Režie:
Bernard RoseScénář:
Bernard RoseKamera:
Peter SuschitzkyHrají:
Gary Oldman, Jeroen Krabbé, Isabella Rossellini, Johanna ter Steege, Marco Hofschneider, Miriam Margolyes, Barry Humphries, Valeria Golino (více)Obsahy(1)
"Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě.
Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (68)
Beethovenova "Unsterbliche Liebe" (Nesmrtelná milenka - "Nehynoucí láska" prozrazuje sice hlubokou ignoranci tématu, avšak jak může být ženská nersmrtelná, nesmrtelná může být jenom láska) je sice perfektně, ale také naprosto unyle natočený film. Beethovenovu hudbu jsem hodně poslouchal v raném mládí; dnes se domnívám, že je to proto, že jsem moc jiné hudby tehdy neznal. Rád jsem si jeho hudbu poslechl ve filmu, protože na Beethovenův koncert jsem od oné doby nešel a jistě již nepůjdu, ani celou jdnu symfonii bych asi nevydržel. - Nedalo mi to a pustil jsem si 'Maria João Pires: Beethoven Sonata n. 32 in C minor, op. 111, II', ale ani to mi už nešlo. ()
Bohužel o největším hudebním géniovi všech dob nebyl dosud natočen jediný životopisný film- což je velmi zahanbující! Proto my- milovníci LvB musíme vzít za vděk alespoň těmto filmům, které se zabývají pouze tím pověstným "Možná to bylo třeba takhle", ale z reality zbylo snad jen jeho jméno, hudba a onen dopis...Přesto všechno tento film hodnotím vysoko, možná kvůli té závěrečné scéně (najití adresátky a předání dopisu), která mě vždy celkem dojme.... ()
Ludvig Van Beethoven /1770 - 1827/ bol vsetkym moznym, opilcom, bol iny, zurivny, perfekcionisticky, manipulator, zlostny, genialny, blaznivy ...... proste vsetkym, co len cloveka napadne. A tento film je o nom. Scenar teda ako-tak ujde, k tomu vsak herci su len priemerni, aj Oldman aj Rossellini, dialogy nic moc. 62 % ()
Bernard Rose už zmršil Tolstého v Anně Kareninové a teď se pustil do Beethovena. Při vší úctě - tohle je hodně nudný a špatně natočený film a nebýt Garyho Oldmana, tak bych dala jednu hvězdičku. Problém není zas až tolik ve scénáři (i když ta aféra s jeho švagrovou je dost pitomá, ne překvapivá, jak se asi tvůrci snažili), problém je v režii, protože pan Rose je neschopný režisér. ()
Nehynoucí obdiv, sílící sympatie a v závěru, kde se to vysvětluje pro ty, kteří to ještě nepochopili (viz já :-)), emoce vystoupají až do nebe. Beethoven je můj oblíbený skladatel, Gary můj oblíbený herec, nevím, co by nedokázal zahrát. Kvůli této roli cvičil na piáno několik hodin denně, aby to bylo autentické, k tomu už se nedá co dodat. ()
Galerie (10)
Photo © Icon Entertainment International
Reklama