Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Pro mne snímek zůstává jedním z nejlepších neo-noir filmů 80. let s oblíbenou Emmanuelle Seigner a Harrisonem Fordem. Povrchním pohledem je to možná slabší Polanského film. Jeho příběh nepřekračuje velmi solidní staromódní thriller navzdory nepopiratelné řemeslné dokonalosti. Režie se drží při zemi a nadchne v detailech, jako v závratné scéně přes střechy Paříže s latentním nebezpečím pádu a neokázale vzdává hold americké klasice. Polanského Socha Svobody pro Hitchcocka ve stínu Eiffelovy věže? Produkce: Warner Bros ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

klasická záležitosť v žánri detektívny thriller s celkom presvedčivým harrisonom fordom, ktorý vezme na pátranie po svojej manželke do vlastných rúk a krásnou Emmanuelle Seigner síce nie je najlepším Polanskeho dielom, ale rozhodne si tu pán režisér opäť raz precvičil a vycibril to, v čom je dobrý a tak môžeme sledovať pomalé no nie nudné naopak napínavé rozmotávanie kĺbka za ktorým sa skrýva ako inak veľký zločin, ktorý skoro až nechtiac túžbe po manželke rozrieši americký turista v paríži (a ako inak zabráni aj medzinárodnej katastrofe). ale napriek mierne ironickému záveru môjho hodnotenia, ktoré som si nemohol odpustiť, sa mi film fakt páčil. ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Paříž, město, jež má své kouzlo. Zve tě, jako by říkalo, jsi-li zamilovaný, sbal kufry, protějšek, přijeď, garantují ti, že zažiješ nezapomenutelné. Své by o tom mohl vyprávět doktor Walker, muž nápadně podobný Harrisonu Fordovi, uznávaný lékař, Američan. S milovanou chotí trávili v oněch dávno zapomenutých časech, kdy na ně Roman se svým štábem nemířili kamerou, líbanky právě zde, v čarokrásném městě na Seině. Nelze se divit, že byl doktor šťasten, když se dozvěděl, že se konference, jíž se zúčastní, kde vystoupí s referátem, bude konat v Paříži, v městě, na nějž s manželkou tolik rádi vzpomínají. Znáte onen výrok, jenž varuje před vstupem do téže roky? Počítám, že ano, je znám přímo notoricky. Řekl bych, že si doktor Walker pár hodin po příjezdu vyčítal, že jej nedbal. Co se událo? Paříž, město jindy tolik přivětivé, vroucí, manželku páně lékaře Walkera polklo, pohltilo, slehla se po ní zem. Oddaný a milující "pozůstalý" se snaží zburcovat úřady, policii. Vše marně, po boku stojící je prý nevěrnicí; únos, diagnóza doktorova, je prý hypotézou fantasmagoriiní. Vypadá to, vypadá, že si bude muset doktůrek poradit sám, a to v městě, jemuž nerozumí, v městě, jejž nezná... naštěstí či naneštěstí se objeví ona, dívka pohybující se na hraně zákona, jež má s podivuhodným zmizením co do činění... Neděkujte, ono zkratkovité seznámení s příběhem je maličkostí, je bezplatné. Stejně jako nabízené dojmy, respektive neutříbené (pravděpodobně recipientovi obtížně vstřebatelné) myšlenky pulzující v mé mozkovně: tedy osmačtyřicet hodin v Paříži, smysluplně strávený čas, ale šel by strávit smysluplněji; zdánlivě paradoxní, leč vysvětlitelné: jako by se čas zrychlil, netrvalo to čtyřicet osm hodin, ale jen dvě, navíc byl narušen i prostor, jako bych nebyl v Paříži, ale v pokoji, v němž jsem stále, jsem stále v Paříži, nebo jsem tam nikdy nebyl?; baví mne, když je Harrison Ford v situaci, v níž by byl každý ostatní v prdeli definitivně, nevylízal by se, on ale vším proplouvá vcelku bez újmy; irituje mne Emmanuelle Seigner, s tím svým neustálým francouzským vulgarismem na jazyku; Arabové, Židé, wtf?... to je konec přátele, že? ... A to je asi konec, přátele... 75% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

S cizí ženou v cizí Francii.. Může se to stát i vám a nepomůže hotelový detektiv, ambasáda ani komisař Moulin. Záměnou kufrů na letišti je zoufalý Ford po hlavě vržen do nebezpečné hry plné absurdního humoru (vystřihování z rodinného fota na policejní stanici, střecha), typického pařížského feelingu a bohužel i postupně uvadajícího tempa. Při pohledu na manželku Harrisona jsem si vzpomněl na vtip, jak přijde chlap, na policii nahlásit zmizení vlastní ženy. Policista ho požádá, ať uvede její popis. A muž říká: „Je těsně před důchodem, vysoká asi tak metr padesát, má plnoštíhlou postavu, řídké vlasy, dioptrické brýle, pod nosem ji raší knír, kulhá na pravou nohu a má problémy s alkoholem. Jak tak nad tím přemýšlím, strážníku, víte co..? Ani ji nehledejte…“ ()

Derek 

všechny recenze uživatele

slusne thrillerove remeslo v hitchcokovskom style (nic netusiaci muz a mcguffin ktory chcu vsetci), clovek presne vie ako sa obycajny clovek (a ziadny superhrdina) harrison ford cit,i teda strateny a osamely v meste kde mu nikdo nerozumie... skoda ze sa polanskemu vynikajuce tempo a atmosfera nedari udrzat po cely film lebo v polke sa pomaly zacina nastavovat kasa a miestami je frantic plny wtf momentov (tanec na diskoteke, skratkove a nezmyselne chovanie niektorych postav...). emmanuelle seigner je zlata so svojim francuzskym prizvukom a harrison hra svojho univerzalneho every-mana... ()

Galerie (68)

Zajímavosti (9)

  • Ve scéně, kdy se Doktoru Walkerovi (Harrison Ford) na střeše nešťastně otevře kufr a věci z něj padají dolů, je možné si všimnout, že malá Soška Svobody padá ze střechy. V dalším záběru je však pro potřeby filmu vidět, jak leží na menším přístřešku. (Čulo)
  • Pařížské střechy byly postaveny ve studiu Boulogne. (marcel5)
  • Harrison Ford si myslel, že Frantic je zavádějící název filmu, protože scénář neměl zběsilé tempo. Navrhl, že vhodnější by byl název „Moderately Disturbed“. Romanovi Polanskému se to nelíbilo. (sator)

Reklama

Reklama