Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Těžká filmová deka, kterou na vás Tim Robbins hodí po pár minutách a až do samotného konce se pod ní potíte a grilujete.  Kontroverzní téma o vině a odpuštění, kde autor velice šikovně pracuje s pocity diváka a přitom s ním vůbec nemanipuluje.  Militantně nevěřící pak rozhodně ruce pryč.  Ostatní pak bude nutit přemýšlet, ovšem díkybohu ne o víře.  Excelentní Susan Sarandon i Sean Penn a závěr, který vám z mozku nadělá fašírku. Mít jasno tu pak z mého pohledu může mít jen, no ano, debil, Omlouvám se tedy všem debilům, zejména z mých Oblíbených a ještě více těm, kteří mají mě v Oblíbených, co měli jasno.  Čtyři,  myšlení totiž bolí. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

I přesto, že téma je velmi silné a Sarandon s Pennem podali výjimečné výkony, nemůžu se zbavit dojmu, že pod vším tím škvarkovým sádlem je jen suchý chleba v podobě účelové agitace proti trestu smrti. Ta snaha polidštit bestiální postavu Seana Penna je tady až příliš okatá a na mě to dojem neudělalo. Trestu smrti říkám ano a přes veškerou Robbinsovu snahu se mu nepodařilo mě přesvědčit. 60% ()

Reklama

Allien.9 

všechny recenze uživatele

A máme tu další příklad ryzí filmařiny. Klobouk dolů před Timem Robbinsem, takhle silné drama se kolikrát nepodaří přivést na svět ani zkušeným režisérům, natož pak "obyčejnému" herci. "Death Man Walking" funguje skvěle jak po stránce příběhové, tak po stránce herecké (s Oscarem putujícím do rukou Susan Sarandon plně souhlasím), útočí na city a nutí k hlubšímu zamyšlení se nad jednou z nejpalčivějších otázek "moderního" světa. I přes opravdu špičkově odvedenou práci však nemohu dát plný počet, a může za to právě ona morální stránka věci. Těžko říct, jaké pocity měl film v divákovi primárně vyvolat (možností je totiž hned několik), ale pokud to měl být soucit a odpuštění, pak v mém případě selhal. Já totiž na rozdíl od Helen Prejeanové razím filosofii "oko za oko", tudíž vezmeš-li někomu úmyslně život, ztrácíš tím nárok na svůj vlastní. Výjimky? Nepřípustné; mrtví se nevzkřísí, ani kdyby se vrah "napravil" 100x. ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Neopakovatelný filmový zážitek. Citlivé a soucitné podání ve skutečnosti naprosto neodpustitelného a zavrženíhodného lidského skutku. Podobných námětů bylo k filmovému zpracování použito mnoho, ale jen v tomto případě se podařilo zpracovat ho z jiného úhlu pohledu. Na nevídané a dojemné podívané má největší zásluhu perfektní scénář, hudba a především neuvěřitelné herecké výkony. Susan Sarandon - jaká to velká herečka a navíc s nejkrásnějšíma očima na světě. A Sean Penn? Dá se něco takového vůbec zahrát? Člověk se nestačí divit co takoví herci dokážou... ()

salalala 

všechny recenze uživatele

S Robbinsem jakožto režisérem nemám absolutně žádné zkušenosti, tudíž jsem nevěděl, co čekat. A musím říct, že mě ve většině věcí překvapil. Scény, kde by 99 % jeho kolegů tahalo laciné emoce a slzy z diváků, zvládl natočit uvěřitelně, nesentimentálně a přesto lidsky. Neklade otázky, na nic neodpovídá, nikomu necpe jeden názor. Penn je vynikající a nesklouzává k nějaké žádosti o soucit. Podobně skvělá (možná o fous lepší) je i Sarandon, která měla roličku o chloupeček náročnější, protože na rozdíl od Penna se potácí ve vlastních pocitech, v pocitech odsouzeného vraha a v konfrontaci s rodinami zavražděných. Oscar asi po právu. Jediné, co trošku zdržuje, je pomalejší rozjezd a možná až moc dialogů v prostřední části filmu. Někomu může vadit i lehce náboženský podtext, který mě teda tak strašný nepřišel. Na to zda trest smrti, nebo ne, si musí odpovědět každý sám, což mi na tom filmu přijde vůbec nejlepší. Parádní snímek, který má v sobě ukrytou nenápadnou, ale intenzivní sílu. 80% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Když režisér Tim Robbins potřeboval soundtrack, poslal jednoduše kus filmu několika skladatelům, mezi nimi i Bruci Springsteenovi a Stevu Earlovi a požádal o složení hudby. (HellFire)
  • Ve skutečnosti byli Elmo Patrick Sonnier a Robert Lee Willie, kteří spáchali stejný zločin a z jejichž příběhu vychází postava Matthew Ponceleta, kterou hraje Sean Penn, usmrceni na elektrickém křesle v roce 1984. V roce 1993 zavedl stát Louisiana smrtící injekci a proto se filmaři rozhodli ve snímku použít právě "více snesitelnou" injekci. (don corleone)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)

Reklama

Reklama