Režie:
Roman PolańskiKamera:
Witold SobocińskiHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Harrison Ford, Emmanuelle Seigner, Dominique Pinon, Yves Rénier, John Mahoney, Jimmie Ray Weeks, Alexandra Stewart, Betty Buckley, Marcel Bluwal (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (261)
Výborná práce, na které mrzí jen to, že je chápána jen jako průměný thriller. Lahůdkově rozehráno, neústupně vedeno a jen trochu silnější schází k dokonalosti. Ford je v pozici chlapíka, jenž se v mžiku ocitl uprostřed absolutního pekla, perfektní, Polanski si ho náramně vychutnává i v momentech, kdy už je řetez neuvěřitelných událostí roztažen do hitchcockovského akčního thrilleru (viz ďábelská scéna na tanečním parketu, ve které jako by Ford řval "co se to ku_va děje, kde to jsem!"). Emanuelle Seigner deifnitivně řadím do žebříčku top sexbomb filmového plátna. ()
aj ked musim povedat, ze chybiciek krasy by sa naslo na pol vreca, frantic je aj napriek tomu jeden vyborny, svizny thriller. rezia je skvela, kamera paradna, ustredny morriconeho motiv skoda reci (vzdy dokonaly samozrejme). scenar sice neponuka ziadne prevratne veci, ale vdaka vybornej praci rezisera polanskeho to ma ten spravy drajf a potrebne napatie. harrison ford to je kapitola sama o sebe :). na jednej strane to nie je extratriedne herectvo, ale ked obcas vytiahne necakanu grimasu idem sa od spokojnosti potrhat. mam rad toho chlapa fakt. ()
Bravúrna kriminálka s nie úplne dokonalým tempom. Harrison Ford je vhodne obsadený do úlohy človeka, ktorý je v tak nečakanej situácii, až sa každú chvíľu musí tváriť ako debil. Toto on vie. Polanski tu prvýkrát a nie naposledy ukazuje, ako rád vidí svoju ženu Emmanuelle Seigner tancovať. A niektoré zábery v scénach s lozením po streche a so záverečnou prestrelkou, sú pre žáner podobným vrcholom, ako pre panorámu jednotlivých veľkomiest Eiffelovka a Socha slobody. Dominanty, koré v tomto filme zohrávali nemalú úlohu. ()
Asi jedna z nejznámějších filmových antireklam na hlavní město Francie. Po zajímavém úvodu se ale dostaví opravdu hodně pomalé tempo vyprávění, hlavní hrdina se ve svém pátrání po manželce posouvá jen velmi drobnými krůčky a jeho společnice si nezískala moje sympatie. K tomuhle Fordovi se moc často vracet nebudu. ()
Polanski stojí v žebříčku mých oblíbených režisérů hodně vysoko a jeho filmu jsem ještě nikdy potřebu dát méně než 3*, ale když si promítnu jeho filmografii, musím přiznat, že 48 hodin v Paříži považuju nikoliv snad nutně za vůbec nejslabší, ale pro mě osobně za nejméně zajímavý snímek z jeho tvůrčí dílny. Problém není v režii, i když zde atmosféru v pravém slova smyslu nenacházím a Polanského virtuóznost spatřuji jen v pár záběrech ze střech domů, ale pořád jde o velmi slušné a v každém případě nadstandardní řemeslo. Problém mám ale se scénářem, který mi přijde tak nějak rutinní, nepřekvapující a řekněme nedotažený. Polanksi scénárista zkrátka nedosahuje úrovně Polanského coby režiséra. Na filmu je nejzajímavější profesionální výkon Harrisona Forda, který je v tomhle druhu thrilleru jako doma a hravě zvládá jak polohu usedlého seriózního měšťáka, tak i chlapa, který skáče po střechách domů a je ochoten riskovat tváří v tvář profesionálním zabijákům. A nesmím zapomenout na půvaby Emmanuelle Seigner, jakkoliv mám pocit, že právě interakce mezi Fordovou postavou a tou její jsou trochu nucené a Polanski chtěl prostě udělat radost své životní partnerce. Celkový dojem: 55 %. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (9)
- Režisér Roman Polanski a herečka Emmanuelle Seigner se po společné práci na tomto filmu vzali 30. srpna 1989. (sator)
- Kameraman Witold Sobocinski a režisér Roman Polanski sa nechali inšpirovať Občanom Kaneom (1941). Prebrali jeho druh osvetlenia, bohatstvo kompozície a hĺbku obrazu. (classic)
- Pařížské střechy byly postaveny ve studiu Boulogne. (marcel5)
Reklama