Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kat Dennings, Teyonah Parris, Randall Park, Kathryn Hahn, Fred Melamed, Debra Jo Rupp, Jolene Purdy, David Lengel (více)VOD (1)
Epizody(9)
-
Natočeno před živým publikem (E01)
-
Nesahej na ten ovladač (E02)
-
Nyní barevně (E03)
-
Přerušujeme vysílání (E04)
-
Ve speciálním dílu... (E05)
-
Zcela nový halloweenský strašidelný díl! (E06)
-
Proboření čtvrté stěny (E07)
-
V předchozích dílech jste neviděli (E08)
-
Finále seriálu (E09)
Obsahy(2)
Seriál WandaVision od Marvel Studios je zmesou klasických televíznych sitkomov a filmového sveta Marvel. Wanda Maximovová (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany), dve superbytosti žijúce v malom mestečku, zisťujú v tomto seriáli, že nie všetko je také idylické, ako sa na prvý pohľad zdá. (Disney+)
Videa (4)
Recenze (351)
Byl jsem hodně smutnej, když se seriál, který zezačátku tak hravě experimentoval se sitcomovou estetikou a tvářil se, že za tím je i něco víc než pouze hravý gimmick, v posledním díle proměnil v další generickou marvelovku. Možná jsem byl naivní, ale fakt jsem si myslel, že Feige po delším čase pustil ven něco skutečně progresivního. No, ne tak úplně. Ale na tři se mi jít nechce už jenom kvůli tomu, že prvních cca 5 dílů mě bavilo víc než cokoliv jiného od Marvelu od prvních Strážců Galaxie. A taky mi došlo, že mi ten vesmír za ty skoro dva roky absťáku fakt docela chyběl a to anti-netflixovské týdenní vypouštění epizod taky. 75 % ()
Doplňující, byť velmi podstatný, doplněk k marvelovskému světu a jeho hrdinům je vtipný a vymazlený, zejména vizuální stránkou, která je jako katalog amerických tv seriálů od 50. let. Začínáme v dokonale vyleštěné domácnosti perfektního a vždy upraveného páru, prolítneme barevnými 60.tkami a končíme u sebezpytujících hrdinů mluvících na obrazovku o své rozhozené psychice. Zajímavé vidět to takhle, jak se měnil způsob pojetí americké domácnosti (alespoň v tv) od nevěrohodné dokonalosti po vystavování na odiv všech možných traumat, jakoby se tím člověk snad chlubil. _____ Oceňuji důvtipné zarámování seriálu v seriálu, střídání žánrů i celkovou příběhovou linku a to včetně Agáthy a jejího parádního songu v předposlední epizodě. S touhle sérií si tvůrci vyloženě vyhráli a dost dobře vysvětluje motivaci Scarlet Witch ve filmu Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství. SHRNUTÍ: Jak říkal Brumbál: to, že se něco odehrává v hlavě, neznamená, že je to o to méně pravdivější. ()
Hrozně polovičaté. První epizody si sice nejde moc užít, protože anachronický humor odměňovaný nahraným smíchem spíš irituje, přesto to lze jako koncept nějakým způsobem ocenit. Když navíc Wandinu realitu kdosi nabourává pokradmu a zlověstně, dokáže to vzbudit i zájem. Jakmile to ale naplno vykročí mimo maloměstskou bublinu ke všem těm generickým, rádoby vtipným či hrozivým podržtaškům, je kouzlo pryč. Vlastně by to ale i přesto ve finále mohl být fajn komentář k tomu, jak se uzamykáme do bublin comfort TV, což trochu evokuje i předposlední epizoda, v níž se malá Wanda učí ze starých sitcomů anglicky. Bohužel se s tím ale moc nepracuje, protože se to pokládá na oltář další origin story, v níž ani to obligátní závěrečné loučení nefunguje, protože si to předtím nemůže pomoci a přes slzy to Visionův návrat zase teasuje. Vlastně nevím, zda mě ta avizovaná "multiverse" budoucnost Marvelu, v níž se budou neustále vracet známé ksichty v alternativních variantách, vůbec zajímá. ()
WandaVision je seriál, o kterém se skvěle mluví s kámoši, ale není zase až tak zábavné se na něj koukat. Jenže díky tomu, že je o čem mluvit i co řešit (ať již stranou formy, stylu, dopadů na MCU do budoucna, teoretizování nad odkazy a náznaky, není toho málo; škoda že tyto teorie a náznaky jsou nakonec zajímavější než jaké se to ukáže být), tak to značně klame tělem a vytváří se dojem, že je to vlastně zábavné. Jenže není, zábava je čistě v oné meta rovině "kolem WandaVision a nikoli s ní/u ní". ()
Nápadité a hravé. V prvých epizódach funguje humor a v tých ďalších zase tá akčnejšia línia. Prechody medzi nimi sú plynulé a bez viditeľnejších prešľapov. Posledný diel pekne graduje a zároveň tam fungujú aj emócie( čo je u Marvelu skôr raritou ako pravidlo). Pripisujem to herectvu Elizabeth Olsen a Paula Bettanyho. Vo svojich postavách sú veľmi prirodzení a majú množstvo naozaj prvotriednych momentov. Koniec uspokojivý do tej miery, že sa to niekde posúva. A funguje to pre mňa ako taký predĺžený film. To, že je tam množstvo rôznorodých klišé ( ďalší zlý... šak viete) je už také nutné zlo. A niektoré vykrádačky sú tu trošku ako päsť na oko( King, Superman). V konečnom dôsledku ale lepšie ako väčšina samostatných filmov. Takže v zásade spokojnosť. Po čase znižujem na tri. Hoci sa určite jedná o originálny prístup k látke, podobne ako zvyšné seriály od Marvelu, tomu začne dochádzať ku koncu dych. Protagonista vždy potrebuje poriadneho antagonistu. A ten v seriáloch od Marvelu trestuhodne chýba. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (142)
- Celá epizoda je poctou domáckých sitcomů jako I Love Lucy (od r. 1951), I Married Joan (od r. 1952) a The Honeymooners (od r. 1955). (Kubaaa97)
- Na červeno-zlaté helikoptéře S.W.O.R.D.u si můžeme všimnout číslovky 57, což je odkaz na 57. sešit komiksu Avengers, ve kterém se poprvé představil Vision (Paul Bettany). (Kubaaa97)
- Příběh je inspirován komiksovou sérií „The Vision and the Scarlet Witch“ z 80. let (1982–1986), kterou vytvořil Bill Mantlo a navázal na něj Steve Englehart (Volume 2). Příběh obsahuje flashbacky, které hledají inspiraci v „House of M“ od Brian Michael Bendis z roku 2005. Tato komiksová série řeší vztahy mezi rodičem (Magneto) a dětmi (Scarlet Witch a Quicksilver). (3T)
Reklama