Režie:
Daria KashcheevaScénář:
Daria KashcheevaKamera:
Daria KashcheevaHudba:
Petr VrbaObsahy(1)
V potemnělém nemocničním pokoji leží na lůžku starý muž a nehnutě pozoruje svou dceru stojící nad ním. Tento intimní okamžik naruší zvuk rozbitého skla, do něhož narazil malý ptáček. Když jej dcera drží v dlani, vybaví si nepříjemnou vzpomínku z dětství se svým otcem, od kterého se jí celý život nedostávalo pochopení ani lásky. Teď se už před ním není schopna nijak otevřít a sdílet s ním své pocity, i když ví, že to jsou možná jejich poslední společné chvíle… Krátkometrážní loutkový film studentky FAMU Darii Kashcheevy Dcera se dočkal mnoha ocenění – např. Ceny české filmové kritiky, Českého lva za nejlepší studentský film, Ceny poroty pro krátkometrážní film za nejlepší animaci na festivalu Sundace, studentského Oscara nebo i samotné nominace na Oscara za krátkometrážní animovaný film. Bezeslovnou etudu režisérka obohacuje o unikátní snímání za pomocí napodobení chování ruční kamery s typickými švenky, chvěním a zaostřováním, čímž do svého díla vnáší nevídanou dynamiku, syrovost a autenticitu, zpravidla tolik nevídanou v loutkových filmech. Režisérka film věnovala matce a otci. (Česká televize)
(více)Zajímavosti (7)
Daria Kashcheeva
- Své pocity, spojené se studentským Oscarem a nominací na toho nestudentského (díky filmu Dcera, 2019) novinářce Soně Kacerovské popsala jako "ambivalentní. Samozřejmě jsem cítila obrovskou radost, že někdo ocenil moji práci a že díky tomu můžu navštívit Hollywood, protože jsem na něj byla hodně zvědavá. Samotný galavečer jsem si však nebyla schopna užít. Ten povrchní svět obřích rób, dokonalého make-upu a okázalého luxusu není nic pro mě. Americká extrovertní mentalita, která je založená na takzvaném small talku (...) mi jako introvertovi přijde úplně cizí. V rámci programů ke studentskému Oscaru nás však odvezli podívat se do velkých studií, jako jsou třeba Disney nebo DreamWorks. Bylo zajímavé vidět zákulisí mnoha filmových projektů. Je to ale taková továrna, rozhodně ne místo, kde bych chtěla pracovat. Mnohem bližší je mi práce v menším štábu. Jsem ovšem moc ráda, že jsem měla možnost americký studiový systém výroby filmu poznat." (NIRO)