesporu fascinujícího životního příběhu. Za samostatnou zmínku zde pak samozřejmě stojí i neskutečný herecký výkon Carey Mulligan, která působivě drží krok se samotným Cooperem, pročež ho i v některých momentech snadno přehrává. Co tedy dodat na závěr? Už od první chvíle na Vás Maestro "hrne" své Oscarové ambice, přičemž si myslím, že minimálně herecké nominace určitě posbírá. Je tedy vážně bolestivé říci, že právě tento fakt tvůrcům zřejmě zatemnil zrak a úsudek, takže jsme v této biografii bohužel zůstali tak nějak napůl cesty. Škoda. (Netflix) „If you're not careful, you're going to die a lonely old queen.“ ()
Maestro je vizuálně strhující, kdy se ukazuje, že šlo pro Coopera o vášnivý projekt. Cooperovi nechybí ambice před kamerou ani za ní, výsledek tak zvládá být v několika momentech strhující a proto zamrzí, že forma vítězí nad obsahem. Solidní záležitost, která ovšem bude po právu na nejrůznějších předáváních filmových cen spíše do počtu.... ()
Galerie (214)
Zajímavosti (15)
- Bradley Cooper sa dostal pod paľbu kritiky židovských umelcov a organizácii, že na stvárnenie Bernsteina nosil protetiku. Napríklad anglická židovská herečka Tracy-Ann Oberman napísala, že "ak Cooper nedokáže rolu zahrať sám, tak ho neobsadzujte - najmite židovského herca. Ak dokázal zahrať Josepha Merricka (rola Slonieho muža vo West End Theatre) s vážnymi deformáciami tváre bez protetiky, potom by mal byť schopný zvládnuť hrať židovského muža takisto bez protetiky“. Bernsteinove deti však obhajovali Cooperovo použitie protetiky na stvárnenie ich otca a uviedli, že s Cooperom spolupracovali počas celého procesu výroby filmu a že ich „otec by s tým bol v pohode“. (Arsenal83)
- Film je vôbec prvou spoluprácou legendárnych režisérov Martina Scorseseho a Stevena Spielberga, ktorí sú producentmi filmu. (Arsenal83)
- Skladby sú prehrané britským orchestrom London Symphony Orchestra s niekoľkými zborovými vystúpeniami zboru London Symphony Chorus. (Arsenal83)
Reklama