Reklama

Reklama

Nula nula nula

(seriál)
Trailer
Itálie, 2020, 7 h 20 min (Minutáž: 48–67 min)

Předloha:

Roberto Saviano (kniha)

Hudba:

Mogwai

Hrají:

Andrea Riseborough, Dane DeHaan, Gabriel Byrne, Érick Israel Consuelo, Giuseppe De Domenico, Mauricio Méndez, Harold Torres, Diego Cataño, Claudia Pineda (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Seriál Nula nula nula odhaluje temná tajemství světového obchodu s kokainem, od jeho výroby až po dodání na místa konečné spotřeby. Je to cesta do hlubin složitého, důkladně propracovaného systému, který se vyznačuje nejen násilím a krutostí, ale také vysokou odborností, zručností a představivostí. Od džungle až po mrakodrapy, od Mexika po Paříž, přes rovníkovou Afriku, země Maghrebu, Kalábrii, ve světě obývaném zločinci a byznysmeny, zoufalými lidmi i miliardáři, je vše propojeno neviditelnou a magickou lajnou kokainu. V této nelítostné mocenské válce jsou všichni zúčastnění, od malých lokálních dealerů až po kmotry nejvlivnějších zločineckých organizací, nuceni bojovat a riskovat své životy. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (105)

petikacka 

všechny recenze uživatele

Po výtečném zpracování Savianovy Gomorry je tady další adaptace...Ta už zahrnuje téměř celý svět...Pro mě bylo zajímavé vidět jak se v drogovém světě prolínají životy těch nejchudších s těmi nejbohatšími...Přesto si smrt nevybírá, padni komu padni...O peníze jde vždy až v první řadě a evidentně to nikdy neskončí, protože to neustále zasahuje další a další generaci, která vlastně ani nemá šanci uniknout...Za mě 89% ()

montongery 

všechny recenze uživatele

Snad nejlepší ‘gangsterské’ melodrama, co jsem viděl. Ano, zřejmě to není asi úplně realné (i když jeden neví), ale to na kvalitě a na požitku neubírá a zřejmě si seriál ani takové nároky nedělá. Musím vyzvednout vypravěčský styl, který se u každé postavy vrací retrospektivně zpět, vždy až když se vyvine scéna u jiné postavy, takže vše vidíme a aktuální situaci vnímáme, tak jak to vidí aktéři. Většinou se dostaví šok a člověk vlastně neví, kterému aktéru by měl fandit víc.. Do toho výborná hudba a skvěle napsané postavy (hlavně v případě zprostředkovatelů), které tomu dávají um melodramatu a netypické dramatu tohohle téma. Poté dalším kladem je určitě globálnost celého děje, kdy se příběh odehrává skoro na každém kontinentu, až mi to chvíli přišlo jako Tintin pro dospělé. Jako poslední, co zde vyniká, se mi zde zdála skvěle vybarvená dynamičnost a nepřehlednost celého tohoto pro nás nedostupného a uzavřeného světa. Kdy se situace mění tak často a k tomu si aktér nemůže být jist na koho se spolehnout, že vlastně ani po většinu dobu neví, co se děje. To je skvěle ukázáno nejen na již zmíněném typu vyprávění, kdy víme tolik co postavy, ale na i neustálé dynamickém a měnícím se vývoji děje. Dále se povedl i casting (i když to je zřejmě vděčná role, tak hlavně Dane DeHaan) a vlastně jsem našel velmi málo toho, co bych mohl vytknout. Jen možná někdy bazální jednoduchost děje, kdy se vlastně točí vše kolem jedné zásilky. Ale to je na tom asi to výjimečné a tvůrci nám chtějí ukázat, co vše se může skrývat jen za jednou takovou ‘obyčejnou’ zásilkou. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Pozor!!! Následující vysoce odborný text může u absolventů zvláštních škol a jedno až tříletých nematuritních oborů vést k samovolnému přehřátí a zauzlení míchy. Všem těmto myslitelům proto autor důrazně doporučuje na tomto místě okamžitě přestat slabikovat a jít se raději věnovat pití denaturovaného lihu, čumění na hokej, fotbal či seriály Primy Hnooj a TV Loppatov, hraní automatů a jiným satanolibým koníčkům, podporujícím zdravou fotosyntézu a základní neurovegetativní funkce. Globální obchod s chechtacím práškem je pěkně stresující záležitost s velmi napjatými dodavatelsko - odběratelskými vztahy a také s celou řadou značně omezujících interních korporátních tlaků na všech stupních distribučního řetězce. Primární problémy začínají již u aztéckého výrobce, přičemž jejich příčiny pramení zejména z nedodržování závazných kartelových dohod, z úsilí o monopolizaci jindy dokonale konkurenčního trhu a kontraproduktivních intrikánských snah některých členů středního a vyššího managementu o rychlejší kariérní postup na úkor svých zkušenějších kolegů. Tyto na první pohled malicherné institucionální dysbalance však vedou k degradaci týmového ducha kolektivu, úpadku firemní kultury, nedostatku pracovních sil, poklesu produktivity práce a mnohdy také k frikční stagnaci výroby a následnému nedodržovaní smluvních dodacích termínů. Nejslabším článkem distribučního řetězce je bezesporu logistika. Většina cílových i tranzitních států kdovíproč nestojí o agilního, výkonného a energeticky vyváženého spotřebitele, a namísto efektivní spotřební daně s osvědčeným kladným dopadem na produkční metodikou kalkulovaný HDP, uplatňují pod nesmyslnou záminkou omezené spotřebitelské racionality a údajné generace celé řady negativních marginálních efektů ryze restriktivní importní politiku v podobě makroekonomicky krátkozraké regulace volného obchodu, zejména prostřednictvím uvalování absolutního cla, záměrné byrokratizaci celních řízení, svévolnou perzekucí deklarantů a legislativní implementací zcela nedemokratických konfiskačních nařízení. Chudák lokální apeninský distributor pak nejen že nedostává produkt včas dle závazných, smluvně zakotvených termínů, ale dokonce ani v požadovaném množství, pročež je mu následně i upírána možnost mezinárodních penalizačních arbitráží, neboť většinu arbitrážní doložkou jmenovaných rozhodců zpravidla postihují během zdlouhavého distribučního procesu rozličné pracovní indispozice, povětšinou devítimilimetrové. Zřetelné konsekvence v poklesu meziročního zisku distributora, zjevně zapříčiněné výše uvedenými výrobně logistickými obstrukcemi, vedou k nespokojenosti některých jeho akcionářů, mnohdy i majoritních, což může vést i k intenzivním rozhořčeným neshodám na valných hromadách a pokusům o nepřátelská převzetí firmy. Negativní dopady na PR společnosti pak na sebe přirozeně nenechají dlouho čekat, přičemž takto pošramocená reputace v kombinaci s nenasycením trhu s dokonale nepružnou a neklesající poptávkou bez cenové elasticity může vést ke zcela nestandardním behaviorálním vzorcům preferencí konečného spotřebitele s neblahým dopadem na veřejné zdraví. Substituční efekt náhrady ryze přírodní komodity například pochybnými chemickými pseudoefedrinovými deriváty či organickými rozpouštědly může výrazně zkrátit dobu použitelnosti koncového zákazníka (někteří ze zoufalství mohou nedejsatan začít i chlastat) a negativně tak narušit léty pečlivě budovanou tržní rovnováhu, v horším případě vést až k nežádoucí homogenizaci původního produktu. *** Po vynikající lokální Gomoře se Štefan Solima vydal do vod globálního byznysu a z dalšího Saviánova stylistického armagedonu a výsměchu všem talentovaným spisovatelům zase uplácal naprosto popičovní, originální, mnohovrstevný, zajímavý, výpravný a strhující seroš, v pohodě dýchající na kokain i Narkosům. Saviáno by mu měl odevzdávat 90 procent svých příjmů za popularizaci, když z jeho otravných popsaných hajzlpapírů vyrábí takové smysluplné a zábavné audiovizuální skvosty. () (méně) (více)

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Po čtyřech naprosto nudných a nezáživných dílech to vzdávám. Chápu, že se takovéto materiály mohou líbit několika lidem, ale drtivé většině? Nulový zájem o hlavní postavy, které nějak běhají sem a tam bez nějaké větší motivace, přidávání nedůležitých postav k zašněrování a prodloužení děje, tři dějové linie, jedna nezajímavější než druhá. Katastrofa. Atmosféra je jedna dobrý věc, hudba další, která dominuje. Ale po čtyřech dílech jsem zjistil, že mě nezaujala ani jedna jediná minuta tohoto příběhu, který je menší pokus Amazonu/italské produkce napodobit úspěch Netflix Narcos, které ani samo o sobě nebylo záživné až na to, že je to temnější, italské, ale zase s linkou Mexikánů a stejně se tam ani nemluví anglicky. Což je ale to poslední na tom, co by mě vadilo. Důležitější spíš pro mě bylo, že scénář a dramaturgie se zastavila někde na bodu vymýšlení prvního námětu. A tam zůstala. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„ZKLAMÁNÍ NEZNÁ SLITOVÁNÍ…“ ///  Napadlo vás, jak asi vypadá cesta několika tun kokainu z Mexika až k vám do rypáčku? To si takhle objednáte u prostředníka… Skoro jako cestopis. Itálie, Mexiko, Senegal, Sahara s návštěvou Džihádistů, Casablanka… prostě dobrodružství, který může připravit jen spojení mafie s kokainem. Seriál vypráví o hodně věcech, který jsem jinde neviděl. To vyprávění je sice chronologický, ale vždycky když dojde k „průseru“, vidíme zpětně jeho pozadí. Možná to zdržuje, možná je to zajímavější… nevím. Zajímavý ale je, jak ukáže kulturní rozdíly mafie v Mexiku a Itálie. Duo Stefano Sollima a Roberto Saviano opět nezklamalo!   ///  NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2013 napsal Roberto Saviano, neznám. 2.) Návštěvy u nás zavíráme zásadně do chlívku.  /// Thx za titule „Barbora Knobová“ a „saurix“.       /// PŘÍBĚH  *****  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Galerie (89)

Zajímavosti (4)

  • Názov seriálu odkazuje na spôsob, akým sa v Taliansku klasifikuje múka podľa rafinácie – 2, 1, 0 a 00 – kde dve nuly znamenajú najčistejšiu. Tri nuly v tomto prípade znamenajú čistý kokaín. (Real Tom Hardy)
  • Chris Lynwood (Dane DeHaan) trpí Huntingtonovou chorobou, kterou získal od své matky. Huntingtonova choroba byla poprvé popsána v roce 1872 americkým lékařem Georgem Huntingtonem. Jedná se o neurodegenerativní onemocnění, které se projevuje nejčastěji okolo 40. roku věku, ale vzácně se příznaky mohou objevit prakticky kdykoliv (ve 2 či v 80 letech). Mezi příznaky dominuje porucha motoriky, změny osobnosti (deprese, psychóza, paranoia), postupující demence a nakonec smrt. Nemoc trvá 10–30 let a neexistuje na ni lék. (Rollo_Tomasi)
  • Rovnako ako dej seriálu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Mexiku, Taliansku, Senegale, Maroku a Spojených štátoch. (Real Tom Hardy)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama